اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۷۷۱*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140010215631617965

صفر تا صد نحوه نصب و راه اندازی تلویزیون LED ال جی

کد: 140010215631617965

https://bit.ly/3ti2nU2

، (اخبار رسمی): در این مقاله به مراحل نصب تلویزیون ال ای دی ال جی و راههای انجام تنظیمات تلویزیون پرداخته ایم که مرحله به مرحله و با جزئیات برایتان توضیح داده ایم و به نکاتی که قبل و بعد از نصب و راه اندازی تلویزیون ال ای دی LG باید به آن توجه کنید اشاره کرده ایم

صفر تا صد نحوه نصب و راه اندازی تلویزیون LED ال جی
راهنمای نصب و راه اندازی تلویزیون ال ای دی ( LED ) ال جی

برای اینکه بتوانید تلویزیون LED ال جی را به خوبی نصب کنید، پیشنهاد می کنیم مراحل زیر را به خوبی انجام دهید و به هشدارهایی که در هنگام نصب تلویزیون به آن اشاره می کنیم توجه کنید تا مشکلی پیش نیاید.

نصب و راه اندازی تلویزیون ال ای دی ال جی بسیار ساده است . برای اینکه بتوانید این تلویزیون را نصب کنید و تنظیمات آن را به خوبی انجام دهید باید مراحل آن را به خوبی بدانید و دقت کنید چه قطعه ای را در کجا نصب کنید. در حال حاضر تلویزیون های زیادی در سراسر جهان وجود دارد و افراد کمی هستند که یکی از این دستگاه ها را در خانه خود نداشته باشند.

برخی از این افراد ممکن است با نحوه صحیح نصب و راه اندازی تلویزیون ال جی آشنا نباشند و گاهی اوقات به دلیل عدم آشنایی،  تلویزیون را خراب کنند. برای اطلاع از نحوه نصب تلویزیون LED ال جی، در این مقاله به نوشته مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون استاد تی وی همراه ما باشید.

مراحل نصب تلویزیون LED ال جی

برای اینکه بتوانید تلویزیون LED ال جی را به خوبی نصب کنید، پیشنهاد می کنیم مراحل زیر را به خوبی انجام دهید و به هشدارهایی که در هنگام نصب تلویزیون به آن اشاره می کنیم توجه کنید تا مشکلی برای شما و تلویزیون پیش نیاید.

مرحله نخست

در ابتدای نصب  تلویزیون ال ای دی ال جی باید قطعات و ابزار مورد نیاز برای نصب و پیکربندی تلویزیون ال ای دی را تهیه کنید. ابتدا به پیچ ها نگاه کنید و ببینید از نوع آلن هستند یا پیچ های معمولی. زیرا برای بستن پیچ های آلن به آچار آلن نیاز دارید و برای بستن پیچ های معمولی به پیچ گوشتی دو طرفه یا چهار طرفه نیاز دارید.

مرحله دوم

هنگامی که تمام ابزارها و قطعات را پیدا کردید، نوبت به نصب قطعات می رسد. برای تلویزیون های رومیزی معمولاً یک یا دو پین وجود دارد که پیچ ها به آن ها وصل می شوند. مطمئن شوید که پیچ ها محکم بسته شده اند تا پین ها محکم بسته شوند.

مرحله سوم

در این مرحله می توانید تلویزیون را به دو صورت نصب کنید. در روش اول اگر بیش از سه نفر دارید می توانید دو نفر تلویزیون را گرفته و دیگری صفحات آن را سفت کرده و به سادگی نصب کنید. در روش دوم اگر تنها هستید می توانید تلویزیون را روی زمین گذاشته و پایه ها را به نوبت به تلویزیون وصل کنید و سپس تلویزیون را با احتیاط روی میز قرار دهید. توصیه می شود این کار را به تنهایی انجام ندهید چون امکان سقوط تلویزیون وجود دارد 

مرحله چهارم

در این مرحله که مرحله امنیتی نام دارد، باید از اتصال صحیح تلویزیون مطمئن شوید. ممکن است از خود بپرسید که چگونه باید این کار را انجام داد؟ این کار بسیار ساده است و می توانید با تکان دادن تلویزیون این کار را انجام دهید. مراقب باشید تلویزیون را زیاد تکان ندهید. شما باید هر گوشه تلویزیون را به آرامی تکان دهید و تکان نخوردن پایه را تماشا کنید. اگر پایه تکان نخورد به این معنی است که مراحل نصب را به خوبی انجام داده اید.

مرحله پنجم 

این مرحله در صورتی انجام می شود که سوکت های تلویزیون در مرحله قبل به درستی وصل نشده باشند. در این صورت باید پایه های تلویزیون را باز کنید و تمام این مراحل را دوباره انجام دهید. توجه داشته باشید که اگر تلویزیون به درستی نصب نشده باشد، ممکن است پایه های تلویزیون شما با یک تکان کوچک آسیب ببینند و به سادگی قابل تعمیر نباشند. در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید با مرکز تعمیر تلویزیون ال جی در منزل تماس بگیرید.

تنظیمات تلویزیون ال ای دی ال جی

تنظیمات کانال تلویزیون ال ای دی ال جی بسیار ساده است، اما باید با آنتن خصوصی یا آنتن مرکزی انجام شود. البته برخی از تلویزیون های ال جی دارای آنتن دیجیتال هستند و می توانند شبکه ها را به صورت خودکار شناسایی کنند. در ادامه مراحل تنظیمات کانال برای تلویزیون های ال جی را به شما خواهیم گفت.

مرحله نخست

در ابتدای نصب و تنظیمات تلویزیون ال ای دی ال جی باید یک آنتن برای تلویزیون خود بیابید و آن را به تلویزیون خود متصل کنید. اگر آنتن ندارید و می خواهید آنتن بخرید سعی کنید آنتنی با کیفیت و مقاوم در برابر گرما و سرما بخرید. هنگامی که آنتن را در اختیار دارید، می توانید آن را روی پشت بام یا بالکن خانه خود نصب کنید. اگر ساختمانی در اطراف خود دارید، پیشنهاد می کنیم آنتن را روی پشت بام نصب کنید.

مرحله دوم

بعد از اینکه آنتن را روی تلویزیون نصب کردید، نوبت به یافتن کانال می رسد. برای شروع، باید به تنظیمات کانال در تنظیمات تلویزیون خود بروید. این تنظیمات ممکن است در هر تلویزیون ال جی متفاوت باشد. پس از ورود به این بخش، ممکن است تنظیماتی را مشاهده کنید که برای جستجو برنامه ریزی شده اند. سعی کنید این گزینه ها را تغییر ندهید و برای شروع جستجوی کانال روی شروع کانال کلیک کنید.

مرحله سوم

در این مرحله جستجوی کانال شروع شده است و می توانید با کمی انتظار چنین کانال هایی را دریافت کنید. پس از اتمام جستجوی کانال، می توانید به تنظیمات طرح بندی کانال بروید تا کانال ها را مرتب کنید و کانال ها را بر اساس آنچه می خواهید مرتب کنید.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید که اگر کانالی برای تلویزیون شما پیدا نشد، ممکن است تلویزیون یا آنتن شما مشکل داشته باشد و برای داشتن کانال ها باید آنتن را تعمیر کنید. همچنین، هنگامی که کانال ها پیدا نمی شوند، ممکن است سیم کشی شما معیوب باشد و سیم ممکن است آسیب دیده باشد. همچنین ممکن است سر سیم شما شکسته باشد و سیگنال را به خوبی دریافت نکند.

توجه داشته باشید که اگر تمام مراحل به درستی انجام شود، ممکن است کانال ها پیدا شوند، اما شما تصویری ندارید. در این شرایط باید گفت که مشکل از آنتن است. با حرکت دادن آنتن به راحتی می توانید این مشکل را حل کنید.

مرحله پنجم

این مرحله در صورتی انجام می شود که در مراحل قبلی به هیچ نتیجه ای نرسیده باشید. اگر تمام مراحل را به درستی انجام داده اید اما نتیجه ای دریافت نکرده اید، پیشنهاد می کنیم مشکلات خود را با مرکزی که این تلویزیون را از آنجا خریداری کرده اید در میان بگذارید تا راهنمایی شود.

1- مواردی که در نصب و راه اندازی تلویزیون ال ای دی ال جی باید رعایت کنید

2- نصب تلویزیون دارای اصول و نکاتی است که در صورت عدم رعایت آن ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید. این نکات برای قبل و بعد از نصب است و شما را در نگهداری از تلویزیون راهنمایی می کند.

3- هنگام نصب تلویزیون بر روی دیوار، مطمئن شوید که تلویزیون از سیم برق و کابل های سیگنال آویزان نشده باشد. در غیر این صورت منجر به آتش سوزی و برق گرفتگی می شود.

4- هنگام اتصال به برق، اشیاء فلزی مانند پین، پیچ گوشتی، چاقو و غیره را در شیارها قرار ندهید و پس از وصل شدن به برق، سیم برق را لمس نکنید.

5- از انداختن اجسام فلزی مانند سکه، سنجاق یا سیم و همچنین اشیاء قابل اشتعال مانند کاغذ و کبریت به داخل تلویزیون خودداری کنید. در صورت ورود اجسام خارجی به داخل دستگاه احتمال آتش سوزی یا جراحت وجود دارد.

6- از پاشیدن آب روی دستگاه یا تمیز کردن آن با مواد قابل اشتعال (تینر یا بنزین) خودداری کنید. احتمال آتش سوزی یا برق گرفتگی وجود دارد.

7- از اشیاء قابل اشتعال در نزدیکی دستگاه استفاده نکنید و یا نگهداری نکنید، زیرا در صورت استفاده از مواد قابل اشتعال، خطر انفجار یا آتش سوزی وجود دارد.

8- هرگز خودتان دستگاه را تعمیر یا تغییر ندهید، زیرا خطر برق گرفتگی و آتش سوزی وجود دارد.

9- برای تعمیر یا تنظیم با مرکز خدمات تماس بگیرید. در شرایط زیر فوراً دستگاه را از برق بکشید.

  • تجمع گرد و غبار منجر به آتش سوزی یا ضعیف شدن عایق و در نتیجه نشت، برق گرفتگی و آتش سوزی می شود.
  • دستگاه نباید در معرض پاشش آب یا قطرات آب قرار گیرد. همچنین از قرار دادن اجسام حاوی آب مانند گلدان روی دستگاه خودداری کنید. .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۷۷۱*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید