اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۷۷۱*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140010295647717965

آشنایی با مشکلات تلویزیون سامسونگ

کد: 140010295647717965

https://bit.ly/3FOI57l

، (اخبار رسمی): در این مقاله قصد داریم شما را با رایج ترین مشکلات تلویزیون سامسونگ که هر کاربری می تواند با آن مواجه شود آشنا کنیم با ما همراه باشید شاید مشکل شما در این مقاله وجود داشته باشد

آشنایی با مشکلات تلویزیون سامسونگ
آشنایی با مشکلات تلویزیون سامسونگ

تلویزیون های سامسونگ مانند سایر برندها ممکن است خراب شوند و شما نیاز به تعمیر تلویزیون در منزل خود داشته باشید. در این صورت برای رفع مشکل دستگاه باید از تعمیرکار کاربلد کمک بگیرید.

سامسونگ یکی از پرفروش ترین برندهای لوازم خانگی در جهان است. بدون شک اگر قصد خرید یکی از لوازم خانگی ضروری را دارید، یکی از مدل های سامسونگ اولین پیشنهادات فروشنده به شما خواهد بود. اما تلویزیون های سامسونگ مانند سایر برندها ممکن است خراب شوند و شما نیاز به تعمیر تلویزیون در منزل خود داشته باشید. در این صورت برای رفع مشکل دستگاه باید از تعمیرکار کاربلد کمک بگیرید.در این مقاله استاد تی وی قصد دارد برخی از مشکلات تلویزیون های سامسونگ را بررسی کرده و راهکاری برای تعمیر و عیب یابی تلویزیون های سامسونگ ارائه دهد پس با ما همراه باشید.

خاموش و روشن شدن تلویزیون سامسونگ

شما در حال تماشای تلویزیون هستید، اما ناگهان تلویزیون خاموش و دوباره روشن می شود. این مشکل یکی از مشکلات رایج در تلویزیون های ال ای دی سامسونگ  است. در بیشتر موارد این مشکل به دلیل خرابی برد پاور است. برد پاور نقش کلیدی در روشن کردن تلویزیون دارد، این قطعه همه کاره به تمام قسمت های مختلف دستگاه ولت می رسد و در صورت خرابی، تلویزیون خاموش می شود و دیگر روشن نمی شود.

سرویسکار با تعویض نرم افزار تلویزیون، تعویض آی سی، تعویض قطعات مربوط به قسمت حافظه تلویزیون و در نهایت تعویض کامل برد پاور می تواند این مشکل را برطرف کند.

مشکل دیر روشن شدن تلویزیون سامسونگ

این مشکل مخصوص تلویزیون های ال سی دی سامسونگ است و به دلیل خرابی برد پاور دستگاه است. این مشکل بیشتر در تلویزیون های چند ساله دیده می شود.معمولا در ابتدای مشکل، بعد از چند دقیقه روشن ماندن و چشمک زدن چراغ استندبای، تلویزیون روشن می شود و به مرور زمان زیاد می شود و در نهایت با خراب شدن کامل برد پاور تلویزیون پایین می آید.

تاریک شدن تصویر تلویزیون 

این عیب در تلویزیون های ال ای دی سامسونگ رخ می دهد و برای رفع این مشکل باید نور پس زمینه به طور کامل تعویض شود. نور پس زمینه صفحه نمایش نازکی روی پنل تلویزیون است که از تعداد زیادی لامپ LED تشکیل شده است. وقتی این قسمت خراب می شود و چراغ ها شروع به خاموش شدن می کنند، دیگر تصویر در تلویزیون پخش نمی شود یا هاله سیاه رنگ روی تصویر ظاهر می شود، اما صدا همچنان پخش می شود.

تصویر از قسمت بالا دوتایی می شود

این مشکل در پنل (صفحه نمایش) رخ می دهد و یکی از مشکلات رایج می باشد. برای حل این مشکل ابتدا باید اتصالات کابل یا اتصالات آنتن خود را بررسی کنید. اگر به نتیجه نرسیدید، بهتر است برای رفع این مشکل از یک سرویس دهنده ماهر کمک بگیرید.

یکی دیگر از مشکلات تلویزیون های سامسونگ خاموش شدن تلویزیون در هنگام نوسانات برق است. این کار حافظه تلویزیون را پاک می کند و نظم کانال را مختل می کند. برای جلوگیری از این مشکل، بهتر است از اتصال مستقیم دو شاخه تلویزیون به پریز برق خودداری کنید و از محافظ برای کنترل نوسانات برق استفاده کنید.

قطع شدن تصویر تلویزیون سامسونگ

هنگامی که برد تیکان که آخرین مرجع پردازش تصویر قبل از اعمال بر روی پنل تلویزیون است، از کار بیفتد، تصویر تلویزیون قطع می شود. البته در این حالت نور پس زمینه یا نور پس زمینه وجود دارد که این مشکل به دلیل ساختار خاص تلویزیون های LCD سامسونگ به وفور دیده می شود.

تلویزیون روشن و بعد از چند دقیقه خاموش می شود

برد نور پس زمینه و ال ای دی های داخل پنل که نور پس زمینه را تشکیل می دهند به احتمال زیاد در این نقص خراب می شوند. تعمیر نور پس زمینه به تنهایی و بدون کمک متخصص نه تنها دستگاه شما را تعمیر نمی کند، بلکه می تواند آسیب جدی به آن وارد کند.

تلویزیون در حالت استندبای می ماند

ابتدا برد پاور را چک کنید، اگر این قسمت ولتاژ کافی را به قسمت های دیگر تلویزیون نرساند، تلویزیون خاموش می شود و به حالت آماده به کار می رود. اگر برد پاور مشکلی ندارد و سالم است، به برد اصلی بروید و آن را بررسی کنید.

تلویزیون صدا دارد تصویر ندارد

وقتی تلویزیون ال ای دی صدا دارد اما تصویر ندارد به این معنی است که نور پس زمینه تلویزیون مشکل دارد. خرابی نور پس زمینه در تلویزیون های LED بسیار رایج است، همانطور که اشاره کردیم نور پس زمینه مجموعه ای از لامپ های LED داخل پنل تلویزیون است. هنگامی که یکی از این لامپ ها خراب می شود، بقیه آنها می سوزند و آسیب می بینند و از نمایش تصویر روی صفحه جلوگیری می کنند.

تلویزیون تصویر دارد صدا ندارد

اولین قدم این است که به سراغ بلندگوهای تلویزیون بروید، تلویزیون های امروزی بسیار نازک و سبک هستند. هر گونه مشکل در این اسپیکرهای کوچک و جمع و جور می تواند کیفیت صدا را تا حد زیادی کاهش دهد و لذت تماشای فیلم یا سریال مورد علاقه ما را کاهش دهد.

اگر مشکل از صدای ثابت تلویزیون است باید به برد اصلی برویم. برد اصلی مانند یک مغز عمل می کند و تمام دستورالعمل های لازم برای پخش صدا و تصویر در تلویزیون را ارائه می دهد.

علت روشن نشدن تلویزیون سامسونگ

طرفداران برند سامسونگ به دلایلی از مشکلات تلویزیون شکایت دارند. یکی از مهم ترین شکایات «روشن نشدن تلویزیون سامسونگ» است. و دلیل اصلی روشن نشدن تلویزیون، برد پاور یا منبع تغذیه است. اگر دما خیلی بالا باشد، می تواند به سیستم داخلی تلویزیون آسیب برساند. ولتاژ شبکه را دست کم نگیرید. 

رنگ تلویزیون تشخیص داده نمی‌شود

تنظیمات نور پس زمینه تلویزیون را افزایش دهید و به گزینه Color Temperature بروید و رنگ های سرد را انتخاب کنید تا بتوانید دید بهتری از تلویزیون داشته باشید. همچنین تنظیمات رنگ را افزایش دهید و در نهایت تصویر پویا را به Vivid تبدیل کنید.

سرویس و تعمیر تلویزیون در محیط کار کار سختی است و نیاز به مهارت و تجربه دارد. یک حرکت اشتباه می تواند آسیب جدی به دستگاه شما وارد کند و هزینه تعمیرات را افزایش دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۷۷۱*****
[نمایش اطلاعات]