اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۷۷۱*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011055658017965

مشکلات متداول تلویزیون سونی

بررسی مشکلات رایج تلویزیون ال ای دی سونی

کد: 140011055658017965

https://bit.ly/35bJzvI

، (اخبار رسمی): در این مقاله قصد داریم شما را با رایج ترین مشکلات تلویزیون ال ای دی سونی آشنا کنیم تا بتوانید در زمان درست به یک مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون مراجعه کنید. آشنایی با این مشکلات به شما کمک می کند تا هر چه سریع تر اقدام کرده پس هزینه های کمتری را متحمل می شود.

بررسی مشکلات رایج تلویزیون ال ای دی سونی
بررسی مشکلات رایج تلویزیون ال ای دی سونی

یکی از رایج ترین ایرادات تلویزیون های ال ای دی سونی، خاموش شدن ناگهانی تلویزیون است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بدون فشار دادن دکمه پاور، تلویزیون سونی خود را به طور ناگهانی خاموش کنید.

مشکلات رایج تلویزیون های سونی یکی از دغدغه های اکثر کاربران تلویزیون های LCD و LED است. هدف از این مقاله که توسط مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون استاد تی وی ارائه می شود مروری بر ایرادات متداول تلویزیون های ال ای دی سونی است که هر کاربری باید با آن آشنا باشد. با مطالعه موارد ذکر شده چنانچه نیازمند مشاوره ی یک کارشناس خبره در این زمینه بودید می توانید با کارشناسان تعمیر تلویزیون LED ما در تماس باشید .

بررسی مشکلات رایج تلویزیون ال ای دی سونی

از جمله مشکلات متداول در تلویزیون سونی می توان به موارد زیر توجه کرد که به شما در حل مشکل خود کمک می کند.

6 بار چشمک زدن تلویزیون ال ای دی سونی

6 بار چشمک زدن تلویزیون ال ای دی سونی اغلب به معنای نقص در نور پس زمینه دستگاه LED است. نور پس زمینه تلویزیون LED شامل تعدادی لامپ فلورسنت (بین 10 تا 18) می باشد.

هنگامی که برخی از این لامپ های فلورسنت نیمه آسیب دیده باشند، مدارهای محافظ فعال شده و ولتاژ برای محافظت از دستگاه قطع می شود. اکثر تلویزیون ها از جمله تلویزیون های سونی این مشکل را با چشمک زدن و از طریق منوی عیب یابی نشان می دهند.

مشکل روشن نشدن تلویزیون سونی

اگر پس از تست روش های مختلف مانند روشن کردن تلویزیون با دکمه پاور دستگاه، روشن کردن تلویزیون با کمک ریموت کنترل، قطع و وصل برق دستگاه تلویزیون همچنان دستگاه روشن نمی شود، این کار را انجام دهید. تلویزیون های سونی می تواند به دلایل مختلفی خاموش شود که بیشتر آن دلایل فنی است و نمی توانید آن را شناسایی و رفع کنید. برای کشف بهتر ایرادات رایج تلویزیون سونی، بهتر است دستگاه را به تعمیرگاه معتبر تلویزیون سونی و قطعات مربوطه ببرید و به متخصص ماهر و با تجربه بسپارید.

5 بار چشمک زدن تلویزیون سونی 

در اکثر تلویزیون های crt سونی، لامپ تصویر در تلویزیون های سونی وظیفه نمایش تصویر را بر عهده دارد. لامپ تصویر در تلویزیون های سونی از سه تفنگ الکترونیکی تشکیل شده است که هر کدام وظیفه تولید یکی از این سه رنگ اصلی را بر عهده دارند.

با ضعیف شدن هر یک از این تفنگ های الکترونیکی که کاتد نامیده می شوند، رنگ های دیگر صفحه نمایش غالب می شوند. 5 بار سوسو زدن در تلویزیون سونی معمولاً نشانه ضعف تفنگ الکترونیکی در لامپ تصویر تلویزیون است.

دکمه نمایش تلویزیون سونی

در صورت مشاهده هر یک از ایرادات رایج تلویزیون های سونی می توانید وارد منوی مخفی این تلویزیون شوید و تنظیمات آن را به صورت دستی تغییر دهید. فقط تلویزیون خود را خاموش کنید، سپس دکمه نمایش روی کنترل از راه دور را فشار دهید و سپس دکمه 5 را فشار دهید و صدا را افزایش دهید. تلویزیون را با دکمه پاور روی ریموت کنترل روشن کنید. حالا تلویزیون شما در حالت منوی مخفی است و می توانید تنظیمات مورد نظر را اعلام کنید. 

سالم بودن کنترل و عدم نیاز ناگهانی به تعمیر کنترل تلویزیون و موارد مشابه مانند تعمیر کنترل گیرنده تاثیر زیادی در رفع این مشکل دارد. اگر با این مشکلات مواجه هستید و به متخصصین این حوزه دسترسی ندارید، در صورت مجهز بودن تلویزیون و گوشی می توانید از قابلیت کنترل تلویزیون همراه با گوشی استفاده کنید.

4 بار چشمک زدن تلویزیون ال ای دی سونی

یکی از ویژگی های منحصر به فرد تلویزیون های سونی بیان برخی از ایرادات رایج تلویزیون های سونی با استفاده از تعداد معینی چراغ جلو تلویزیون است. 4 بار فلش زدن تلویزیون سونی به معنی نقص در برد درایور نور پس زمینه و برد اصلی تلویزیون است. نمی توان گفت که این موارد مختص تلویزیون سونی است زیرا گاهی اوقات چنین مشکلاتی در جدول عیب یابی سایر برندها دیده می شود. 

علت خاموش روشن شدن ناگهانی تلویزیون

یکی از رایج ترین ایرادات تلویزیون های ال ای دی سونی، خاموش شدن ناگهانی تلویزیون است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بدون فشار دادن دکمه پاور، تلویزیون سونی خود را به طور ناگهانی خاموش کنید.

این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله موارد زیر ایجاد شود:

  • خرابی مین برد تلویزیون سونی
  • فرسودگی اجزای برد اصلی 
  • استفاده ضعیف از کابل HDMI
  • حافظه فلش ویروسی
  • خرابی برد آی سی برق
  • نوسانات برق

شما نمی توانید این نوع عیوب رایج تلویزیون سونی را تعمیر کنید، بهتر است برای تشخیص دقیق و تعمیر حرفه ای آن را به تعمیرکار ماهر نشان دهید. مواردی مانند نحوه اتصال سینمای خانگی به تلویزیون و عدم توجه کافی به خرابی کابل در مشکلاتی مانند عدم شناسایی هارد اکسترنال پس از اتصال به تلویزیون در بروز چنین خطاهایی بی تاثیر نیست.

3 بار چشمک زدن تلویزیون ال ای دی سونی

3 بار چشمک زدن تلویزیون سونی یکی از ایرادات رایج تلویزیون ال ای دی سونی است که معمولاً نشان دهنده نقص در برد پاور یا برد اصلی آن است. در صورت مشاهده هر یک از ایرادات رایج تلویزیون سونی، آرامش خود را حفظ کرده و آن را به متخصصان مجرب و با تجربه ما بسپارید. کارشناسان ما در اسرع وقت برای تعمیر دستگاه در تهران  حضور خواهند داشت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۷۷۱*****
[نمایش اطلاعات]