اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140010225633317984

پرینت سه بعدی چگونه انجام می شود؟

کد: 140010225633317984

https://bit.ly/3frPQW1

، (اخبار رسمی): پرینتر سه بعدی یکی از جدیدترین فناوری قرن می باشد که د دهه 1980 اختراع شد و تا کنون افراد زیادی از تکنولوژی استفاده می کنند. برای گرفتن پرینت باید از فیلامنت استفاده شود تا به محصول مورد نظر برسید.

پرینت سه بعدی چگونه انجام می شود؟
پرینت سه بعدی چگونه انجام می شود؟

تاریخچه پرینتر سه بعدی پرینتر سه بعدی یکی از انقلابی ترین فناوری ها در صنعت مدرن است. اما چیزی که بیشتر مردم نمی دانند این است که پرینت سه بعدی فناوری جدیدی برای قرن بیست و یکم نیست؛ در واقع، این فناوری در دهه 1980 ثبت اختراع شد و به صورت تجاری فروخته شد، حتی تاریخ های غیررسمی پیش از این نیز به اواخر قرن 19 بازمی گردد. قدمت آن به قرن 19 باز می گردد.

 

آیا می دانید کدام مردان و زنان این نوآوری های باورنکردنی را به ما داده اند؟

 آنها ممکن است بدانند که چه انقلابی به راه می اندازند؛ اما شاید ندانند که این انتقال تا چه زمانی انجام خواهد شد. امروز، ما از شما دعوت می کنیم تا سفری در گذشته داشته باشید تا این افراد را بهتر بشناسید و ببینید زمانی که آنها چیزی را ایجاد کردند که ما اکنون تولید افزایشی یا AM می نامیم، چه شکلی بودند. بیایید تاریخچه پرینتر سه بعدی را بررسی کنیم.

1880: چاپ سه بعدی به طور رسمی تا اواخر قرن بیستم شروع نشد، اما برخی از ایده های آن به دهه ها قبل باز می گردد.

اولین مفهوم پرینت سه بعدی در سال 1860 ظهور کرد، زمانی که عکاس پاریسی فرانسیوس ویلمه از عکاسی و تکنیک های اولیه آن زمان برای ایجاد پرتره ها و مجسمه های سه بعدی استفاده کرد. ابتکار او مردم را به این باور رساند که "مجموع برش ها برابر است با حجم کل اشکال". ویلیام اختراع خود را "مجسمه مکانیکی" نامید زیرا می توانست از مجموعه ای از قاب عکس، پانتوگراف و برخی صنایع دستی برای مجسمه سازی آن استفاده کند. برخلاف مجسمه‌سازی سنتی، نوآوری ویلیام به او اجازه داد تا یک نیم تنه زیبا و دقیق را در 48 ساعت بسازد، در حالی که روش‌های سنتی ماه‌ها طول می‌کشد.

تکنیک ویلیام در طول زمان تغییر کرده و بهبود یافته است، اما اولین تکنیک او، حکاکی مکانیکی، امکان تولید نمونه‌های اولیه لایه‌های چوبی فوری و ارزان را فراهم کرد. این نمونه های اولیه را می توان بعداً شکل داد. تکنیک او بسیار شبیه به فرآیند چاپ سه بعدی امروزی است.

 

در روش ویلیام:

 فرآیند با موضوع شروع می شود. Robert Sobieszek رابرت Sobieszek این فرآیند پیچیده را نشان می دهد:

"ابتدا، سوژه، که می تواند جاندار یا بی جان باشد، در یک محیط دایره ای در مرکز قرار می گیرد و پنجاه بار یا بیشتر در فواصل زمانی مساوی از آن عکس گرفته می شود." سپس از پانتوگراف استفاده می شود، عکس های خود را روی چوب، فلز یا تخته سنگ چاپ و نقاشی کنید. "

 

روند ویلیام:

عکس در یک اتاق دایره‌ای با مرکز سوژه، توسط دوربینی که آن را احاطه کرده است، گرفته شده است. سپس از یک پروژکتور اسلاید برای پخش نگاتیو روی صفحه استفاده کنید.

 

پرینت سه بعدی چگونه انجام می شود؟  

فرآیند پرینت سه بعدی با طراحی مدل سه بعدی آغاز می شود. کاربران می توانند مدل های سه بعدی را خودشان طراحی کنند یا مانند سایر فایل ها، آنها را از مخازن آنلاین دانلود کنند. برای طراحی مدل های سه بعدی، کاربران می توانند از ابزارهای مختلفی از نرم افزار طراحی گرفته تا اسکنرهای سه بعدی، اسکنرهای لمسی، رمزگذارها و حتی اپلیکیشن های موبایل استفاده کنند.

چندین ابزار نرم افزاری برای مدل سازی سه بعدی وجود دارد. انواع صنعتی و تخصص آنها اغلب گران هستند. در مقابل، نرم افزار سه بعدی رایگان را می توان در اینترنت یافت که عملکرد مناسبی را برای کاربران مبتدی فراهم می کند. این شامل Tinkercad است که تحت مرورگر اجرا می شود. این ابزار همچنین آموزش هایی را برای راهنمایی کاربر ارائه می دهد و در نهایت نحوه انتقال مدل را به چاپگر سه بعدی توضیح می دهد.

پس از اینکه یک شی به صورت سه بعدی مدل سازی شد، باید فرآیندی برای آماده سازی آن برای چاپ انجام شود. فرآیند اولیه برش نامیده می شود. در طول فرآیند برش، قطعه کار به صدها یا هزاران لایه افقی تقسیم می شود. شایان ذکر است که برش نرم افزار مخصوص به خود را نیز دارد.

 البته برخی از نرم افزارهای مدل سازی حرفه ای نیز فرآیند برش را برای کاربر انجام خواهند داد. علاوه بر این، برخی از چاپگرهای سه بعدی با ابزارهای برش ارائه می شوند و کاربران فقط باید فایل های مدل سه بعدی را در قالب فایل stl. یا .obj یا CAD وارد کنند.

برش را می توان به عنوان آخرین مرحله در مدل سازی یک شی پرینت سه بعدی در نظر گرفت. دستگاه ها این فایل را از طریق USB، کارت های حافظه و حتی اتصالات شبکه و اینترنت دریافت می کنند. سپس فرآیند چاپ لایه به لایه اجرا می شود.

 

کاربردهای پرینتر سه بعدی  

استفاده از پرینتر سه بعدی در تولید اشیا و محصولات امروزه در اوج خود قرار دارد. در واقع تعداد شرکت هایی که از این فناوری در زنجیره تامین خود استفاده نمی کنند در حال کاهش است. پرینت سه بعدی به عنوان یک مدل سازی خوب یا فرآیند تولید تک تکه شروع شد، اما امروزه به طور جدی به عنوان یک فناوری تولید در نظر گرفته می شود.

امروزه بیشتر فعالیت هایی که به کمک پرینت سه بعدی انجام می شود صنعتی است. Wohlers یک بازیگر اصلی در بازار چاپ سه بعدی است که به طور منظم گزارش ها را منتشر می کند. آنها معتقدند که تا سال 2020، صنعت چاپ سه بعدی جهانی به بیش از 15 میلیارد دلار خواهد رسید. با پیروی از همین روند، درآمد صنعت به ترتیب 23.23 میلیارد دلار و 6.35 میلیارد دلار در سال های 2022 و 2024 پیش بینی می شود.

پرینت سه بعدی در حال رشد و توسعه تمامی صنایع موجود در جهان است. در واقع آینده کار، زندگی و حتی بازی و سرگرمی انسان با فناوری پرینت سه بعدی تغییر خواهد کرد. امروزه پرینت سه بعدی بسیاری از فناوری ها و مواد را پوشش می دهد، زیرا تقریباً در هر صنعت نفوذ می کند. در واقع باید آن را مجموعه ای از صنایع مختلف با کاربردهای بی شمار بدانیم. نمونه هایی از کاربردهای پرینت سه بعدی عبارتند از:

  • تجهیزات دندانپزشکی عینک ساخت و تکثیر مدل ها اعضای مصنوعی بدن مدل ها و مدل های فیلم طراحی داخلی بازسازی فسیلی در دیرینه شناسی شبیه سازی اشیاء باستانی در باستان شناسی بازسازی شواهد جرم تخریب شده از صحنه جرم

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش