اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140010285644517984

خدمات پرینت سه بعدی یعنی چه؟

کد: 140010285644517984

https://bit.ly/3fSmZu4

، (اخبار رسمی): خدمات پرینت سه بعدی یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی می باشد که توان خرید پرینتر 3 بعدی را ندارند و میتوانند از خدمات پرینتر سه بعدی استفاده کنند که بسیار به صرفه می باشد .

خدمات پرینت سه بعدی یعنی چه؟
خدمات پرینت سه بعدی یعنی چه؟

آگاهی از انواع روش های پرینت سه بعدی و مزایا و محدودیت های هر کدام در شناخت این فناوری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. امروزه حدود 25 تکنیک برای پرینت سه بعدی در دنیا وجود دارد که برخی از آنها تجاری شده اند و می توان گفت حدود 10 مورد از آنها در بازار و در صنعت قطعه سازی و نمونه سازی رایج است.

در مقاله روش های پرینت سه بعدی اصول طبقه بندی و نامگذاری انواع روش های پرینت سه بعدی را به طور کامل و جامع توضیح داده ایم. در این مقاله می خواهیم به هر یک از انواع روش های پرینت سه بعدی که متنوع هستند برای ارائه خدمات پرینت سه بعدی بپردازیم. روش های پرینت سه بعدی که در حال حاضر بیشتر در بازار دیده می شوند.

پرینتر سه بعدی در این مقاله می خواهیم انواع فناوری های چاپگر سه بعدی که در حال حاضر در دنیا موجود است را توضیح دهیم. فناوری پرینت سه بعدی روز به روز در حال پیشرفت است. بنابراین روش های جدید پرینتر سه بعدی به تکنیک های موجود این فناوری برای ارائه خدمات پرینت سه بعدی متنوع اضافه می شود. با ترکیب روش های مختلف این فناوری با فناوری اسکن سه بعدی، قادر به مهندسی معکوس بسیاری از قطعات هستیم.

چاپگر سه بعدی SLS یکی از دستگاه هایی است که قطعه را با مواد اولیه پودری شکل می سازد، بنابراین پودر پایه است. سیستم های مختلف در یک دستگاه SLS برای ساختن یک قطعه با هم کار می کنند. قطعات اصلی دستگاه که برای ساخت قطعه باید با هم کار کنند عبارتند از:

  • سیستم اسکن لیزری سیستم های گرمایشی سیستم گردش گاز ناکارآمد سیستم تغذیه پودری سیستم پلت فرم واحد کنترل (الکترونیک و نرم افزار)

عنواع پرینت های سه بعدی پرینترهای سه بعدی بر اساس نوع فناوری به کار رفته در آنها برای تولید قطعات به انواع مختلفی تقسیم می شوند. با توجه به توسعه روزافزون و سریع این فناوری، فرآیندهای تولیدی جدید در حال اضافه شدن هستند. در زیر نام برخی از این نوع فناوری ها آورده شده است.

 

1- دستگاه لیتوگرافی Setereo (SLA)

2- پردازش نور دیجیتال (DLP)

3- مدل سازی رسوب ذوب شده (FDM)

4- تف جوشی لیزری انتخابی (SLS)

5- ذوب لیزری انتخابی (SLM)

6- ذوب پرتو الکترونیکی (EBM)

7- ساخت اشیا لمینت (LOM)

رشته پرینتر سه بعدی PETG چیست؟  

فیلامنت PETG یکی دیگر از مواد اولیه پرینترهای سه بعدی است که مقاومت بالایی در برابر آب و رطوبت دارد و مدل های ساخته شده با آن سطح صاف و صیقلی دارند. این مواد که از پلی اتیلن ساخته شده اند برای ساخت بطری های آب و نوشیدنی استفاده می شوند. زیرا بسیار شفاف و انعطاف پذیر است. مدل های چاپ شده با این مواد اولیه دارای شفافیت، انعطاف پذیری، سطح براق و استحکام بالا هستند.

پرینترهای سه بعدی اچ پی با فناوری Multi Jet Fusion با وجود افزایش چشمگیر استفاده از پرینترهای سه بعدی در تولید صنایع و کارخانجات بزرگ، اچ پی، بزرگترین شرکت در زمینه پرینت دو بعدی، در زمینه چاپ سه بعدی نیز سرمایه گذاری کرده است. استراتژی این شرکت برای چاپ سه بعدی استفاده از پلتفرم Multi Jet Fusion است.

 

 

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار