اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140101215807617984

نحوه کار کردن با پرینتر سه بعدی چگونه است؟

کد: 140101215807617984

https://bit.ly/3xeinbT

، (اخبار رسمی): خیلی از افراد به فکر خرید پرینتر سه بعدی هستند اما نمی دانند که چگونه باید از این پرینتر استفاده کنند . ما در این مقاله توضیح کوتاهی درمورد استفاده از پرینتر سه بعدی داده ایم . با ما همراه باشید

نحوه کارکردن با پرینتر سه بعدی چگونه می باشد؟
نحوه کار کردن با پرینتر سه بعدی چگونه است؟

نحوه کار با یک چاپگر 3D بسیار ساده است. برای چاپ فایل مورد نظر، ابتدا باید فایل را در فرمت SLL یا OBJ ذخیره کنید. این ذخیره در کارت SD انجام می شود، اگر پس از قرار دادن کارت SD در جای خود در یک کامپیوتر و فشار دادن گزینه SD از فایل کورا کورا، Gcode به طور خودکار در SD ذخیره می شود.  سپس فایل مورد نظر را در نرم افزار متصل به پرینتر سه بعدی  که با دستگاه همراه است قرار دهید. بسیاری از تنظیمات در نرم افزار کاربر در دسترس است، که ما در این بخش ذکر شده است

شما می توانید دمای نازل را به هر درجه تغییر دهید، به عنوان مثال، برای رشته PLA، دمای مربوطه به 210-220 تنظیم شده است، و دمای صفحه داغ در 45 درجه تنظیم شده است. شما می توانید کیفیت چاپ را با توجه به محدوده دستگاه خود تغییر دهید، که اتصال مستقیم به کیفیت چاپ دارد.

یک نکته مهم که همیشه باید دنبال شود این است که چگونه طراحی مورد نظر بر روی صفحه چاپ تنظیم شده است، سعی کنید تا حد ممکن را برای تنظیم سطح طراحی که بیشترین تماس را در صفحه چاپ دارد، تنظیم کنید، بنابراین قطعه چاپ شده کمتر احتمال دارد برای شکستن و تحریف از سایت، اما گاهی اوقات ما نمی توانیم از این نکته استفاده کنیم، زیرا ما همیشه باید فکر کنیم زمانی که قطعه ای که می خواهیم با یک سطح پاک کننده چاپ کنیم و همچنین باید فکر کنیم که چگونه قطعه ای را که می خواهیم چاپ کنیم، فکر کنیم بر روی صفحه نمایش برای استفاده کمتر از پشتیبانی، زیرا پشتیبانی نیز کیفیت را کاهش می دهد و در نهایت نیاز به تمیز کردن زیادی دارد.

شما می توانید از دو راه حل معمول برای قرار دادن قطعه مورد نظر در صفحه چاپ در هنگام کار استفاده کنید.

1- با استفاده از چسب های ویژه که قبل از چاپ به صفحه چاپگر 3D اعمال می شود.

2- استفاده از حلال روی ماده ای که می خواهید قطعه را با آن چاپ کنید به عنوان مثال: ماده مورد نظر ما abs است حلال روی abs محلول استون است. اینطوری کار میکنه اینطوری میشه ابتدا کمی فیلامنت مطلق داخل استون بریزید و کمی صبر کنید تا کاملا حل کنید سپس مقداری از آن را روی پرینت اسکرین بریزید و سطح آن را با کارت رقیق کنید حالا عملیات چاپ را روی قطعه مورد نظر شروع کنید. صفحه چاپ شروع به شکل گیری کرد و در پایان زمان چاپ چسبندگی بالایی بین صفحه ایجاد شد. نکته بسیار مفید خواهد بود.

دو نوع پشتیبانی در نرم افزار چاپ سه بعدی وجود دارد:

لمس دال ساختمان؛ زمانی استفاده می شود که قسمت هایی از قطعه از صفحه چاپ دور باشد یا به عبارت دیگر آویزان یا آویزان شود. بنابراین احتمال افتادن مواد ذوب شده یا تغییر شکل چاپ در حین چاپ وجود دارد.
هر کجا این نوع پشتیبانی شامل پشتیبانی مورد بحث در بند 1 و پشتیبانی در قسمت‌های چاپی است که مورد نیاز است، نه لزوماً از صفحه چاپ، بلکه از لایه‌های پایینی که در حال چاپ هستند. جاهای خالی را پر کنید تا در نهایت چاپ با کیفیتی داشته باشید.
 

شرو، تراز، بارگذاری و تست کنید

برای شروع مناسب مسطح بودن میز کار دستگاه حائز اهمیت است برای این منظور روی میز دستگاه چاپگر سه بعدی چهار پیچ با فنر مناسب تعبیه شده است که می توان دستگاه را با آن تراز کرد.

  • با شل کردن مهره، میز بالا می رود و با سفت کردن آن میز
  • حرکت به پایین. بهترین فاصله بین میز و نازل به اندازه یک ورق کاغذ است
  • تمام قسمت های صفحه باید در فاصله یکسانی از نازل قرار گیرند.
  • اگر فاصله از صفحه نازل زیاد باشد، مواد را به صفحه متصل نمی کند
  • اگر این فاصله کم باشد، سر نازل را مسدود می کند و اجازه نمی دهد
  • مواد به سمت بیرون هدایت می شود. ورق کاغذ باید بتواند کمی بین نازل و
  • میز دستگاه را حرکت دهید.


نحوه بارگیری مواد

میز را هموار کنید  در این مرحله مواد از نوع ABS یا PLA یا سایر مواد پلاستیکی است . دیگری را از بسته پلاستیکی وکیوم خارج کرده و در جای جداگانه قرار دهید

تنظیم :  برای هدایت مواد از قرقره اصلی به نازل به یک طریق پلاستیکی وجود دارد که مواد باید از آن عبور کنند. مواد پس از عبور از مسیر و ذوب شدن در داخل آن به نازل می رسد.
 

تهیه کپی از کارت SD

  • فایل‌ها را می‌توان با کارت SD همراه دستگاه منتقل کرد. در کنار صفحه نمایش قرار دارد.
  • پس از تنظیم در محل مورد نظر، می توان آن را با انتخاب فایل تولید کرد.
  • هنگامی که ساخت و ساز با نمایشگر شروع می شود، دما می تواند در هر زمان کاهش یابد.
  • دمای جدول دستگاه و درصد فعالیت انجام شده توسط فایل مورد نظر ذکر شده است.
  • و به همین سادگی می توان با پرینتر سه بعدی کار کرد. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | علم و آموزش