اطلاعات تماس
  • 021752***** - 021886*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140010275642517325

نحوه خوابیدن بعد از عمل بینی چگونه است؟

کد: 140010275642517325

https://bit.ly/3tArK3G

، تهران , (اخبار رسمی): پوزیشن مناسب برای خوابیدن بعد از عمل بسیار پر اهمیت است و دارای نکات و ریزه‌کاری‌هایی است که توجه به آنها از ضرورت بسیاری برخوردار است.

نحوه خوابیدن بعد از عمل بینی چگونه است؟
نحوه خوابیدن بعد از عمل بینی چگونه است؟

پوزیشن مناسب برای خوابیدن بعد از عمل  بسیار پر اهمیت است و دارای نکات و ریزه‌کاری‌هایی است که توجه به آنها از ضرورت بسیاری برخوردار است. در صورتی که نحوه خوابیدن بعد از عمل بینی به خوبی انجام شود، هم بی خوابی بعد از عمل بینی را می‌تواند رفع کند و هم روند ترمیم و شکل‌گیری غضروف‌های آن را با کیفیت بالاتری انجام خواهد داد.

چرا خوابیدن بعد از عمل جراحی بینی حائز اهمیت است؟ همانطور که می دانید خواب موجب می شود نگرانی و اضطراب از انسان دور شود، هم چنین به بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. از آنجایی که بعد از عمل بینی بدن نیاز به ترمیم و بازسازی بافت های برش خورده دارد، استراحت کردن و خوابیدن می تواند به عنوان یک داروی مقوی عمل کند و تاثیر بسزایی در روند بهبودی فرد بر جای بگذارد.

 در واقع زمانی که انسان به خواب می رود جریان خون در رگ ها بیشتر می شود و به بافت ها و عضلات بیشتر خون رسانی می شود، این خون های اضافی موجب افزایش سطج اکسیژن و مواد مغزی شده است در نهایت برای سلامتی و بهبودی بسیار مفید است.

طرز خوابیدن بعد از عمل بینی نکاتی که در ادامه می‌گوییم برای رفع بی‌ خوابی بعد از عمل بینی، استراحت بهتر و بهبودی سریعتر می‌باشند.

رو به بالا بخوابید

مهم‌ترین اقدامی که برای کاهش خطرات بعد از عمل بینی توصیه می‌شود، این است که در روزهای پس از عمل، روی کمر یا اصطلاحا طاق‌ باز بخوابید. در این وضعیت، لازم است که سرتان با یک زاویه ۴۵ درجه و بالاتر از بدن‌تان قرار بگیرد. قرار دادن چند بالش نرم روی یکدیگر به قرار گرفتن در این وضعیت کمک زیادی می‌کند.

همچنین، نگه داشتن سر در وضعیتی بالاتر از بدن باعث می‌شود که اثر نیروی جاذبه به حداقل خود رسیده و تورم بینی بعد از عمل  را تا حد زیادی کاهش دهد. برای جلوگیری از غلت خوردن به طرفین نیز لازم است بالش‌های اضافی را در طرفین خود قرار دهید. قرار گرفتن بالش در زیر زانو نیز باعث می‌شود که دردهای ناحیه کمر کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: چرا به جراحی ترمیم بینی نیاز است؟

استفاده از کمپرس یخ

استفاده کردن از کمپرس یخ در روزهای بعد از عمل باعث می‌شود که روند بهبودی با سرعت بیشتری اتفاق افتاد. کمپرس یخ هم برای کاهش درد و هم برای از بین بردن کبودی و تورم بسیار عالی می‌باشد. به احتمال زیاد پیش از عمل به شما توصیه خواهد شد که تا ۷۲ ساعت بعد از عمل، به صورت دوره‌ای از یک بسته یخ برای انجام کمپرس استفاده شود. انجام کمپرس را به خصوص در زمان پیش از خواب حتماً در برنامه خود قرار دهید.

حتی‌الامکان تنها یا با فاصله از دیگران بخوابید!

در چند هفته بعد از عمل، بسیار ضروری است که از وارد شدن ضربه به بینی‌تان جلوگیری شود. به همین دلیل اهمیت دارد که تا حد امکان، تنها بخوابید. اگر هم قرار است کسی مراقبت شما باشد، این شخص باید با فاصله از شما بخوابد تا حرکات ناگهانی در شب باعث وارد شدن ضربه ناگهانی به بینی نگردد.

کافئین مصرف نکنید

گفتیم که بی خوابی بعد از عمل بینی امری طبیعی است. حال در صورتی که از کافئین پیش از خوابیدن نیز استفاده شود، این بی خوابی با شدت بیشتری خود را نشان خواهد داد. مصرف کافئین را در روزهای بعد از عمل سعی کنید قطع کرده و یا از چند ساعت پیش از خواب از مصرف کافئین خودداری کنید.

روی شکم نخوابید

خوابیدن روی شکم در روزهای بعد از عمل بسیار خطرناک است. احتمال وارد شدن فشار به بینی و تخریب غضروف‌هایی که در حال بازسازی هستند، در حالتی که روی شکم خوابیده‌اید، بسیار بیشتر است. بنابراین، به هیچ وجه تا بهبودی نسبی بعد از عمل بینی، روی شکم نخوابید.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان برای عمل بینی چه موقع است؟

نکات مهم بعد از جراحی بینی

  • در صورت خونریزی، در حالت نشسته قرار گرفته و یک پاف از اسپری بینی اکسی متازولین داخل همان حفره که خونریزی دارد استفاده نمایید. در صورت عدم توقف خونریزی قسمت پایین بینی را ( بدون آنکه سر خود را به عقب کنید ) به مدت 15 دقیقه فشار دهید. اغلب موارد تنها با همین اقدامات خونریزی کاملا متوقف می شود. در صورت تداوم خونریزی با پزشک خود تماس گرفته یا به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه فرمایید. در صورت بروز هر کدام از علایم با پزشک تماس گرفته و در صورت عدم امکان دسترسی به پزشک خود به هر دلیل به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه نمایید؛ تب بیش از 38/5 درجه (از طریق دهان)، تورم یا قرمزی پیشرونده در ناحیه بینی ، درد آزار دهنده یا افزایش یابنده، احساس تنگی نفس، خونریزی بصورت خون تازه و مستمر و یا هر علامت یا درد غیر معمول که باعث نگرانی شما شود

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات لازم را کسب کرده باشید. شما میتوانید سوالات و تجربیات خود را در وب سایت رسمی دکتر سعید ظفرمند به آدرس  www.drzafarmand.com مطرح کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دکتر سعید ظفرمند جراح بینی

جراح ومتخصص گوش ، حلق ، بینی و حنجره آندوسکوپی پیشرفته بینی و سینوس جراح پلاستیک بینی وصورت همکاری علمی – آموزشی با دانشگاههای علوم پزشکی شهید بهشتی و آزاد اسلامی عضو انجمن جراحان گوش وحلق و بینی وسر وگردن ایران عضو انجمن علمی راینولوژی ایران عضو کالج جراحان گوش وحلق و بینی اروپا دکترای پزشکی عمومی ازدانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (۱۳۶۸) دکترای تخصصی در رشته ENT از دانشگاه علوم پزشکی تهران (۱۳۷۸)

اطلاعات تماس
  • 021752***** - 021886*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش