اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140010275642717983

وزیر نفت در بازدید سرزده از دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران:

هیچ استانی قطعی گاز ندارد

کد: 140010275642717983

https://bit.ly/3IgIlhb

، تهران , (اخبار رسمی): با تلاش همکاران‌مان در شرکت ملی گاز ایران، خوشبختانه در هیچ‌کدام از استان‌های کشور با قطعی گاز یا مشکل در تأمین سوخت صنایع روبه‌رو نیستیم.

هیچ استانی قطعی گاز ندارد
هیچ استانی قطعی گاز ندارد

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، جواد اوجی، وزیر نفت امروز، دوشنبه، ۲۷ دی‌ماه در بازدیدی سرزده  از مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران، با دعوت مردم به مصرف بهینه گاز و بیان این مطلب، اظهار داشت: بر اساس گزارشی که امروز ارائه شد، روزانه بیش از 840 تا ۸۵۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین در خطوط شبکه سراسری تزریق می‌شود که بالغ بر ۵۸۰ میلیون مترمکعب آن، در بخش خانگی، صنایع غیرعمده و حمل‌و نقل مصرف شده و بیش از ۱۲۵ میلیون مترمکعب گاز در اختیار نیروگاه‌ها قرار گرفته است.

گفتنی است، مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران به عنوان مغز متفکر این شرکت، مرکزی است که هر لحظه همه عملیات پالایشگاه‌ها و شبکه خطوط برای تأمین گاز پایدار و مطمئن در آن، کنترل و پایش می‌شود و نرم‌افزارهای کاربردی در این مرکز برای پیش‌بینی مصرف گاز و دما طراحی شده است.

وزیر نفت در ادامه، تصریح کرد: خوشبختانه حجم گاز تحویلی به نیروگاه‌ها امسال نسبت به پارسال روزانه ۲۰ میلیون مترمکعب افزایش یافته که افزون بر کاهش مصرف سوخت مایع، با کاهش آلودگی هوا، به محیط زیست هم کمک کرده است.

اوجی با بیان اینکه با تلاش همکاران در هیچ‌کدام از استان‌های کشور با قطعی گاز یا مشکل در تأمین سوخت صنایع روبه‌رو نبودیم، تصریح کرد: از مردم تقاضا داریم همان‌گونه که تاکنون به ما در این مسیر کمک کرده‌ا‌ند، در ادامه راه نیز، خادمان خود در شرکت ملی گاز ایران را یاری کنند. 

وی به کاهش شدید دمای هوا در ۲۱ استان اشاره و با تأکید بر اینکه شبکه گاز کشور هم اکنون پایدار است، یادآوری کرد: پارسال در دی‌ماه نیروگاه‌ها به‌دلیل تأمین نشدن سوخت با خاموشی روبه‌رو شدند، اما امسال چنین اتفاقی رخ نداده است.

 

رشد ۱۲ درصدی مصرف گاز در بخش‌های خانگی، نیروگاهی و صنایع

اوجی در ادامه، مقدار برداشت از ذخایر شوریجه و سراجه را بیش از  ۲۵ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: این در حالی است که سوآپ گاز نیز در حال انجام است و هم‌اکنون روزانه 4.5 میلیون مترمکعب گاز از شمال شرق کشور از ترکمنستان دریافت می‌کنیم و با خط لوله شمال غرب کشور، به آذربایجان تحویل می‌دهیم.

وی با بیان این که مردم نقش اساسی در مصرف بهینه گاز دارند و هر چقدر کمتر مصرف کنند، گاز بیشتری در اختیار صنایع و پتروشیمی‌ها برای تبدیل به ارزش افزوده قرار می‌گیرد و به رشد اقتصادی کمک می‌کند، تصریح کرد: البته مردم تاکنون نهایت همکاری را داشتند، اما جا دارد این همکاری و هم‌دلی بیشتر خود را نشان دهد.

وزیر نفت با اشاره به این‌که مصرف گاز در بخش‌های خانگی، نیروگاهی و صنایع ۱۰ تا ۱۲ درصد رشد داشته و متأسفانه به‌دلیل عدم سرمایه‌گذاری در حوزه شرکت ملی گاز ایران و بخش بالادستی، مقدار تولید گاز همانند پارسال است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی شرکت ملی نفت ایران، تکمیل میدان پارس جنوبی از جمله فاز ۱۱، توسعه میدان پارس شمالی و میدان گازی کیش در برنامه این شرکت قرار دارد تا ان‌شاء‌الله ظرف دو سال آینده، مقدار تولید گاز افزایش ‌یابد.

گفتنی است، پیش از این، وزیر نفت نخستین بار هفتم آبان‌ماه و بار دوم ۲۱ آبان ماه طی بازدیدی سرزده از مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران، روند تولید و فرآورش گاز را مورد بررسی قرار داده بود.

 

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته