اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140010295645217983

با برداشتن گام‌های محکم دیپلماسی انرژی و برای نخستین بار در تاریخ صنعت گاز کشور؛

پای ایران به بازار خدمات انرژی اروپا باز می‌شود

کد: 140010295645217983

https://bit.ly/3nFX51g

، تهران , (اخبار رسمی): برای نخستین بار در تاریخ صنعت نفت، ایران وارد بازار خدمات انرژی در اروپا می‌شود.

پای ایران به بازار خدمات انرژی اروپا باز می‌شود
پای ایران به بازار خدمات انرژی اروپا باز می‌شود

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، رضا نوشادی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با اعلام این خبر، اظهار داشت: با امضای یادداشت تفاهمی بین ایران و رومانی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی در صنعت گاز، ایران در دولت سیزدهم برای نخستین بار به جمع صادرکنندگان خدمات انرژی به اروپا پیوست. 

وی افزود: توجه به توان داخلی، توسعه در زمینه ساخت و دانش فنی را افزایش داد؛ اگرچه بومی‌سازی تجهیزات در همه بخش‌های صنعت نفت اتفاق افتاد اما شاید بتوان ادعا کرد که این موضوع در بخش گاز بیش از سایر بخش‌ها بوده و گاز اکنون ایرانی‌ترین حوزه در صنعت نفت به شمار می‌رود و اکنون در گام بعدی، با امضای یادداشت تفاهمی، وارد حوزه انتقال خدمات انرژی در صنعت گاز و حضور در بازار انرژی اروپا شده است.

نوشادی با بیان این که با امضای این یادداشت تفاهم با شرکت Gas Vest رومانی، مقرر شد شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در زمینه انجام خدمات مهندسی و احداث خطوط انتقال گاز، تأسیسات تقویت فشار گاز و توسعه مخازن ذخیره‌سازی گاز در کشور رومانی، همکاری‌های لازم را با این شرکت انجام دهد، گفت: هدف از امضای این تفاهم‌نامه، بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشترک و تعامل در زمینه‌های مختلف نظیر امکان سنجی احداث پالایشگاه، نیروگاه و خطوط لوله گاز است.

شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، پس از کسب موفقیت در توسعه شبکه توزیع و انتقال گاز کشور، عزم این را دارد که توانایی‌ها و ارتباطات خود را فراتر از مرزهای کشور گسترش دهد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در ادامه، افزود: مطلع هستیم که مسیری پر پیچ و خم و طولانی در پیش داریم و موانع بسیاری فرا روی ما قرار خواهد داشت، اما نباید از مواجهه با مشکلات هراسید؛ چراکه می‌دانیم با پایمردی و ثبات قدم در پیمودن مسیر و به مدد الهی، می‌توانیم به اهداف مدنظر دست یابیم.

نوشادی ابراز امیدواری کرد با جدیت در پیگیری و عملیاتی سازی مفاد تفاهم‌نامه، راه برای تعمیق و گسترش مناسبات در مراحل بعدی باز شده و از مسیر این همکاری‌ها، ثمرات پرباری برای مردم و کشور حاصل شود.

گفتنی است، این تفاهم‌نامه به منظور تبادل دانش، تخصص و تجربیات طرفین در حوزه‌های مشترک کاری و ایجاد کارگروهی با حضور نمایندگان طرف‌های ایرانی و رومانیایی به امضا رسید.

این اتفاق مثبتی در زمینه فعالیت‌های اقتصادی،‌ همکاری‌های بین‌المللی و در نهایت ایجاد ارزش افزوده است. به طور کلی هر نوع همکاری و ارتباط با کشورهای دیگر اعم از مشاوره تا صادرات کالا و خدمات می‌تواند از دو جهت برای ایران حائز اهمیت باشد؛ نخست، ایجاد ارزش افزوده و دوم؛ بهبود و گسترش روابط بین‌المللی؛ چراکه ایران با هزاران کیلومتر خطوط انتقال گاز و تأسیسات گازی،‌ یکی از کشورهای پرتجربه در این زمینه است. 

در واقع، ایران می‌تواند از توان داخلی و تجربه خود برای گسترش این همکاری‌ها استفاده کند و مهم‌تر آن‌که، شکل‌گیری این همکاری‌ها، توان فنی ایران را نیز افزایش خواهد داد.

شایان ذکر است، این یادداشت تفاهم در 26 دی ماه و در محل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران بین رضا نوشادی، مدیرعامل این شرکت و میهای تاناسِس‌کو، از مدیران شرکت  Gas Vest  رومانی امضا شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته