اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011185689617983

پایان گازرسانی به تمامی شهرها و روستاهای کشور تا دو سال آینده

کد: 140011185689617983

https://bit.ly/3snLN2Z

، تهران , (اخبار رسمی): با رویکرد جهادی دولت سیزدهم، گازرسانی به تمامی شهرها و روستاهای کشور تا دو سال آینده انجام و پرونده گازرسانی بسته می‌شود.

پایان گازرسانی به تمامی شهرها و روستاهای کشور تا دو سال آینده
پایان گازرسانی به تمامی شهرها و روستاهای کشور تا دو سال آینده

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، همزمان با سومین روز از دهه فجر، در آئین‌ کلنگ‌زنی طرح گازرسانی به سه شهر پول، کجور و بلده و 185 روستای حومه شهرستان‌های نور و نوشهر که با حضور مسئولین ارشد استانی و محلی و برخی از نمایندگان این استان در مجلس، برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار داشت: تاکنون بیش از 98 درصد از شهرهای کشور از نعمت گاز برخوردار شده و کار گازرسانی به حدود 90 درصد از روستاهای کشور نیز به اتمام رسیده است.

وی با بیان این که تا پیش از انقلاب اسلامی، با همه تلاش‌های انجام شده، تنها 9 شهر و 3 روستا از نعمت گاز بهره‌مند بوده و مجموعاً دو هزار کیلومتر شبکه گاز شبکه گاز شهری و روستایی وجود داشت، افزود: اما هم‌اکنون بیش از 407 هزار کیلومتر شبکه گاز شهری و روستایی  وجود دارد، ضمن آن که یک‌هزار و 260 شهر کشور و بیش از 35 هزار روستای کشور از نعمت گاز برخوردارند و تا دو سال آینده کار گازرسانی به 6 هزار روستای باقیمانده نیز به اتمام خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گازرسانی به شهرها و روستاهای باقیمانده را تا دو سال آینده، قابل تحقق دانست و تصریح کرد: تلاش دولت سیزدهم با دولت‌های گذشته تفاوت دارد و طی چند ماه گذشته، قطعاً این احساس در مردم ایجاد شده که در تمام زمینه‌ها یک تحول در حال وقوع است؛ یکی از این نمونه‌ها بحث واکسن و فروش نفت بود که به نسبت گذشته با رشد بسیار خوبی مواجه شده است.

چگنی با بیان این که رویکرد جهادی این دولت، نتایج مطلوبی در پی دارد، متذکر شد: همکاران ما با تلاش شبانه‌روزی و پای کار آوردن همه امکانات، تلاش می‌کنند هر چه زودتر روستاهای باقیمانده استان مازندران را نیز از نعمت گاز برخوردار کنند.

معاون وزیر نفت در امور گاز یادآور شد: در حال حاضر، میزان تبادلات فعلی و قراردادهای ما در منطقه، بسیار متفاوت از گذشته است و این نشان‌دهنده آن است که هر کجا نیروی انقلابی و جهادی پای کار بیاید، قطعاً اتفاقات بهتری رخ خواهد داد.

به دنبال احیای اقتصاد روستاها هستیم

اگر به روستایی نعمتی همانند گاز می‌رود، باید اقتصاد روستا نیز به حرکت در بیاید، اگر امکانی به یک روستا با هزینه‌های سنگین می‌رود، این امکانات باید موجب تحول در آن روستا شود.

سید محمود حسینی‌پور، استاندار مازندران از دیگر سخنرانان این مراسم بود که با بیان این مطلب، اظهار داشت: باید امکانات بیشتری به روستاها ببریم؛ چراکه یکی از گرفتاری‌های اصلی ما در روستاها علیرغم گسترش امکانات، این است که روستاها خالی از سکنه شده؛ بنابراین روستائیان ما باید توجه داشته باشند که اگر بتوانند اقتصاد روستاها را احیا کنند، دیگر جوانان روستایی در شهرها به شغل‌های کاذب گرفتار نخواهند شد.

گازرسانی به ۱۸۵ روستا با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان

از 3 هزار و 613 روستای بالای 20 خانوار استان مازندران، تاکنون گازرسانی به 2 هزار و 370 روستا به اتمام رسیده است.

قاسم مایلی‌رستمی سرپرست شرکت گاز مازندران نیز در این مراسم با بیان این مطلب و این که آئین‌ کلنگ‌زنی طرح گازرسانی به سه شهر پول، کجور و بلده و 185 روستای حومه شهرستان‌های نور و نوشهر با اعتبار بیش از 800 میلیارد تومان در حال انجام است، اظهار کرد: در این پروژه به‌دلیل استفاده از خط انتقال قوی در این منطقه توانستیم حدوداً با نصب 31 ایستگاه تقلیل فشار، 337 کیلوتر خط تغذیه و یک‌هزار و 500 کیلومتر خط توزیع برای 185 روستای مناطق پول، کجور، بلده و روستاهای حومه، مردمان این منطقه را از نعمت گاز برخوردار کنیم.

وی بیان کرد: این خط لوله نزدیک به 40 هزار خانوار را تحت پوشش قرار خواهد داد و در این پروژه، گاز برای مشترکین جدید طی سالیان آتی نیز پیش‌بینی شده است.

مایلی‌رستمی وی تأکید کرد: در این منطقه کار گازرسانی قطعاً تا سال 1403 به اتمام خواهد رسید و برای سایر روستاهای استان نیز این قول را داده‌ایم که تا پایان سال 1402 به اتمام برسد.

در پایان این مراسم، آیین کلنگ‌زنی طرح گازرسانی به سه شهر پول، کجور و بلده و 185 روستای حومه شهرستان‌های نور و نوشهر با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی و جمعی از مردم این منطقه برگزار شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]