اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140010285644417529

تاثیر شیمی درمانی در درمان سرطان

کد: 140010285644417529

https://bit.ly/3o9KeEx

، (اخبار رسمی): شیمی درمانی یکی از روش های کاربردی برای درمان سرطان سینه می‌باشد که کنار هر روش درمانی دیگری مورد استفاده قرار می‌گیرد. دوره های شیمی درمانی برای افراد بیمار مبتلا به سرطان سینه، اغلب هر 3 هفته یک بار انجام می‌شود.

تاثیر شیمی درمانی در درمان سرطان
تاثیر شیمی درمانی در درمان سرطان

سرطان واژه ای هراس آور و ناخوشایند است که برای برخی افراد قابل درمان و گاهی بدون درمان می‌باشد. این بیماری نسبت به گذشته شیوع بیشتری پیدا کرده و به طرز غیر قابل کنترلی در بدن افراد بیمار، در حال تقسیم و رشد هستند.

علائم ابتلا به سرطان سینه

وجود توده یا توموری در بافت سینه، معمولاٌ با لمس دست مشخص می شود. اغلب این توده های بدون درد هستند و نوع بدخیم و خوش خیم آن را هم پزشک مشخص می کند.

ترشحات غیر طبیعی از نوک پستان، این نوع از ترشحات ممکن است به رنگ سفید، قهوه ای، آبی، خاکستری، قرمزی یا سبز باشند. این نوع از ترشحات از یک یا هر دو پستان احتمال ابتلا به سرطان پستان را افزایش می دهند.

تغییراتی ظاهری در پوست سینه: کشیدگی یا فرورفتگی های نوک پستان به داخل، یکی از علامت های است که دقیق ابتلا به سرطان پستان را تایید نمی کند و گاهی در بیماری های خوش خیم سینه هم مشاهده شده است.

تاثیر شیمی درمانی بر درمان سرطان سینه

شیمی درمانی یکی از روش های کاربردی برای درمان سرطان سینه می‌باشد که کنار هر روش درمانی دیگری مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما بعضی افراد به بهترین جراح پستان خود اطلاع می‌دهند که شیمی درمانی، خستگی و بی حالی شدیدی را برای این افراد به همراه دارد. قابل ذکر است که دلیل اصلی این موضوع، کاهش گلبول های سفید دراثر این تکنیک سنگین است به همین دلیل خستگی به همراه سرگیجه را برای بیماران به مراه دارد. اما این روش مزایای بیشتر و مهم تری نسبت به عوارضش ارائه می‌دهد بنابراین استفاده از این تکنیک بهتر از عدم استفاده ی آن می‌باشد.

فواصل شیمی درمانی

دوره های شیمی درمانی برای افراد بیمار مبتلا به سرطان سینه، اغلب هر 3 هفته یک بار انجام می‌شود. حال این نکته وجود دارد که میزان تعیین تعداد جلسات و فواصل میان آن ها به میزان پیشرفت و وخامت بیماری بستگی دارد. به این معنا که گاه هر دو هفته یک بار و شاید بنا به نیاز هر 4 هفته یک بار از شیمی درمانی برای روند درمان و بهبود نیز استفاده شود.

اثر شیمی درمانی و رادیوتراپی بر پوست

بسیاری از افراد اظهار دارند که در اثر رادیوتراپی، ناحیه پوستشان دچار سوختگی می‌شود حال این مورد و عوارض برای شیمی درمانی متفاوت است. شیمی درمانی عوارضی مانند کهیر و قرمزی، همچنین خشکی پوست شدید را به همراه دارد. ناخن ها در افراد شیمی درمان شده معمولا به رنگ کبود و ترک خورده دیده می‌شود.

علت اینکه زنان ایرانی یک دهه جوان تر به سرطان سینه مبتلا می‌شوند چیست؟

این مورد که سرطان سینه در زنان جوان و سن پایین تر از معمول در میان بانوان کشور ما پدید می‌آِید در حال بررسی و تحقیقات است. عوامل مختلفی مانند مواد شیمیایی و اشعه های بونیزان و عادات زندگی روزمره نیز در به وجود آمدن این سرطان نیز تاثیرگذار هستند.

از دست رفتن چه مدت زمانی که تومور رشد کرده خطرناک به حساب می‌آید؟

از زمانی که سلول های غر طبیعی و بدخیم در بدن تشخیص داده شوند، هرچه درمان سریع تر آغاز شود نیز نتیجه ای بهتر حاصل می‌شود. تومور هایی که در حین ماموگرافی تشخیص داده می‌‍شوند به دلیل اینکه خود را سریع تر نمایان کرده اند، راحت تر درمان می‌شوند اما تا زمانی که شخص بخواهد خود، متوجه علائم و درگیری ها شود و به درمان بپردازد نیز بیماری پیشرفت بسیار می‌کند و چندین سال زمان می‌گذرد.

 

آیا تومور ها انواع مختلفی دارند یا از نوع خاص هستند؟

اکثریت تومور های بدخیم پستان از انواع داکتال هستند، به این معنا که از مجاری شیری منشا می‌گیرند. انواع دیگری از تومور ها وجود دارد که از نوع لوبولر هستند که از کیسه های شیری نشات می‌گیرند.

سرطان سینه بیشتر در سینه راست دیده می‌شود یا چپ؟

این مورد قطعیت مشخصی ندارد که کدام سینه بیشتر در معرض خطر سرطان سینه هستند اما از این نظر که تومور ها بیشتر در کدام ناحیه تشکیل می‌شوند می‌توان به ناحیه خارجی سینه نزدیک به زیر بغل اشاره کرد.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان