اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140010205627617529

آیا استرس باعث سرطان سینه خواهد شد؟

کد: 140010205627617529

https://bit.ly/3JRJs8J

، (اخبار رسمی): سرطان سینه اغلب در اثر رشد سلول های سرطانی و غیر طبیعی رخ می‌دهد. این نوع سرطان در آقایان نیز دیده می‌شود اما آمار ابتلا در خانم ها بسیار بیشتر از آن ها می‌باشد. قابل توجه است که بیماری های بدخیم باید به موقع تشخیص داده شوند زیرا گسترش و پیشرفت بیماری تاثیر منفی در روند درمانی به همراه دارد.

به طور کلی بسیاری از بیماری ها اعم از سرطانی و غیر سرطانی که گریبان گیر افراد خصوصا خانم ها می‌شود، دلایلی مبنی بر استرس و تنش های اعصاب، اضطراب های روزمرگی هستند اما این موضوع به عنوان یک دلیل قانع کننده پزشکی مطرح نشده است زیرا تحقیقات در این زمینه توسط دانشمندان و پزشکان تکمیل نشده است. قابل ذکر است که تنش های فکری و اضطراب، حتی می‌تواند روند درمان را نیز تاخیر انداخته و یا دشوار سازد، همچنین که سرعت روند پیشرفت را افزایش بخشد.

اولین سنی که ممکن است به سرطان سینه مبتلا شود؟

زنان و دختران جوان معمولا خود را در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه نمی‌دانند اما باید بدانند که سرطان بافت سینه ممکن است در هر سنی پدید آید و حتی اید در نوجوانی نیز مشاهده شود هر چند که بسیار ناگوار و باعث تاسف است. سرطان سینه معمولا بیشتر در افراد بالای ۴۰ سال و حدود ۵ درصد در افراد زیر این رده سنی رخ می‌دهد.

درمان سرطان سینه با انواع روش های جدید

برای درمان و از بین بردن تومور های بد خیم و همچنین حفظ بافت سینه اکنون روش های مختلفی وجود دارد که بسته به میزان پیشرفت بیماری و وسعت تومور، پزشک جراح سینه تصمیم می‌گیرد که از کدام روشاسفاده کند تا نتیجه ای موثر تر دریافت کند. در بسیاری موارد از روش های غیر جراحی و در بیشتر مواقع از روش های جراحی استفاده می‌کنند.

مزایا و معایب شیمی درمانی 

یکی از بخش های مهم در روال درمانی و بهبود سرطان سینه، شیمی درمانی می‌باشد که معمولا بعد از جراحی  مورد استفاده قرار می‌گیرد. همراه با شیمی درمانی، از درمان های دارویی نیز بهره می‌برند. شیمی درمانی قبل از جراحی سبب شده تا تومور قبل از جراحی کوچک تر شود و اگر برای بیمار جراحی انجام شود درآن صورت حتما از این روش بهره خواهند برد. شیمی درمانی، در برخی از موارد پزشک بنا به صلاح دید و شرایط فیزیکی و روحی بیمار پیش از انجام عمل جراحی خارج سازی تومور ها یاقدام به انجام شیمی درمانی می کند به طوری که دارو های تزریقی که تحت عنوان شیمی درمانی از آن یاد می شود، می تواند روند رشد و تکثیر تومور ها را متوقف یا کند سازد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان