اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140010295647417442

رفوگری چیست؟

کد: 140010295647417442

https://bit.ly/3AjMNcd

، تهران , (اخبار رسمی): در شهر تهران کارخانه های زیادی برای شستشوی فرش وجود دارند که نمی توان به همه آنها اعتماد کرد زیرا ممکن است تخصص کافی در زمینه فرش نداشته باشند و به فرش آسیب بزنند. اما اگر به دنبال یک قالیشویی خوب هستید باید درباره خدمات ایشان و دستگاه هایی که توسط ایشان مورد استفاده قرار می گیرند تحقیق کنید

رفوگری
رفوگری چیست؟

پس رفو فرش کار هر شخصی نیست و فرد باید تمام روش های بافت فرش را به صورت کامل آموزش دیده باشد تا بتواند با توجه به روش بافت و نوع گره های فرش آن را رفو کند.

بهترین لکه بر فرش
زمانی که یک ماده بر روی فرش می ریزد به الیاف فرش نفوذ کرده و باعث به وجود آمدن لکه روی فرش می شود که برای از بین برد لَکه فَرش باید از مواد گوناگون صنعتی و طبیعی استفاده کنیم، زیرا فرش دائما در معرض دید است و وجود یک لکه روی آن باعث کثیف دیده شدن فرش می شود که این برای یک خانم خانه دار ایرانی یعنی عذاب!لکه بر های زیادی وجود دارند که به وسیله آنها میتوان لَکه فَرش را از بین برد اما ابتدا باید نوع لکه و جنس فرش بررسی شود و سپس با توجه به این دو گزینه یک لکه بر معرفی کرد، زیرا هر ترفند و هر لکه بری روی تمام لکه ها جواب نمی دهد و ممکن است باعث پررنگ تر شدن لکه شود، و یا در صورتی که بدون توجه به جنس فرش از ترفندهای لکه بری استفاده شود ممکن است فرش آسیب ببیند.

رفوگری چیست؟

برای بسیاری از ما این اتفاق افتاده است که بنا به دلایل مختلف فرش منزلمان پوسیده و پاره شده باشد در چنین مواقعی اگر قصد تعویض فرش را نداشته باشیم باید آن را نزد یک فرد ماهر و بافنده فرش ببریم تا طی عملیاتی پارگی و پوسیدگی آن را تعمیر کند، به این عملیات رفوگری فرش گفته می شود. رفو کردن فرش برای انواع فرش های ماشینی، دستباف و ابریشم مورد استفاده قرار می گیرد.

البته رفو کردن علاوه بر فرش برای وسایل پارچه ای و بافته شده دیگر مانند لباس، کیف و … هم مورد استفاده قرار می گیرد اما رفو فرش نیاز به مهارت خاص دارد زیرا نیازمند طی مراحل نسبتا پیچیده است.

پس به طور کلی رفوگری یعنی رفع عیوب فرش یا هر وسیله دیگری به وسیله دوختن یا بافتن الیاف جدید.

رفو فرش چیست؟

رفو فرش یعنی ترمیم و تعمیر آسیب های به وجود آمده بر روی الیاف و تار و پودهای انواع فرش و قالی. این یک امر طبیعی است که هر وسیله ای پس از مدتی استفاده خراب شود و نیاز به تعمیر داشته باشد به خصوص وسیله ای مانند فرش که یک زیر انداز است و دائما روی آن رفت و آمد می شود. زمانی که یک وسیله خراب می شود آن را نزد یک فرد متخصص میبرند تا تعمیرش کند، زمانی که فرش آسیب می بیند و پاره می شود نیز باید آن را نزد فرد متخصص در زمینه فرش ببرند تا کار تعمیر فرش را انجام دهد.

پس رفو فرش کار هر شخصی نیست و فرد باید تمام روش های بافت فرش را به صورت کامل آموزش دیده باشد تا بتواند با توجه به روش بافت و نوع گره های فرش آن را رفو کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی