اطلاعات تماس
  • 091527*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140010305649317519

اصول اولیه کاشت نهال

کد: 140010305649317519

https://bit.ly/3nSbZkS

، (اخبار رسمی): اگر قصد کاشت حتی یک درخت را نیز دارید با ما همراه باشید تا نهال مرغوبی را تهیه کنید .

اصول اولیه کاشت نهال
اصول اولیه کاشت نهال

هنگام تهیه نهال، باید تلاش شود که تمام نهال‌ها دارای ریشه قوی و سالم باشند. جهت بررسی و خرید نهال از فروشگاه نهالستان تک فیدان دیدن کنید

احداث باغ میوه چگونه صورت می گیرد؟اشتغال زایی، درآمد، تصفیه هوا و تولید، تنها چند مورد از ده ها مزیت کاشت نهال است. نهال های زراعی به زمین ها رونق می بخشند و روزی انسان های روزی  کره زمین را پدیدار می کنند.

هر کجا که خبری از کشاورزی و زمین زراعی باشد، خبر آب است. و هر جا که آب باشد، یعنی آبادی و سرزندگی در آن وجود دارد. انسان ها از قرن ها پیش همواره به کشاورزی مشغول بوده اند و در مکان هایی زندگی کرده اند که آب در آن وجود داشته است.

از گذشتگان انسان ها همواره به دنبال آب بوده اند و همیشه در تلاش برای رسیدن به آن بوده اند.

چرا که تنها با آب است که می توان سرسبزی و آبادانی را در زمین ها به ارمغان آورد و برعکس آن زمین های خالی از انسان، همیشه متعلق به زمین های بدون آب و کشاورزی بوده است.

ایران عزیز ما کشوری 4 فصل است و هر منطقه از آن مخصوص کاشت یک رقم از نهال است. این یعنی ما نعمت استفاده از همه  میوه ها و خوراکی هایی که از زمین های حاصل خیزمان به دست می آید را داریم.

البته این نکته را یادآور می شوم که خواندن این مقاله تنها به باغداران توصیه نمی شود بلکه اگر قصد کاشت حتی یک درخت را نیز دارید با ما همراه باشید تا نهال مرغوبی را تهیه کنید .

در اولین اقدام قبل از کاشت نهال گودال آن را بکنید .

نهال شناسه دار با اندازه ی مناسب و از مراکز مجاز تهیه نمایید .

نهالی که انتخاب می کنید باید دارای ریشه ی زیاد و ساقه ی مستقیم و بدون انشعاب باشد .

ظاهر نهال باید شاداب و آبدار باشد هم چنین آثار پژمردگی یا خمودگی در آن ها دیده نشود .

نهال باید فاقد هرگونه حشره ، زخم یا آثار له شدگی باشد .

قبل از این که نهال را بکارید محل کاشتش را که کنده اید آبیاری کنید تا نشست کند و زمانی که خاک به ثبات رسید اقدام به کاشت نمایید .

نهال را می توان در سه دسته تقسیم بندی کرد :

نهال های گلدانی :

این نوع نهال ها در تمامی فصول سال موجود هستند و درون گلدان عرضه می شوند . برای بررسی ریشه ی این نهال ها باید آنها را از گلدان خارج کنید اما از ظاهر نهال می توان به کیفیت ریشه اش پی برد . البته باید دقت کنید از خرید نهال های که ریشه شان بیرون از زهکش یا خاک است خودداری کنید .

نهال های گلدانی حساسیت بالایی دارند و باید با احتیاط بیشتری کاشته شوند . برای کاشت این نهال ها باید گودالی با عمق ۲ برابر قطر گلدان حفر کرد و حتما پای نهال کود ریخت. قبل از کاشت این نهال ها ریشه های درهم پیچیده را هرس کنید و در زمان کاشت دقت کنید ریشه ها در هم فرو نروند . ذکر این نکته نیز ضروری است که نهال های گلدانی را باید کمی بالاتر از اندازه ای که درگلدان قرار داشته اند کاشت . پس از اتمام مراحل کاشت کود را دور نهال بریزید و سپس آبیاری نمایید .

نهال های گونی پیچ شده :

بعضی از نهال ها را به دلیل حساسیت بالا و پس از برداشت از نهالستان همراه با خاک اطراف ریشه اش درون گونی پیچیده و با نخ می بندند . این گونه نهال ها نیز حساس هستند و برای کاشتشان باید عمق خاک را کمتر از اندازه ی خاک همراهش حفر کرد به طوری که نهال ۵ سانت کمتر نسبت به حالت گونی پیچ درون خاک باشد . پس از کاشت نیز خوضچه ای اطراف نهال ایجاد کنید و پس از اضافه نمودن کود مناسب افدام به آبیاری نمایید .

نهال های ریشه عریان :

این نهال ها به دلیل اینکه مستقیم از روی خاک برداشته شده و به فروش می رسند تنها در اواخر زمستان و اوایل بهار و قبل از بیدار شدن درخت قابل خریداری هستند . در زمان خریدن این نوع نهال به سلامت کامل ریشه ، ساقه و طراوت نهال دقت کامل را داشته باشید . برای کشت این نوع نهال باید ابتدا ریشه هاب در هم تنیده را هرس کرد . سپس گودالی به عمق گودالی که نهال از آن برداشت شده حفر کرد و عرض این گودال باید به گونه ای باشد که ریشه ها در هم پیچ نخورند . نهال باید همان اندازه که در نهالستان بود در خاک فرو رود و پس از انمام مراحل کاشت و افزودن کود به صورت حوضچه ای آبیاری شود.

انتخاب رقم و خرید نهال مناسب

کشاورز پس از بررسی دقیق موارد بالا، با توجه به دو مورد: سازگاری با منطقه و تناسب باهدف تولید رقم محصول را انتخاب می‌کند. سپس باید برای تضمین سودآوری نهال‌های مرغوب و باکیفیت بالا را تهیه کند زیرا رشد و باروری درخت در گرو انتخاب نهال است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091527*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه