اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011035654618054

تکنولوژی خانه‌های هوشمند چیست؟ با 5 مزیت جذاب آن بیشتر آشنا شوید!

کد: 140011035654618054

https://bit.ly/3qVaCEe

، (اخبار رسمی): احتمالا اصطلاح تکنولوژی خانه‌های هوشمند در سال‌های اخیر زیاد به گوشتان خورده است. این پدیده جذاب که در یکی دوسال گذشته مورد توجه افراد قرار گرفته است، به وضعیتی اطلاق می‌شود که در آن ابزار و وسایل خانگی با استفاده از فناوری ارتباطی به یکدیگر متصل می‌شوند.

تکنولوژی خانه‌های هوشمند چیست؟
تکنولوژی خانه‌های هوشمند چیست؟ با 5 مزیت جذاب آن بیشتر آشنا شوید!
تکنولوژی خانه‌های هوشمند چیست؟
تکنولوژی خانه‌های هوشمند چیست؟ با 5 مزیت جذاب آن بیشتر آشنا شوید!
تکنولوژی خانه‌های هوشمند چیست؟
تکنولوژی خانه‌های هوشمند چیست؟ با 5 مزیت جذاب آن بیشتر آشنا شوید!

احتمالا اصطلاح تکنولوژی خانه‌های هوشمند در سال‌های اخیر زیاد به گوشتان خورده است. این پدیده جذاب که در یکی دوسال گذشته مورد توجه افراد قرار گرفته است، به وضعیتی اطلاق می‌شود که در آن ابزار و وسایل خانگی با استفاده از فناوری ارتباطی به یکدیگر متصل می‌شوند و به این‌ترتیب امکان مدیریت و کنترل یکپارچه آن‌ها، حتی از راه دور ممکن خواهد شد. بیایید کمی بیشتر و تخصصی‌تر از خانه هوشمند و تکنولوژی آن بدانیم و مزایای آن را باهم بررسی کنیم:

گجت‌های هوشمندی که به اتوماسیون خانه هوشمند متصل می‌شوند تقریبا اکثر ابزار و وسایل خانگی که ما با برچسب هوشمند آ‌ن‌ها را از باقی ابزار جدا می‌کنیم، توانایی اتصال به سیستم خانه هوشمند دارند. کافیست نگاهی به دور و برتان بیندازید تا تعدادی از این موارد به ذهنتان برسد.

  • ابزار آشپزخانه مانند لباسشویی، یخچال، فر یا سیستهم تهویه آشپزخانه
  • ابزار امنیتی خانه مانند سیستم قفل دیجیتال هوشمند ، چشمی درب هوشمند یا دوربین‌های مداربسته
  • سیستم صوتی و تصویری مانند تلویزیون، پخش صدا و بلندگوها
  • سیستم تهویه هوا، سرمایش و گرمایش

تنها چیزی که پس از خرید ابزار هوشمند و تجهیز خانه نیاز پیدا خواهید کرد، سیستم ارتباط وای‌فای و دستگاه کنترل و مدیریت هوشمند است. دستگاه‌های هوشمند می‌توانند گجت‌های هوشمندتان را به یکدیگر متصل کنند و به‌این‌ترتیب شما می‌توانید تنها ازطریق گیت‌وی مشترک همه آن‌ها را مدیریت کنید.

خوبی این کار این است که حتی زمانی که در خانه حضور ندارید و در فواصل دوری از آن به‌سر می‌برید هم امکان کنترل بر ابزار خانه خواهید داشت و می‌توانید به‌سادگی همه‌چیز را مدیریت کنید.

برنامه‌های هوشمندی مانند الکسا به شما این امکان را می‌دهند که از طریق فرمان صوتی هر کاری می‌خواهید انجام دهید اجرایی کنید.

مزایای خانه هوشمند

این‌همه از جذابیت‌های خانه هوشمند گفتیم تا برسیم به این مسئله مهم که اصلا تجهیز خانه به اتوماسیون هوشمند چه فایده‌ای برای ما خواهد داشت؟ اصلا چرا باید به‌صورت جدی‌تری به تکنولوژی خانه‌های هوشمند فکر کنیم؟

جواب تاحدود زیادی واضح است.

تکنولوژی همیشه مزایای بی‌شماری دراختیار کاربران خود قرار می‌دهد. امنیت بیشتر، آسایش غیرقابل وصف، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و... اما بیایید کمی دقیق‌تر از مزایای خانه‌های هوشمند بدانیم:

امنیت بیشتر

امنیت یکی از دغدغه‌های اصلی کاربران در هرجای دنیاست. هیچ‌کس دوست ندارد زمانی که از مسافرت برمی‌گردد خاطره خوش سفرش را با تجربه ناخوشایند ورود غریبه به خانه خود خراب کند. اگر شما در این موقعیت باشید چه احساسی پیدا می‌کنید؟ اینکه ببینید درب خانه باز مانده و وسایل داخل آن بهم ریخته است؟ مهم‌ترین مسئله‌ای که در این لحظه برای همه اعضا، مخصوصا اعضای کوچک‌تر خانواده پیش خواهد آمد، از بین رفتن حس امنیت نسبت به خانه خواهد بود. بهترین امکانی که تکنولوژی خانه هوشمند در اختیار کاربران قرار می‌دهد، احساس امنیت خاطر و پیشگیری از وقوع سرقت یا ورود افراد غریبه به خانه است. 

شما می‌توانید با تجهیز درب ورودی منزل به قفل دیجیتال هوشمند درعین اینکه احتمال ورود افراد غریبه به خانه را به صفر می‌رسانید، می‌توانید از روند ورود و خروج به منزلتان درهمه حال و از همه فواصل آگاه باشید. به‌این‌ترتیب حتی اگر غریبه‌ای وارد خانه شد، می‌توانید از آن باخبر شوید و اقدامات لازم را انجام دهید.

از طرفی قفل هوشمند یا دستگاه چشمی الکترونیکی دیجیتال به شما کمک می‌کند تا در مدیریت خانه خود راحت‌تر عمل کنید و دستتان برای کنترل و دسترسی بازتر باشد.

خلاصه اینکه مهم‌ترین و اصلی‌ترین قدم در هوشمندسازی منازل، تجهیز درب به قفل دیجیتال و سایر گجت‌های امنیتی هوشمند است.

صرفه‌جویی در مصرف انرژی

 یکی از مزایای جذاب خانه‌های هوشمند، صرفه‌جویی در مصرف انرژی است. زمانی که کاربران خانه‌های خود را به سیستم کنترل هوشمند انرژی تجهیز می‌کنند، می‌توانند بابت به حداقل رسیدن میزان هدررفت آن مطمئن باشند.

اکثر ما دوست داریم زمانی که به خانه می‌رسیم، محیطی با دمای مناسب را تجربه کنیم. مثلا خانه‌ای گرم در روزهای زمستانی. اما برای داشتن این مزیت مجبور خواهیم بود که سیستم گرمایشی خانه را حتی زمانی که آنجا حضور نداریم هم روشن بگذاریم.

این کار منجر به هدررفت انرژی و افزایش مصرف خواهد شد. اما درعوض تکنولوژی خانه هوشمند به شما کمک می‌کند که در این شرایط سیستم گرمایشی را تا زمانی که نیاز ندارید خاموش بگذارید و تنها چنددقیقه قبل از رسیدن به خانه آن را روشن کنید تا زمانی که به خانه می‌رسید، دمای محیط به سطح مطلوبتان رسیده باشد.

یا همه می‌دانیم که روشن کردن لوازم برقی پرمصرف در ساعات پیک مصرف انرژی هزینه بیشتری برایمان خواهد داشت. به‌این‌ترتیب می‌توانیم جوری برنامه را تنظیم کنیم که مثلا ساعت 12 شب لباسشویی شروع به کار کند. به‌این‌ترتیب به میزان قابل توجهی از هزینه‌های مربوط به انرژی خواهیم کاست.

کار هوشمندانه؛ نه کار زیاد!

وقت و زمان در عصر جدید یکی دیگر از مسائل مهم و موردتوجه همه کاربران است. سرعت کارها در قرن بیست‌ویکم بسیار افزایش پیدا کرده است و همه ما تلاش می‌کنیم که سریع‌تر عمل کنیم تا به همه کارهایمان برسیم.

آیا شما هم این تجربه را داشته‌اید که آرزو کنید ای‌کاش روزتان بیشتر از 24 ساعت طول می‌کشید؟ البته که این آرزو امکان‌پذیر نیست؛ اما تکنولوژی خانه‌های هوشمند می‌تواند این امکان را در اختیارتان قرار دهد که کارهایتان کمتر از حد معمول طول بکشد تا 24 روز برایتان کافی باشد. چه چیزی بهتر از این؟

اتوماسیون خانه‌های هوشمند درصد زیادی از وظایف شما را برعهده می‌گیرد و دیگر نیازی به حضور فیزیکی شما نخواهد بود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که بر روند کارها نظارت کنید و از زندگی هوشمندانه خود لذت ببرید. حتی به مسئله ساده‌ای مثل باز کردن درب فکر کنید! پیدا کردن کلید و چرخاندن آن در قفل شاید چندان وقت‌گیر به‌نظر نرسد؛ اما زمانی که خسته هستید و دستتان پر است و حوصله هیچ‌کاری ندارید، حتی همین کار هم عذاب‌آور و سخت به‌نظر می‌رسد. اما با تجهیز خانه به قفل دیجیتال می‌توانید در کسری از ثانیه و صرفا با فشار دادن انگشت روی سنسور درب، وارد خانه شوید. یا حتی ساده‌تر از آن، همین که به درب نزدیک می‌شوید، مثل غار چهل دزد بغداد در داستان علی‌بابا، برایتان باز شود. جذاب نیست؟ من که از تصور این صحنه احساس قدرت و شعف می‌کنم!

شخصی‌سازی مطابق نیاز

با کمک تکنولوژی خانه‌های هوشمند، نه‌ تنها می‌توانید در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید یا امنیت خانه‌های خود را افزایش دهید، بلکه این امکان را خواهید داشت که مطابق نیازتان تنظیمات خانه را اجرایی کنید. این کارکرد جذاب به شما امکان می‌دهد که بدون اینکه هربار نیاز داشته باشید به‌صورت دستی تنظیمات را چک کنید و مثلا نور یا دما را به اندازه دلخواهتان کاهش یا افزایش دهید، بتوانید با تعریف حالت‌های مختلف در اتوماسیون خانه هوشمندتان تنها با یک کلیک، آن را اجرایی کنید.

مثلا اگر سیستم روشنایی منزل‌تان به لامپ هوشمند مجهز باشد، کافیست حالت‌های مختلفی مانند شب، مطالعه، روز، مهمانی یا خواب را تعریف کنید. لامپ‌های خانه در هر یک از این حالت‌ها می‌توانند کم یا زیاد و مطابق با روشنایی روز تنظیم شوند.

به این‌ترتیب هربار تنها با اعلام فرمان صوتی نور خانه خود را کم یا زیاد می‌کنید. 

این مسئله درموارد بسیار دیگری هم قابل اجراست؛ از تهویه هوا و دمای خانه تا آبیاری گل و گیاه و حتی دسترسی اعضای خانه به درب ورودی. مثلا اگر کودکی در خانه دارید که توانایی حفظ یا وارد کردن رمز درب ورودی را ندارد، می‌تواند از قابلیت اثرانگشت برای باز کردن درب استفاده کند. به‌این‌ترتیب هریک از اعضا براساس نیاز و سطح توانایی خود می‌تواند درب را باز و بسته کند.

سیستم کنترل سلامتی 

مسئله سلامتی و کنترل بهداشت یکی دیگر از جدیدترین مسائلی است که در تکنولوژی خانه‌های هوشمند مطرح شد. این امکان علی‌الخصوص در خانه‌هایی که یکی از اعضای آن سالمند است، بسیار کاربرد دارد.

شما می‌توانید بااستفاده از اتوماسیون خانه‌های هوشمند ساعت قرص و داروی اعضا را تنظیم و یادآوری کنید. یا با استفاده از ترازوی هوشمند و اتصال آن به گوشی همراهتان، قد و وزن اعضا را کنترل و حتی میزان کالری موردنیازشان را محاسبه کنید تا رژیم غذایی مناسب‌شان به‌خوبی تنظیم شود.

سیستم‌های سلامتی پا را فراتر از این مسئله گذاشته‌اند و به شما کمک می‌کنند که دائما بر علائم حیاتی افراد نظارت داشته باشید. ضربان قلب، فشار خون، دمای بدن و...

این سیستم علی‌الخصوص برای کسانی که از بیماری در خانه خود نگهداری می‌کنند، بسیار کارآمد خواهد بود. 

آینده تکنولوژی خانه‌های هوشمند بسیار جذاب است. گجت‌های هوشمندی که در بهبود مدیریت خانه و آسان‌تر شدن کارها کمک می‌کنند، روزبه‌روز درحال توسعه‌اند. اگر دوست دارید زندگی راحت‌تری را تجربه کنید، همراه شدن با جریان زندگی هوشمند توصیه ما به شماست.

پس همین حالا تصمیم بگیرید و با مشورت کارشناسان، به هوشمندانه‌ترین شکل ممکن به سمت راحتی و آسایش قدم بردارید.

برای ارتباط با کارشناسان فنی یوکا، با شماره 47223-021  در تماس باشید

یا به سایت ما به نشانی https://yuccahq.com/  مراجعه نمایید.

همین الان به سایت یوکا بروید و از محصولات متنوع و جذاب بازدید کنید

 

 

 

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]