اطلاعات تماس
  • 026445*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011035655018055

جعبه سازی در صنعت بسته بندی

کد: 140011035655018055

https://bit.ly/348eAAs

، (اخبار رسمی): جعبه سازی را می توان یکی از مشاغلی دانست که به طور مستقیم با صنعت بسته بندی در ارتباط است.تمامی محصولات نیاز به بسته بندی های مناسب برای عرضه به بازار دارند. اهمیت این بسته بندی ها و استفاده از جعبه های مناسب در زمان جابجایی محصولات به خصوص در مسافت های طولانی برای صادرات محصولات مختلف بیشتر است.

جعبه سازی در صنعت بسته بندی
جعبه سازی در صنعت بسته بندی

قیمت جعبه های تولید شده نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد که ابعاد جعبه ها و مواد اولیه استفاده شده در آن ها تاثیر بسیار زیادی دارد. البته کیفیت چاپ روی بسته بندی نیز می تواند قیمت جعبه را تغییر دهد.

جعبه سازی را می توان یکی از مشاغلی دانست که به طور مستقیم با صنعت بسته بندی در ارتباط است. تقریبا تمامی محصولات نیاز به بسته بندی های مناسب برای عرضه به بازار دارند. اهمیت این بسته بندی ها و استفاده از جعبه های مناسب در زمان جا به جایی محصولات به خصوص در مسافت های طولانی برای صادرات محصولات مختلف بسیار بیشتر است.

بسته بندی محصولات در تمام صنایع جایگاه بسیار مهمی دارد و در تمام کشورها و تجارت ها به این مسئله توجه زیادی می شود. جعبه یک محصول معرف ویژگی های آن است و در واقع اولین چیزی است که مشتری از آن مشاهده می کند. کارخانه فاطر کارتن مدت هاست که در زمینه جعبه سازی با صنایع مختلف همکاری می کند. این کارتن سازی یکی از بزرگترین و مجهزترین کارخانه های تولید کننده جعبه در تهران و کرج است که توانایی تولید انواع جعبه ها برای صنایع مختلف و مطابق با سفارش مشتری را دارد.

تولید کننده جعبه

همان طور که گفتیم جعبه سازی یکی از زیرمجموعه های صنعت بسته بندی است که بسته بندی یکی از مهمترین صنایع و حرفه های مدرن در تجارت امروزی است. جعبه یک محصول به عنوان تبلیغات و بازاریابی عمل می کند و اولین گام برای برقراری ارتباط با مشتری است. یک محصول خوب و با کیفیت باید بسته بندی با کیفیتی نیز داشته باشد تا بتواند اعتماد مشتری را جلب کند.

به دلیل این اهمیت بالا حرفه جعبه سازی به یکی از مشاغل گسترده و مهم در جهان تبدیل شده است که به منظور تهیه بهترین جعبه ها برای محصولات مختلف با صنایع مربوطه همکاری می کنند. تولید کننده های جعبه ممکن است به صورت مستقیم جعبه ها را به صنایع تولیدی دیگر عرضه کنند یا این که به برخی از واسطه ها ارائه دهند. بدیهی است که خرید مستقیم از تولید کننده موجب کاهش قیمت نهایی می شود.

تفاوت جعبه و کارتن

از آنجایی که مفهوم جعبه و کارتن برای اکثریت افراد تفاوتی ندارد و از این عبارات برای یک مفهوم استفاده می کنند، لازم است در ابتدا به تفکیک میان این دو نوع بسته بندی بپردازیم.  کارتن از ورق کارتن تولید می‌شود اما دو نوع جعبه کارتنی و مقوایی وجود دارد.

در ورق کارتن حداقل یه لایه فلوت و دو لایه رویه و زیره استفاده میشود. در جعبه های کارتنی از فلوت ریزتر به همراه رویه و زیره استفاده میشود. اما جعبه های مقوایی همانطور که نام آنها نشان میدهد از مقوا ساخته شده اند.

هر یک از انواع کارتن , جعبه کارتنی و جعبه مقوایی ویژگی ها و کاربردهای خاصی دارند و برای بسته بندی کالاهای متفاوت استفاده میشود.

انواع جعبه و مقوا

جعبه های مقوایی با توجه به جنس مقوایی که برای تواید جعبه از آن استفاده شده انواع مختلفی دارد.  هر یک از انواع مقوا دارای ویژگی هایی هستند که برای بسته بندی نوع خاصی از محصولات استفاده می شود. جعبه های مقوایی اغلب برای محصولات سبک و ظریف استفاده می شوند. انواع مقوا که برای تولید جعبه از آنها استفاده میشود، عبارتند از :

  • پشت طوسی
  • ایندربرد ( پشت سفید )
  • گلاسه
  • تحریر
  • کرافت
  • کارتنی

گرماژ مقوا

همانطور که گفته شد انواع جعله با توجه به مقوایی که از آن ساخته شده اند ویژگی های خاص خود را دارند . یکی از مهمترین شاخصه های مقوا گرماژ و وزن آن است. در جدول زیر گرماژ انواع مقوا را مشاهده میکند:

نوع – جنس مقواگرماژ

کرافت۳۰۰ – ۲۰۰ – ۱۳۰ – ۱۲۵ – ۱۲۰ – ۱۱۵ – ۱۰۰ – ۸۰ – ۷۰

تحریر۱۲۰ – ۱۰۰ – ۸۰ – ۷۰ – ۶۰

ایندر برد ( پشت سفید )۴۰۰ – ۳۵۰ – ۳۰۰ – ۲۷۰ – ۲۵۰ – ۲۳۰

پشت طوسی۵۰۰ – ۴۵۰ – ۴۰۰ – ۳۵۰ – ۳۰۰ – ۲۸۰ – ۲۵۰ – ۲۳۰ – ۱۸۰ – ۱۷۰ – ۱۴۰ – ۱۲۸

گلاسه۳۰۰ – ۲۵۰ – ۲۰۰ – ۱۷۰ – ۱۴۸ – ۱۳۵ – ۱۲۰ – ۱۱۵ – ۱۰۰ – ۹۰

کارتی۳۰۰ – ۲۳۰ – ۲۰۰ – ۱۸۰ – ۱۶۰ – ۱۴۰

قیمت جعبه

در مطلب قیمت کارتن و جعبه به طور کامل در مورد نحوه محاسبه قیمت جعبه صحبت کرده ایم. مهمترین فاکتور تاثیرگذار روی هزینه جعبه، جنس مقوا و گرماژ آن است. به طبع با افزایش گرماژ و وزن جعبه قیمت آن نیز افزایش پیدا میکند.

قیمت جعبه های تولید شده نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد که ابعاد جعبه ها و مواد اولیه استفاده شده در آن ها تاثیر بسیار زیادی دارد. البته کیفیت چاپ روی بسته بندی نیز می تواند قیمت جعبه را تغییر دهد.

جعبه سازی فاطر یکی از مجهزترین کارگاه های جعبه سازی است که شما می توانید با مناسب ترین قیمت سفارشات خود را به آن بدهید. با توجه به نوسانات قیمت کاغذ و مقوا برای استعلام قیمت جعبه میتوانید با کارشناسان فروش ما با شماره ۰۹۱۲۵۷۹۲۴۸۹ تماس بگیرید تا با توجه به نیاز و سفارشتان لیست قیمت برای شما ارسال گردد.

انواع محصولات جعبه سازی

برخی محصولات جعبه سازی فاطر که با طرح های گرافیکی خاص و صادراتی تولید میشوند عبارتند از:

  • جعبه پیتزا
  • جعبه غذاهای آماده
  • جعبه شکلات
  • جعبه آجیل
  • جعبه خرما
  • جعبه خشکبار
  • جعبه میوه خشک
  • جعبه لوازم یدکی
  • جعبه لوازم خانگی
  • جعبه لوازم تحریر

برای تولید این جعبه ها غالبا از انواع مقوا گلاسه؛ پشت طوسی , پشت سفید , ایندربرد و یا کارتن استفاده می شود و کارخانه جعبه سازی با توجه به خصوصیات کالا یا آن ماده غذایی با استفاده از خلاقیت مشتری و طراحان جعبه های استاندارد و یا فانتزی را تولید می کند.

استانداردهای جعبه سازی

در تولید جعبه باید به موارد مهم و استانداردهای لازم در این زمینه توجه شود. اولین نکته ای که برای تولید یک جعبه با کیفیت باید به آن توجه کرد، استحکام و مقاومت بدنه آن ها است. با توجه به این که جعبه ها برای نگهداری و محافظت از محصول در هنگام جا به جایی استفاده می شوند، باید به اندازه ای محکم باشند که در حین این حمل و نقل، به محصول داخل آن آسیبی نرسد. همچنین باید از محصول در برابر شرایط آب و هوایی نیز محافظت کند.

در وهله ی دوم در جعبه سازی باید به زیبایی بسته بندی نیز توجه شود. به خصوص که اثبات شده است که ظاهر و بسته بندی محصول تا ۷۵ در صد در انتخاب مشتری تاثیر گذار است و فروش را بالا می برد. به همین دلیل حتی انواع جعبه های فانتزی نیز برای متناسب با محصولات مختلف تولید شده است.

فاطر کارتن با در اختیار داشتن به روزترین تجهیزات و کامل ترین خط تولید انواع جعبه های فانتزی را با بهترین کیفیت و ظرافت برای محصولات مختلف تولید می کند و آماده همکاری با تمام صنایعی است که برای بسته بندی محصولات خود به جعبه های زیبا و با کیفیت نیاز دارند.

کارخانه جعبه سازی

یک کارخانه جعبه سازی باید به دستگاه های لازم برای تولید انواع جعبه ها مجهز باشد. البته دستگاه های مختلف و متعددی برای این کار وجود دارد اما کارخانه ها معمولا یک خط تولید کامل دارند که بتوانند تمام مراحل جعبه سازی را انجام بدهند. برخی جعبه ها با توجه به اندازه های مشخص و قالب های از پیش ساخته شده تولید می شوند وبرخی دیگر از این روند تبعیت نمی کنند. یک خط تولید کامل باید شامل دستگاه هایی باشد که بتواند این جعبه ها را که ابعاد و سایزهای متفاوتی دارند، تولید کند.

جعبه سازی تنوع بسیاری دارد و برای هر محصولی باید با توجه به خصوصیات و ویژگی های خاص آن جعبه مناسبی طراحی گردد. به عنوان مثال غالبا جعبه ها برای نگهداری و بسته بندی مواد غذایی استفاده می شوند که خود مواد غذایی دارای تنوع بسیاری است.

جعبه سازی تهران

جعبه سازی تهران، شهر تهران به عنوان پایتخت ایران دارای کارخانه ها و تولیدی های بسیاری است که برای بسته بندی محصولات خود به جعبه های مناسب نیاز دارند. به همین دلیل کارگاه ها و کارخانه های بسیاری به جعبه سازی در این شهر مشغول هستند تا این نیاز به بسته بندی را در این شهر بزرگ پاسخ دهند.

به همین دلیل شهر تهران یکی از مهمترین مراکز تولید جعبه در ایران است. با توجه به این که کشور عزیز ما در حال حاضر فعالیت زیادی در صادرات محصولات مختلف به جهان دارد و در این بازار جهانی مشغول رقابت با سایر کشورهای بزرگ و پیشرفته است، مسئله بسته بندی و کیفیت آن نیز اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است.

جعبه سازی فاطر به عنوان یکی از بزرگترین و مجهزترین مراکز در جعبه سازی بخش مهم و بزرگی از این بسته بندی ها را به عهده دارد. این کارخانه که در محدوده غرب تهران و کرج قرار دارد در محدوده گلستر واقع شده است. فاطر کارتن آماده همکاری با صنایع مختلف برای تولید انواع جعبه های مختلف متناسب با محصولات تولیدی آن ها است.

این مجموعه یکی از با سابقه ترین تولید کنندگان جعبه در تهران است که تمام کارهای تولید جعبه را از ابتدا تا انتها انجام می دهد. صنایع تولیدی مختلف در تهران می توانند برای ثبت سفارشات خود و آگاهی از قیمت ها با کارشناسان فاطر کارتن faterpack.ir تماس حاصل فرمایند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 026445*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید