اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011055658118020

آشنایی با دکوراسیون سبک بوهمیان

کد: 140011055658118020

https://bit.ly/3Iv75SO

، (اخبار رسمی): در این مقاله شما را با نکات کلیدی دکوراسیون سبک بوهمیان آشنا می سازیم.اگر به شناخت انواع دکوراسیون علاقه دارید، این مقاله را از دست ندهید.

آشنایی با دکوراسیون سبک بوهمیان
دکوراسیون بوهو

سبک بوهمی یا دکوراسیون بوهمیان یا در اصطلاح بوهو نوعی دکوراسیون است که در آن افراد خانه های خود را پر از فرهنگ می کنند و بوی زندگی از در و دیوار به مشام می رسد

سبک بوهمی یا دکوراسیون بوهمیان یا در اصطلاح بوهو نوعی دکوراسیون است که در آن افراد خانه های خود را پر از فرهنگ می کنند و بوی زندگی از در و دیوار به مشام می رسد. در خانه های بوهمی ابزارها و لوازم جانبی بسیار متفاوتی با تمام ابزارهایی که تا به امروز دیده اید پیدا می کنید که این نیز از فرهنگ و سبک زندگی آنها نشات می گیرد.انتخاب نوع پرده اتاق خواب در این سبک دکوراسیون باید به دقت انجام شود تا هارمونی دکور از بین نرود.

کمتر کسی است که علاقه ای به دیدن دکوراسیون بوهمیایی نداشته باشد. در زمانی که نگاه به سبک دکوراسیون مدرن به سمت چیدمان پرواز می کند و در پس زیبایی های اغواگر کمی آرامش وجود دارد، این دکوراسیون بوهمی است که شما را در آسایش و بی خیالی غرق می کند. سبک دکوراسیون بوهمی اگرچه برای دوری از یکنواختی و روزمرگی سعی می کند شبیه سبک های امروزی باشد، اما با قدرت درونی خود مانع از یکی شدن آن با روش روز می شود و هرگز دو نفره نبوده و نخواهد بود. 

شاید در نگاه اول، سبک زندگی بوهمیا شما را به یاد ذائقه هندی ها و زندگی کولی ها بیاندازد، اما جالب است بدانید که بوهمی ها یا ساکنان بوهمیا، منطقه ای در جمهوری چک، افرادی هستند که در دوران سلطنت زندگی می کردند. پادشاه سابقش این منطقه در قرن بیستم زندگی می کرد. 

رنگ های دکوراسیون به سبک بوهو

هیچ قانون خاصی برای دکوراسیون بوهو وجود ندارد. معمولا از رنگ های گرم و متالیک بیشتر از بقیه در این سبک استفاده می شود. برای رنگ های پایه از قهوه ای روشن، سبز و خاکستری و برای کار از بنفش، نارنجی و آبی استفاده شده است. ترکیب رنگ ها یکی از ویژگی هایی است که این سبک را از بقیه متمایز می کند.در این سبک می توانید بافت ها و الگوها را با هم ترکیب کنید و نباید از ترکیب سبک ها ترسید. در این سبک می توانید از پارچه های رنگی برای القای حس عجیب و خاص بودن استفاده کنید.

روبان های آویزان در بالای مبل یا اطراف آن می تواند این سبک را کامل کند و باید فرشی را روی زمین بین دیوارهای راهرو در کنار عکس ها و نقاشی های روی دیوار قرار داد. رنگ سفید یک رنگ کلیدی برای بوهو است که در تناژهای مختلف قابل استفاده است. رنگ سفید می تواند خانه را بزرگتر نشان دهد.

مبلمان

این خانه ها معمولا مکانی به نام انبار ندارند زیرا بیشتر اثاثیه در اتاق ها است و از دید هیچکس پوشیده نیست. هر کدام از این موارد داستان خاص خود را دارند.اگر عاشق ماجراجویی و لوازم خانگی هستید و خانه های شلوغ و مرموز را دوست دارید از این سبک استفاده کنید.

هم شما و هم میهمانانتان باید با صندلی ها و مبلمان احساس راحتی کنید و رنگ ها آرامش بخش باشند. برای خوشامدگویی به مهمانان در ورودی خانه فرش پهن کنید.مبلمان سلطنتی برای این دکوراسیون مناسب نیستند و حتما از مبل های راحتی استفاده کنید.

نور و لوازم جانبی

چراغ های بسته می توانند مکمل سبک بوهو باشند و فضای آرامش بخشی را برای شما ایجاد کنند. شما می توانید از شمعدان ها، شمع ها و لامپ های زیادی در محیط خانه استفاده کنید. طراحی های امروزی باعث شده دست افراد به شکل ها و سبک های مختلف باز شود.

نام دیگر سبک بوهو را می توان دنیای طبیعت نامید که قرار دادن گل و گیاه را به شدت توصیه می کند، زیرا گل و گیاه نه تنها محیط خانه را زیبا و با طراوت می کند، بلکه کیفیت هوا را نیز بهبود می بخشد.گیاهانی مانند فیلودندرون یا لی لی پیس برای این تزیین بیشتر از انواع دیگر توصیه می شود که معمولاً در نور و دماهای مختلف دوام می آورند. گل کاکتوس نیز برای این سبک مناسب است که البته تنوع رنگ و بافتی ندارد و باید در محیط روشن تری قرار گیرد و میزان آبیاری به آن کمتر باشد.

سبک بوهو برای چه فضاهایی مناسب است؟

سبک بوهو نشان دهنده سلیقه و علاقه شماست پس نمی توان گفت که رنگ، خاطره، هیجان سفر و... را در اتاق نشیمن دوست دارید، بلکه فضایی مجلل برای آشپزخانه با رنگ های سرد و درخشش استیل می خواهید. قطعا تاثیر ذوق کولی شما در کل فضای خانه پیداست.

جنس لوازم جانبی در دکوراسیون بوهمی

در دکور بوهمی از چه ابزار و لوازمی استفاده می شود؟ برای علاقه مندان خلاق سبک دکوراسیون مینیمالیستی و مدرن، بوهمیایی ها عاشق فلزات هستند و بیش از حد معمول علاقه مند به استفاده از فلز در دکوراسیون هستند.
نکته کلیدی در استفاده صحیح از مواد تزئینی در اتاق های بوهو، ترکیب و تطبیق آن ها با یکدیگر است تا مخاطب دچار روزمرگی نشود و از این سبک متفاوت دکور خسته نشود. استفاده از مواد طبیعی در خانه، مانند پارچه های ساخته شده در کیسه، و همچنین الیاف جنگلی مکزیکی با پارچه های ابریشمی و دست دوز، برای هر کسی که برای اولین بار چنین چیزی را می بیند، شگفت انگیز است. حتی برای افرادی که مدت هاست با این سبک آشنا هستند نیز جدید و تازه به نظر می رسد.

سخن پایانی

دکوراسیون بوهو زمانی تکمیل می شود که از صنایع دستی خود در آن استفاده کنید و از هر شهری آدرسی در خانه خود داشته باشید. اکسسوری ها باید سنتی باشند و هر کدام معنا و مفهوم خاصی داشته باشند.البته سبک بوهو جزو سبک های قدیمی نیست و استفاده از تکنولوژی های برقی و لوازم شیک نیز رایج است. حتی می توانید از آینه هایی با قاب طلایی استفاده کنید و تنها قانون مهم داشتن معنا و مفهوم هر وسیله است که حتما باید یک حکایت به همراه داشته باشد.

در این دکوراسیون باید در نظر داشته باشید که هرگز نباید از شلوغی خانه خود خجالت بکشید. اگر فردی هستید که شلوغی را دوست ندارید و احساس سردرگمی می کنید، از این سبک استفاده نکنید.رنگ هایی که برای این سبک استفاده می کنید لزوما نباید محدود به رنگ های ذکر شده باشد. اما معمولا از رنگ های روشن و عمیق بیشتر از رنگ های روشن در این سبک استفاده می شود. در این دکوراسیون از رنگ های جیغ و پررنگ استفاده نمی شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان