اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011095666316830

سیر تا پیاز یادگیری لغات انگلیسی با استاد فتحی

کد: 140011095666316830

https://bit.ly/3rbzMi0

، تهران , (اخبار رسمی): یادگیری لغات انگلیسی و به خاطر سپردن و بکار بردن آنها در مکالمات برای زبان آموزان همواره یک چالش بزرگ بوده است. بسیاری از زبان آموزان علی رغم دانستن لغات بسیار، توانایی بکار بردن آنها را در speaking و writing ندارند و در نتیجه احساس خوبی نخواهند داشت

سیر تا پیاز یادگیری لغات انگلیسی با استاد فتحی | موسسه زبان ایران اروپا
منابع یادگیری لغات انگلیسی | موسسه ایران اروپا

یادگیری لغات انگلیسی و به خاطر سپردن و بکار بردن آنها در مکالمات برای زبان آموزان همواره یک چالش بزرگ بوده است و روش های متعددی برای به خاطر سپردن آنها نیز وجود دارد.

یادگیری لغات انگلیسی و به خاطر سپردن و بکار بردن آنها در مکالمات برای زبان آموزان همواره یک چالش بزرگ بوده است. در این مقاله قصد داریم شما را با منابع یادگیری لغات انگلیسی معتبر آشنا کنیم و در ادامه روشهای متعددی را جهت یادگیری و فعال کردن این لغات در ذهنتان جهت بکار گیری آنها در writing و seaking  پیشنهاد می دهیم که می توانند به شما بسیار کمک کننده باشند.

یادگیری لغات انگلیسی و به خاطر سپردن و بکار بردن آنها در مکالمات برای زبان آموزان همواره یک چالش بزرگ بوده است. بسیاری از زبان آموزان علی رغم دانستن لغات بسیار، توانایی بکار بردن آنها را در speaking و writing ندارند و در نتیجه احساس خوبی نخواهند داشت. آیا راه حلی برای این موضوع وجود دارد؟ آیا می توان آنچه را یاد میگیریم در مکالمه بکار بگیریم؟

اهمیت این موضوع زمانی بیشتر می شود که در آزمونهای بین المللی نظیر IELTS نمرات جداگانه ای در بخش های writing و speaking برای استفاده از لغات LR یا همان Lexical Resource در نظر گرفته می شود. بدیهی است زبان آموزانی که شناخت خوبی از لغات دارند و توانایی استفاده از آنها را در speaking و writing دارند نمرات بهتری را در آزمون های متعدد کسب می کنند. اما چگونه می توان به این مهم دست یافت؟

بهترین منابع یادگیری لغات انگلیسی:
احتمالا درست حدس زدید یکی از منابع یادگیری لغات انگلیسی مهم، کتاب Oxford Word Skills خواهد بود. این کتاب یادگیری لغات انگلیسی در سه سطح متفاوت ارائه می شود. Stuart Redman و Ruth Gairns در کتاب بینظیرشان بخشهای متفاوتی را گنجانده اند و هر درس به موضوع مخصوصی اشاره می کند و این باعث می شود شما در رابطه با موضوعات متعدد لغات بسیاری را فرابگیرید. هر سطح از کتاب از هشتاد درس تشکیل شده است و واضح است که برای مطالعه این کتاب باید برنامه ریزی مدونی داشته باشید. تجربه شخصی من این بود که با یک برنامه کوتاه مدت نمی توان به این کتاب چیره شد. حتما یک برنامه طولانی اما پیوسته را دنبال کنید. کاری که خود من شخصا انجام میدادم این بود که لغتها و متن کتاب را در یک روز مطالعه میکردم و در روز بعدی اقدام به انجام دادن تمرین های کتاب می کردم. با اینکار عملا لغاتی را که در بخاطر سپردنشان مشکل داشتم شناسایی میکردم. متن خود کتاب عموما بسیار کمک کننده است. لطفا از مرور متنها و دیدن لغات در قسمت های متفاوت کتاب غافل نشوید.
کتاب Oxford Word Skills

کمتر کسی است که نام B J Tomas را در حیطه بخاطر سپاری لغات نشنیده باشد. کتابهای لغت B J Tomas  که از دیگر منابع یادگیری لغات انگلیسی مهم می باشد و می توان از آن بعنوان بهترین کتاب یادگیری لغات انگلیسی  اشاره کرد، در سه سطح متفاوت ارائه می شود و با عناوین متفاوت لغتهای مربوط به آن بخش را ارائه می کند با توجه به حجم کم واضح است که موضوعات با حجم کمتری در این کتاب ارائه می شوند اما گوناگونی لغات حیرت آور است. راستی خبری از تصویر های رنگی نیست و کتاب به نحوی طراحی شده است که شما با پر کردن جاهای خالی در متن به یک متن قدرتمند دست پیدا خواهید کرد که تمام لغات را در خود دارد. مرور کردن لغات بخش لاینفک مطالعه این کتاب باید باشد. از روی تجربه خدمتتان عرض میکنم اگر متن کتاب را حداقل سه بار در بازه های متفاوت مطالعه نکنید به راحتی لغات را فراموش خواهید کرد.
کتاب لغت intermediate vocabulary

اگر نان میخواهید باید آن را از نانوا طلب کنید و اگر لغت میخواهید باید آن را از Paul Nation بخواهید. استاد تمام عیار تدریس لغت در سری کتابهای 4000 واژه برای شما تمارین و متنهایی را آماده کرده است که کمک شایانی به زبان آموزان در بخاطر سپاری لغات میکند. دروس این کتاب برخلاف کتب ذکر شده با گروه مشخصی ارائه نمی شوند بلکه یک موضوع کلی تر لغات متفاوتی را در بر میگیرد. این عنوان از شش کتاب در سطح های متفاوت تشکیل می شود که بعنوان یکی دیگر از منابع یادگیری لغات انگلیسی در نظر گرفته می شود.
کتابهای 4000 واژه

وقتی صحبت از لغت اینقدر بالا میگیرد شاید سخت باشد نامی از Pauline Cullen نبرد. Pauline تمرکز ویژه ای روی امتحانات بین المللی دارد. دو کتاب بینظیر Vocabulary for IELTS و Vocabulary for IELTS Advanced  کتاب لغات آیلتس برای داوطلبین آزمون آیلتس (IELTS) از منابع یادگیری لغات انگلیسی مهم و به شدت کمک کننده است. و می توان گفت بهترین کتاب برای یادگیری لغات انگلیسی در سطح C1 و C2 می باشد و برای زبان آموزانی با سطح زبانی upper intermediate به بالا مناسب است.
کتاب لغت Vocabulary for IELTS

کتاب Vocabulary in use: منابع یادگیری لغات انگلیسی مانند Oxford Word Skills با موضوعات متفاوتی دسته بندی شده و لغت ها را با دسته بندی های متفاوتی ارائه می کند. این دسته بندی لغات انگلیسی کمک شایانی به یادگیری بهتر لغات می کند. توصیه شخصی من این است که برای دروس اولیه این کتاب وقت زیادی نگذارید چرا که گاها درس های اولیه چندان کاربردی برای شما عزیزان نخواهد بود.
کتاب لغت Vocabulary in use

و اما بریم سراغ کتابهای نظیر 1100, 504, vocabulary for high school students و Vocabulary for College bound students که از دیگر منابع یادگیری لغات انگلیسی می باشند. این کتابها را باید در بخش جداگانه ای قرار بدهیم چرا که این کتب اهداف متفاوتی را دنبال می کنند. مثلا کتاب 1100 برای کسانی مفید است که می خواهند اشراف مشخصی به لغات پیشرفته و رسمی داشته باشند تا در آزمونهای بین اللملی و یا مصاحبه ها شرکت کنند و یا در می خواهند در مطالعه در کتابهای Academic مشکلی نداشته باشند.این دسته از زبان آموزان باید از سطح زبانی C1 و C2 باشند تا محتوای این کتابها برای آنها سودمند باشد. لغات بکار برده شده در این کتابها عموما رسمی است و گاها حتی برای native speaker ها هم مشکل ساز هستند.
کتاب 1100 words

از هرچه بگذریم از کتاب تحسین شده focus on vocabulary نمی توانیم بگذریم. این کتاب برای زبان آموزان intermediate و upper intermediate کتاب لغات انگلیسی مناسبی خواهد بود. این کتاب یکی از منابع مناسب آموزش لغات انگلیسی می باشد به این صورت که لغات بکار برده شده در این کتاب از مجلات، روزنامه ها و رمان ها انتخاب شده اند و تمارین متعددی برای لغات در نظر گرفته شده است. این کتاب در دو سطح ارائه می شود و لغات بدیع با فراوانی متوسط در این کتاب تدریس می شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه زبان انگلیسی ایران اروپا

موسسه زبان ایران اروپا که در سال 1388 تاسیس شد به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز آموزش زبان در غرب تهران، ارائه کننده دوره‌های آموزشی زبان انگلیسی با تاکید بر پیشرفت در مهارت مکالمه زبان انگلیسی و آمادگی امتحانات بین المللی به صورت گروهی، نیمه گروهی و خصوصی به افراد حقیقی و سازمانها با بالاترین کیفیت است. استادان مجرب و با انگیزه، توجه خاص به سیستم و کیفیت آموزشی، امکانات و محیط آموزشی مناسب، رده های متفاوت سنی و ارائه مدارک رسمی در پایان دوره های خاص و کارکرد تخصصی و صرف بر روی زبان انگلیسی بر خلاف سایر رقبا را می توان از جمله فاکتورهایی برشمرد که موسسه بزرگ زبان ایران اروپا را از دیگر موسسات متمایز می‌کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش