اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011305715116830

راهنمای ساخت و استفاده از Phrasal Verb ها در زبان انگلیسی

کد: 140011305715116830

https://bit.ly/3tctdeX

، تهران , (اخبار رسمی): اصلی ترین مشکل استفاده از phrasal verbs گرامر این است که تعدادشان خیلی زیاد است، کاربردشان گسترده و معنی هایشان هم گوناگون. برای مثال عبارتی مثل Put down می‌تواند به معنی “روی زمین گذاشتن یک چیز”، “تحقیر کردن یک شخص” یا حتی “راحت کردن (کشتن) یک حیوان در حال زجر کشیدن” باشد.

راهنمای ساخت و استفاده از Phrasal Verb ها در زبان انگلیسی
Phrasal Verb ها در زبان انگلیسی

Phrasal Verb ها در زبان انگلیسی | یادگیری و استفاده از Phrasal Verb ها یکی از قسمت های چالش برانگیز گرامر زبان انگلیسی است. یادگیری این دسته از افعال...

اگر در مراحل ابتدایی یادگیری زبان انگلیسی هم باشید، احتمالا با Phrasal Verb ها آشنا شده‌اید. Phrasal Verb ها در زبان انگلیسی فراوانند و در بسیاری از مواقع باعث گیجی و سردرگمی زبان آموزان می‌شوند.

اصلی ترین مشکل استفاده از phrasal verbs گرامر این است که تعدادشان خیلی زیاد است، کاربردشان گسترده و معنی هایشان هم گوناگون. برای مثال عبارتی مثل Put down می‌تواند به معنی “روی زمین گذاشتن یک چیز”، “تحقیر کردن یک شخص” یا حتی “راحت کردن (کشتن) یک حیوان در حال زجر کشیدن” باشد.

معنای Phrasal Verb ها معمولا اصطلاحی یا Idiomatic است (در وبلاگ ما می‌توانید با اصطلاحات زبان انگلیسی بیشتر آشنا شوید) و به همین خاطر معمولا ارتباط چندانی به معنی تک تک کلمات داخل آنها ندارد.

برای مثال Look up to someone به معنی “احترام گذاشتن یا تحسین کردن شخص دیگری” است و ربطی به این ندارد که قد شما از آن شخص کوتاه تر بوده و لازم باشد از پایین به او نگاه کنید!

اگر یادگیری گرامر phrasal verbs برای شما هم چالش برانگیز است، مطالعه این مطلب به بهبود دانش زبانی مخصوصا مهارت مکالمه انگلیسی (Speaking) شما کلی کمک خواهد کرد. پس با ما همراه باشید!

Phrasal Verb ها چه هستند؟
ابتدا بهتر است به این سوال پاسخ دهیم که phrasal verbs چیست؟ در پاسخ به توضیح phrasal verbs باید بگوییم که Phrasal Verb ها فعل‌هایی هستند که معمولا از یک فعل اصلی به همراه یک یا دو Particle (حرف اضافه یا قید) ساخته می‌شوند. معنی و کاربرد Phrasal Verb معمولا با فعل اصلی تفاوت داشته و گاهی هم هیچ ربطی به آن ندارد.

بعنوان مثال برای phrasal verbs، فعلی مثل Put را در نظر بگیرید. کلمات در زبان انگلیسی معمولا معنی های فراوان دارند اما هر جا کلمه Put را می‌شنویم معمولا معنی “گذاشتن یا قرار دادن چیزی در جایی” به ذهن ما می‌رسد.

با این حال، با افزودن حروف اضافه‌ای مثل out یا off به آن، می‌توانیم Phrasal Verb هایی بسازیم که معنی‌شان هیچ ربطی به معنی اصلی فعل Put ندارد.

Phrasal Verb ها در زبان انگلیسی

یکی از اصلی ترین معنی های Put out، “خاموش کردن آتش یا سیگار” است:

.It took 2 hours for the firefighters to put out the fire on the third floor

و از طرف دیگر، Put off یعنی “به تعویق انداختن یک کار”.

.Nobody had finished their reports, so we decided to put off the meeting and find discuss our issues next week

Phrasal Verb ها می‌توانند سه بخشی هم باشند. برای مثال Put up with یعنی “تحمل کردن” چیزی یا کسی.

.I can never put up with people who talk loudly in public

انواع phrasal verbs:
در ادامه انواع phrasal verbs و فریزال ورب های مهم توضیح داده می شود با ما همراه باشید:

1- متعدی یا لازم (Transitive / Intransitive) بودنِ Phrasal Verb
درست همانند زبان فارسی، فعل‌ها در زبان انگلیسی هم می‌توانند متعدی (Transitive) یا لازم (Intransitive) باشند. منظور از متعدی (Transitive) بودن این است که فعلِ مورد نظر ما به یک مفعول مستقیم نیاز داشته و بدون آن معنی پیدا نمی‌کند.

فعلی که در ابتدای متن به آن اشاره شد (Look up to) مثالی خوب از یک Transitive Phrasal Verb است. Look up to یعنی “احترام گذاشتن” به یک نفر و به همین خاطر اگر کسی بگوید:

.I look up to

فورا از او خواهیم پرسید برای چه کسی احترام قائل است:

?Who? Who do you look up to

از طرف دیگر می‌توانیم به عنوان یک Intransitive Phrasal Verb فعل Grow up را مثال بزنیم:

?Can you see how fast she is growing up

همانطور که دیدید، Grow up معنای مستقل خود را داشته و بدون نیاز به مفعول می‌تواند یک جمله کامل بسازد.

موضوع گاهی اوقات اندکی پیچیده‌تر هم می‌شود. بعضی فعل ها می‌توانند با معانی گوناگون هم لازم و هم متعدی باشند. فعل Take off را در نظر بگیرید:

(It is too hot in here. I need to take off my jacket (Transitive

  (The plane took off at 6:30 (Intransitive

Phrasal Verb ها در زبان انگلیسی

این موضوع در محتوای جمله یا متن (Context) معنی پیدا کرده و تشخیص آن هم نیاز به دقت و توجه به معنی Phrasal Verb دارد.

2- جدا شدنی یا جدا نشدنی بودن (Separable یا Inseparable) بودن Phrasal Verb
به احتمال خیلی زیاد شاهکار اصغر فرهادی را که در سال 2011 برنده جایزه اسکار شد را تماشا کرده‌اید. درباره فیلم جدایی نادر از سیمین حرف می‌زنیم، فیلمی که با عنوان “A Separation” در جشنواره های بین المللی فراوانی مورد توجه و تحسین منتقدان قرار گرفت.

Separation در زبان انگلیسی یعنی “جدایی” یا “جدا شدن”. فعل آن می‌شود Separate و طبیعتا Separable یعنی چیزی که “جدا شدنی” یا “قابل جدا شدن” باشد.

Phrasal Verb ها در زبان انگلیسی یا Separable هستند یا Inseparable یا بعبارتی (گرامر inseparable phrasal verbs و separable phrasal verbs گرامر). منظور این است که آیا فعل اصلی و Particle آن باید حتما به هم بچسبند یا می‌توانند در جمله از یکدیگر جدا شوند.

چطور می‌توان اجزای Phrasal Verb ها را از هم جدا کرد؟
در توضیح گرامر inseparable phrasal verbs، فعل look forward to را در نظر بگیرید:

.The children are looking forward to summer holidays impatiently

اجزای این Phrasal Verb کلمات look و forward و to هستند. این Phrasal Verb از نوع جدا نشدنی است یعنی این سه جزء حتما باید در کنار هم قرار بگیرند.

و از طرف دیگر در مورد گرامر separable phrasal verb ،فعل look up به معنی “دنبال چیزی گشتن” را در نظر بگیرید.

.The teacher asked the students to look up the new word in their dictionaries

از آنجا که فعل look up از نوع Separable است، می‌توانیم بگوییم:

.The teacher asked the students to look the new word up in their dictionaries

یعنی مفعول جمله را بین look و up قرار دادیم و به اصطلاح آن را Separate کردیم.

نکته بعدی این است که اگر Phrasal Verb ما از نوع جداشدنی بوده و مفعول هم در جمله ضمیر (Pronoun) باشد، اجزای آن حتما باید جدا شوند و حالت جدا نشده آن غلط گرامری محسوب می‌‌شود.

 The students wanted to know what the new word meant, so the teacher asked them to look it up in their dictionaries.

.NOT: LOOK UP IT 

چطور می‌توان فهمید یک Phrasal Verb جدا شدنی است یا جدا نشدنی؟
در زبان انگلیسی معمولا (نه همیشه) Phrasal Verb های دو بخشی متعدی (Transitive) جداشدنی هستند و بقیه جدا نشدنی. به عبارت دیگر، اگر Phrasal Verb یک مفعول مستقیم داشته باشد، در اغلب موارد می‌توان آن را بین فعل و Particle قرار داد.

.If you and your wife are experiencing problems, it always useful to talk them over

اما به صورت کلی بهترین و مطمئن ترین راه برای تشخیص این موضوع، استفاده از یک دیکشنری خوب مثل لانگمن یا کمبریج است.

در این دیکشنری ها، همیشه Separable یا Inseparable بودن فعل قید شده یا Separable بودن Phrasal Verb با علامت ↔ مشخص می‌شود.

همانطور که مشاهده می‌کنید، Talk down to از نوع Inseparable یا بعبارتی یک مثال برای inseparable phrasal verbs می باشد.

زمان های متفاوت (Tenses) در Phrasal Verb ها
بخش اول یک Phrasal Verb فعل اصلی آن محسوب شده و هر کاری که فعل های معمولی انجام می‌دهیم می‌توانیم روی Phrasal Verb ها هم پیاده کنیم. تنها باید به یاد داشته باشیم که از Particle ها سر جای خودشان و به شکل صحیح استفاده کنیم.

.I give up! It’s too difficult

.He gave up after only 5 minutes of trying. He always does that

.We’re not giving up! There is still hope

.They haven’t given up yet

چطور Phrasal Verb های مورد نظرمان را یاد بگیریم؟
همانطور که می‌دانید، تعداد Phrasal Verb ها در زبان انگلیسی بسیار زیاد است و حفظ کردن آنها هم تقریبا غیر ممکن. از طرف دیگر هم این فعل ها بسیار پرکاربرد بوده و ما برای برقراری ارتباط با انگلیسی زبانان باید آنها را درک کنیم.

تایپ کردن کلمه “Phrasal Verbs” در گوگل هم جوابگو نیست چون با این کار لیستی بلندبالا جلویتان ظاهر خواهد شد که نمی‌دانید خواندنش را از کجا باید شروع کتید.

به جای این کار، به دنبال یادگیری Phrasal Verb هایی بروید که به آنها نیاز دارید یا به درد شما می‌خورند. مطالعه مقاله ها و کتاب ها و تماشا کردن فیلم به زبان انگلیسی برای شما سودمند خواهند بود به شرطی که به صورت هدفمند روی آنها کار کنید یعنی Phrasal Verb ها را از محتوا بیرون کشیده و آنها را در نوشتن و صحبت کردن تمرین کنید.

مرحله بعدی، جستجوی خودِ Phrasal Verb یا فریزال ورب ها در گوگل و مطالعه اخبار و مقالاتی است که این فعل در عنوان اصلی آنها به کار رفته.

چطور Phrasal Verb ها را تمرین کنیم؟
با یک جستجوی ساده در اینترنت در مورد اینکه فریزال ورب چیست و یا پیدا کردن یک کتاب گرامر خوب، می‌توانید کلی روی استفاده از phrasal verb گرامر ها تمرین کنید. نکته مهم این است که سعی کنید فعل هایی را پیدا کنید که از نظر معنایی با هم در یک گروه قرار می‌گیرند. مثلا جمله با phrasal verbs مرتبط با سفر و حمل و نقل عمومی را ببینید:

Get on the bus

Get in the taxi

Pick up somebody from the airport

Pack up your suitcase

Take off

راهنمای استفاده از Phrasal Verb ها در زبان انگلیسی

امیدواریم این مطلب در مورد اینکه phrasal verb چیست و همچنین توضیح گرامر phrasal verbs مورد توجه شما هم قرار گرفته باشد. هر سوالی در مورد آموزش phrasal verbs داشته باشید را می‌توانید در قسمت نظرات از ما بپرسید!

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه زبان انگلیسی ایران اروپا

موسسه زبان ایران اروپا که در سال 1388 تاسیس شد به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز آموزش زبان در غرب تهران، ارائه کننده دوره‌های آموزشی زبان انگلیسی با تاکید بر پیشرفت در مهارت مکالمه زبان انگلیسی و آمادگی امتحانات بین المللی به صورت گروهی، نیمه گروهی و خصوصی به افراد حقیقی و سازمانها با بالاترین کیفیت است. استادان مجرب و با انگیزه، توجه خاص به سیستم و کیفیت آموزشی، امکانات و محیط آموزشی مناسب، رده های متفاوت سنی و ارائه مدارک رسمی در پایان دوره های خاص و کارکرد تخصصی و صرف بر روی زبان انگلیسی بر خلاف سایر رقبا را می توان از جمله فاکتورهایی برشمرد که موسسه بزرگ زبان ایران اروپا را از دیگر موسسات متمایز می‌کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش