اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140101105788416830

آزمون OET آزمون تخصصی کادر درمان - موسسه زبان ایران اروپا

کد: 140101105788416830

https://bit.ly/3iK6UZ2

، تهران , (اخبار رسمی): آزمون OET که مخفف Occupational English Test می باشد تنها آزمون بین المللی زبان انگلیسی در جهان است که مخصوص کسانی است که در حوزه سلامت فعالیت دارند و قصد کار و یا ادامه تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان را دارند. در این آزمون مهارت های ارتباطی و سطح زبانی آنها ارزیابی می شود.

آزمون OET آزمون تخصصی کادر درمان - موسسه زبان ایران اروپا
آزمون OET آزمون تخصصی کادر درمان

آزمون OET مانند دیگر آزمون های بین المللی زبان انگلیسی هر چهار مهارت زبان انگلیسی که شامل اسپیکینگ، رایتینگ، لیسنینگ و ریدینگ می شود و بر پایه مباحث پزشکی و درمانی می باشد را مورد سنجش قرار می دهد.

آزمون OET در بیمارستان ها و دانشگاه های کشورهایی مانند بریتانیا، ایالات متحده، استرالیا، ایرلند، امارات، نیوزلند و سنگاپور به عنوان مدرکی برای اثبات توانایی و مهارت در برقراری ارتباط موثر جهت مهاجرت و اشتغال در رشته های علوم پزشکی به رسمیت شناخته شده است. این آزمون همچنین در استرالیا و نیوزلند برای اهداف ویزا و مهاجرت به رسمیت شناخته شده است. در انگلستان نیز پزشکان و پرستاران در هنگام درخواست برای ویزای Tier 2 (ویزای کار عمومی) در صورت ارائه نمره OET دیگر نیازی به شرکت در آزمون جداگانه زبان انگلیسی ندارند.

آزمون OET - آزمون تخصصی کادر درمان - ایران اروپا

رشته هایی که می توانند در آزمون OET شرکت کنند:
آزمون OET برای رشته های زیر در حوزه بهداشت و سلامت برگزار می شود:

  • پزشکی
  • دندان پزشکی
  • داروسازی
  • دامپزشکی
  • پرستاری
  • تغذیه
  • اپتومتری
  • فیزیوتراپی
  • رایوگرافی
  • گفتاردرمانی
  • کاردرمانی
  • Podiatry

آزمون OET مانند دیگر آزمون های بین المللی زبان انگلیسی از جمله آزمون آیلتس و آزمون تافل هر چهار مهارت زبان انگلیسی که شامل اسپیکینگ، رایتینگ، لیسنینگ و ریدینگ می شود و بر پایه مباحث پزشکی و درمانی می باشد را مورد سنجش قرار می دهد.

مدت اعتبار مدرک OET:
مدت اعتبار مدرک آزمون OET دو سال می باشد.

نمره دهی آزمون OET:
نمره دهی آزمون OET در هر یک از چهار مهارت اسپیکینگ، رایتینگ، لیسنینگ و ریدینگ دارای 5 سطح شامل A، B، C ، D و E می باشد. در مراکز معتبر و مهم حداقل سطح مورد قبول سطح B می باشد ولی در بسیاری از مراکز سطح C نیز قابل قبول می باشد.

انواع آزمون OET:
آزمون OET در سه نوع آزمون برگزار می شود:

OET روی کاغذ در محل آزمون
OET با کامپیوتر در محل آزمون
OET با کامپیوتر در خانه

فرمت آزمون OET:
در آزمون OET بخش های لیسنینگ و ریدینگ بین تمام رشته ها مشترک است و بخش های رایتینگ و اسپیکینگ بر اساس رشته مورد نظر متفاوت می باشد.

آزمون تخصصی کادر درمان - oet - موسسه ایران اروپا

1- آزمون لیسنینگ OET:
مهارت لیسنینگ آزمون OET از سه بخش و 42 سوال تشکیل شده است.

مدت زمان این آزمون 40 دقیقه می باشد. این 40 دقیقه شامل مدت زمان مربوط به پخش فایل های صوتی و مدت زمان نوشتن پاسخ های داوطلب می باشد.

موضوعات مربوط به بخش لیسنینگ آزمون OET شامل فایل های صوتی در حوزه درمان و مراقبت های بهداشتی می باشد. این سوالات به گونه ای انتخاب می شوند که همه داوطلبان آشنایی کامل با واژگان آن را داشته باشند.

  • بخش A: بخش اول شامل بخش های مشاوره ای می باشد.
  • بخش B: بخش دوم شامل مکالمات مربوط به محیط کار می باشد.
  • بخش C: بخش سوم شامل ارائه مطالب پزشکی و علمی میباشد.

هر فایل صوتی یکبار پخش می شود و انتظار می رود که داوطلب پاسخ های خود را در حین گوش دادن بنویسد.

2- آزمون ریدینگ OET
مهارت ریدینگ آزمون OET از سه بخش با 42 سوال تشکیل شده است.

مدت زمان این آزمون 60 دقیقه می باشد.

موضوعات مربوط به بخش ریدینگ آزمون OET مربوط به موارد کلی حوزه سلامت می باشد.

بخش A: بخش اول مربوط به درک مطلب سریع متن می باشد. (15 دقیقه)
این بخش چهار متن کوتاه و 20 سوال را شامل می شود. این سوالات شامل سوالات تستی، جای خالی و جواب های کوتاه می باشد.

بخش B و C: بخش های دوم و سوم مربوط به درک مطلب دقیق متن می باشد. (45 دقیقه)
بخش دوم شامل شش متن کوتاه بوده که هر کدام از این متن ها بین 100 تا 150 کلمه می باشد. موضوع این متن ها شامل سیاست ها و دستورالعمل های بیمارستان، راهنماها و ارتباطات داخلی مثل ایمیل و یادداشت ها و غیره می باشد. برای هر متن یک سوال سه گزینه ای وجود دارد.

بخش سوم شامل دو متن طولانی می باشد که هر متن در حدود 800 کلمه است و توانایی داوطلب در درک دقیق متون در مورد موضوعات مورد علاقه متخصصان مراقبت های بهداشتی ارزیابی می کند. برای هر متن، باید به هشت سوال چهار گزینه ای پاسخ داده شود.

3- آزمون رایتینگ OET:
مهارت رایتینگ آزمون OET برای هر رشته متفاوت می باشد. بعنوان مثال یک دندانپزشک در زمینه دندانپزشکی، یک فیزیوتراپ در زمینه فیزیوتراپی و غیره این بخش را تکمیل می نماید.
مدت زمان این آزمون 45 دقیقه می باشد.

برای بخش رایتینگ آزمون OET داوطلب باید یک متن بنویسد. این متن:

یا می تواند در قالب یک نامه باشد. مانند مشاوره یا اطلاع رسانی به بیمار
یا می تواند در قالب یک پاسخ کتبی به یک شکایت یا انتقاد در حوزه کاری مربوطه باشد. جوابها باید بین 180 تا 200 کلمه باشد.

4- آزمون اسپیکینگ OET:
آزمون اسپیکینگ OET که بصورت جداگانه ارائه می شود در حدود 30 دقیقه به طول می انجامد. در این بخش داوطلب بطور خاص در مورد رشته خود مورد ارزیابی قرار می گیرد. به این صورت که داوطلب با توجه به عنوان شغلی خود بعنوان یک پزشک، دندانپزشک، فیزیوتراپ وغیره باید بتواند در مقابل ممتحن نقش حرفه ای خود را ایفا نماید. در این آزمون ممکن است از داوطلب خواسته شود که در چند نقش متفاوت صحبت کند.

در این بخش صدای داوطلب در حین صحبت کردن ضبط شده و برای نمره دهی به آن استناد می شود. همچنین مواردی مانند سلیس و روان صحبت کردن، قابل فهم بودن، استفاده از اصطلاحات مناسب، بکار بردن صحیح گرامر در نمره داوطلب تاثیرگذار می باشد.

داوطلبان عزیز می توانند قبل از شرکت در آزمون OET دانش زبانی خود را محک بزنند و میزان پیشرفت و آمادگی خود را بررسی نمایند. برای این کار می توانند در آزمون های آزمایشی OET تحت عنوان آزمون ماک OET که در موسسه زبان ایران اروپا برگزار می شود شرکت نموده و با توجه به بازخوردهای آن سعی در رفع نقاط ضعف خود پیش از آزمون نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه تماس بگیرید تا کارشناسان ما در واحد دپارتمان بزرگسال شما را راهنمایی نمایند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه زبان انگلیسی ایران اروپا

موسسه زبان ایران اروپا که در سال 1388 تاسیس شد به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز آموزش زبان در غرب تهران، ارائه کننده دوره‌های آموزشی زبان انگلیسی با تاکید بر پیشرفت در مهارت مکالمه زبان انگلیسی و آمادگی امتحانات بین المللی به صورت گروهی، نیمه گروهی و خصوصی به افراد حقیقی و سازمانها با بالاترین کیفیت است. استادان مجرب و با انگیزه، توجه خاص به سیستم و کیفیت آموزشی، امکانات و محیط آموزشی مناسب، رده های متفاوت سنی و ارائه مدارک رسمی در پایان دوره های خاص و کارکرد تخصصی و صرف بر روی زبان انگلیسی بر خلاف سایر رقبا را می توان از جمله فاکتورهایی برشمرد که موسسه بزرگ زبان ایران اروپا را از دیگر موسسات متمایز می‌کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

کارآفرینی و استارتاپ | علم و آموزش