اطلاعات تماس
  • 099039*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011175685317393

نحوه‌ی تمیز کردن صندلی‌های چرم خودرو

کد: 140011175685317393

https://bit.ly/332HgdT

، (اخبار رسمی): خودروها در گذر تاریخ تغییرات زیادی کرده‌اند و به تناسب تغییراتی که برای خودروها به وجود آمده است، شیوه‌ی نگهداری آن‌ها هم تغییر کرده است. خودروهای اولیه صندلی‌هایی زمخت و از جنس فلز داشتند که نشستن بر روی آن‌ها چندان راحت نبود

نحوه‌ی تمیز کردن صندلی‌های چرم خودرو
نحوه‌ی تمیز کردن صندلی‌های چرم خودرو

خودروها در گذر تاریخ تغییرات زیادی کرده‌اند و به تناسب تغییراتی که برای خودروها به وجود آمده است، شیوه‌ی نگهداری آن‌ها هم تغییر کرده است. خودروهای اولیه صندلی‌هایی زمخت و از جنس فلز داشتند که نشستن بر روی آن‌ها چندان راحت نبود؛ از آنجایی که در آن روزگار مدت زمان رانندگی مثل امروز زیاد طولانی نبود، زیاد مشکلی را به وجود نمی‌آورد اما امروزه بخشی از زندگی ما در اتومبیل می‌گذرد. بنابراین مراقبت از خودرو یکی از مسائل مهمی است که باید به آن توجه کرد. در این مقاله قصد داریم درباره‌ی نظافت روکش صندلی به ویژه صندلی‌های چرم خودرو، محصولات تمیز کننده‌ی مناسب و روش‌های نظافت چرم خودرو توضیحاتی ارائه دهیم.

چرا باید به تمیزی صندلی خودرو اهمیت دهیم؟

نظافت صندلی خودرو یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های صاحبان خودرو است که گاهی برای آن‌ها تبدیل به یک چالش اساسی می‌شود. به دلیل آن که جنس صندلی‌ها معمولاً از موادی مانند چرم، ابر، پشم شیشه و مواد مشابه است، تمیز کردن آن‌ها کار ساده ای نیست. برخلاف ظاهر خودرو که می‌توان با آب و کف به‌راحتی آن را شستشو و تمیز کرد، تمیز کردن داخل خودرو معمولاً یک کار پردردسر است که بدون دانستن نکات مربوطه نمی‌توان به خوبی آن را انجام داد. انجام کارهای زیاد روزمره، پیمودن مسیرهای طولانی و مشکلاتی مانند ترافیک باعث می‌شوند تا زمان زیادی از روز خود را در اتومبیل سپری کنیم. این مسئله علاوه بر کمک به افزایش عمر مفید اجزای داخلی اتومبیل، در سلامت روانی نیز تأثیرگذار است. در ادامه درباره‌ی چگونگی نظافت روکش‌های چرم خودرو توضیحاتی را خواهیم داد.

نظافت صندلی را از کجا شروع کنیم؟

برای نظافت صندلی خودرو قبل از هرچیز باید به جنس روکش صندلی و ظاهر صندلی توجه کرده و ظاهر آن‌ها را بررسی کنید. ممکن است صندلی خودروی شما سوراخ شده باشد یا بخش‌هایی از روکش صندلی پاره شده باشد. در این صورت امکان دارد که رطوبت به داخل صندلی سرایت کند و آن را به مرور زمان پوسیده کند. ممکن است جنس روکش صندلی خودرو از چرم باشد. برای تمیز کردن صندلی‌های چرمی بهتر است از دستمال مخصوص چرم استفاده کنید. جنس چرم به کار رفته در روکش صندلی خودروهای امروزی بسیار مرغوب‌تر از چرم‌هایی است که در گذشته مورد استفاده قرار گرفته اند. این مسئله را می‌توان به خوبی در جنس روکش صندلی خودروی BMW مشاهده کرد. چرم به کار رفته در خودروی بی ام و از نوع مرغوب‌ترین چرم‌ها است و به دلیل اصیل بودن باید برای تمیز کردن آن حساسیت‌های ویژه را به خرج داد تا به مرغوبیت آن آسیبی وارد نشود. از آنجا که روکش چرمی، مانع از نفوذ رطوبت و عرق به داخل صندلی‌ها می‌شود به همین دلیل نسبت به روکش‌های پارچه‌ای راحت‌تر تمیز می‌شوند. همچنین برای تمیز کردن چرم باید از مواد شوینده‌ی مخصوص و معین استفاده کنید؛ برخی دیگر از مواد مانند موم، سیلیکون و یا روغن‌های خاص نیز برای تمیز کردن روکش‌های چرمی استفاده می‌شوند که در کنار نکات مثبتی که دارند، می‌توانند عمر روکش را کاهش دهند. در ادامه نکاتی را درباره‌ی چگونگی انتخاب مواد پاک‌کننده توضیح خواهیم داد.

از چه موادی برای نظافت روکش صندلی استفاده کنیم؟

مواد پاک‌کننده‌ای که در بالا به آن‌ها اشاره شد، مواردی کلی بودند که ممکن است برای همه‌ی انواع چرم‌ها از کارایی مناسب برخوردار نباشند. به طور کلی بهتر است از هر ماده‌ای که می‌خواهید برای نظافت صندلی استفاده کنید، آن را در یک ناحیه‌ی کوچک از یک گوشه‌ی صندلی امتحان کنید تا از مناسب بودن آن مطمئن شوید. برخی از مواد ممکن است درصد اسید بالایی داشته باشند و در رنگ روکش صندلی تغییر ایجاد کنند. اگر درصد اسید بالا باشد، ممکن است بخشی از چرم روکش در اسید حل شود و ساختار آن تغییر شکل پیدا کند. بنابراین برای نظافت خودرو به خصوص روکش‌های چرمی باید از مواد پاک‌کننده‌ی مناسب و مطمئن، مانند مایع مخصوص تمیزکننده‌ی چرم استفاده کنید.

مایع تمیزکننده‌ی چرم حاوی سیلیکون بوده که برای تمیز کردن سطوح چرمی، پلاستیکی، چوبی و فلزی کاربرد دارد. استفاده از مواد شوینده‌ی مخصوص چرم، بدون آسیب رساندن به روکش صندلی و تغییر رنگ، انواع لکه‌هایی را که بر روی روکش ایجاد شده است از بین می برد. این در حالی است که بسیاری از موادی که به عنوان شوینده استفاده می‌شوند، علاوه بر این که قدرت پاک‌کنندگی مایع چرم را ندارند، باعث تغییر رنگ چرم و از بین رفتن و پوسته شدن آن می‌شود.

علاوه بر مایع تمیزکننده‌ی چرم، استفاده از نوع مخصوصی از دستمال‌ها به نام دستمال مایکروفایبر نیز پیشنهاد می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهند که قدرت پاک‌کنندگی دستمال‌های مایکروفایبر در مقایسه با دستمال‌های کتان بسیار بیشتر بوده و این نوع دستمال‌ها قادرند باکتری‌ها را بهتر به خود جذب کنند. این دستمال‌ها ساختار پلی استری داشته و تار و پود آن‌ها بسیار باریک است؛ باریکی تار و پودهای دستمال‌های مایکروفایبر چند برابر باریکی یک تار موی انسان است و این مسئله سبب می‌شود تا قابلیت نفوذ به داخل روزنه‌ها و از بین بردن آلودگی‌های جمع شده در منافذ بسیار ریز صندلی‌ها را داشته باشد. با حرکت دادن دستمال‌های مایکروفایبر بر روی سطح آلوده یک بار الکترواستاتیکی ایجاد می‌شود که گردوغبار را به خود جذب می‌کند و مانع از پراکنده شدن آن‌ها می‌شود. دستمال تمیزکننده‌ی مایکروفایبر با نام تجاری BMW یکی از بهترین محصولاتی است که برای نظافت روکش‌های چرمی استفاده می‌شود. دستمال‌های تمیزکننده‌ی مخصوص چرم​ نیز بسیار در فرآیند پاک‌کنندگی روکش‌ها قوی عمل می‌کنند. ترکیبات شیمیایی پاک‌ کننده در این دستمال‌ها به میزان استاندارد به کار رفته‌اند تا از سلامت چرم محافظت کنند؛ دستمال‌های تمیز کننده‌ی چرم، مرطوب بوده و نیازی به خیس کردن و ترکیب با مواد دیگری ندارد و معمولاً به صورت یکبار مصرف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مایع تمیزکننده‌ی چرم و دستمال‌های مخصوص مایکروفایبر یک راه حل مطمئن برای نظافت صندلی خودرو محسوب می‌شوند.

BB shop​

اولین مرجع تخصصی وب‌سایت در زمینه‌ی ارائه‌ی محصولات لوازم مصرفی برند بنز و بی ام و است. قطعات و لوازم جانبی خودروهای این دو برند، اکسسوری‌ها، محصولات لایف استایل و مواد نگهدارنده‌ی خودرو در طیف وسیعی از تنوع به صورت آنلاین ارائه می‌شود تا مخاطب با دریافت اطلاعات کامل از محصول، حق انتخاب بیشتری در خرید خود داشته باشد. همچنین ارائه خدمات سرویس در محل بنز و بی ام و از ویژگی های بی بی شاپ می باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 099039*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی