اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۸۸۰*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011175685617920

معرفی انواع روش های تنگ کردن واژن

کد: 140011175685617920

https://bit.ly/3uvYBqN

، تهران , (اخبار رسمی): عمل تنگ کردن واژن یا واژینوپلاستی یکی از جراحی هایی زیبایی و البته درمانی است که برای زنانی که به افتادگی و شل شدن واژن مبتلا شده اند، استفاده می شود. در طی این عمل جراحی که با روش های مختلفی قابل انجام است، نه تنها عضلات واژن تقویت می شوند، بلکه فاصله بین مقعد و واژن نیز بازسازی می شود.

معرفی انواع روش های تنگ کردن واژن
معرفی انواع روش های تنگ کردن واژن

عمل تنگ کردن واژن یا واژینوپلاستی یکی از جراحی هایی زیبایی و البته درمانی است که برای زنانی که به افتادگی و شل شدن واژن مبتلا شده اند، استفاده می شود. در طی این عمل جراحی که با روش های مختلفی قابل انجام است، نه تنها عضلات واژن تقویت می شوند، بلکه فاصله بین مقعد و واژن نیز بازسازی می شود.

نیاز به انجام این عمل، با افزایش سن، خصوصا در کسانی که زایمان طبیعی داشته اند، بیشتر می شود. چرا که در زایمان طبیعی، هنگامی که سر نوزاد در حال خارج شدن است رحم است، فشار زیادی به عضلات واژن وارد کرده و موجب شل شدن آنها می شود. انجام این عمل به همراه جراحی لابیاپلاستی در یک روز امکان پذیر بوده و به کسانی که از زندگی زناشویی و جنسی خود رضایت کافی ندارند، مجددا فرصت لذت بردن را می دهد.

 

دلایل شل شدن واژن چیست؟

قبل از اینکه به معرفی انواع روش های تنگ کردن واژن بپردازیم، بهتر است که نگاهی به دلایل شل شدن واژن داشته باشیم تا هم بتوان از بروز این اتفاق در مرور زمان تا حد زیادی جلوگیری کرد و هم اینکه شما را متوجه این طرز تفکر اشتباه و البته رایج بکنیم که کم کردن میزان رابطه جنسی روشی درست برای جلوگیری از بروز این مشکل نیست.

به طور کلی شل شدن واژن زمانی اتفاق می افتد که بافت های درونی این قسمت از بدن بنا به دلایل مختلف دچار پارگی شده و یا در مرور زمان حالت کشسانی خود را از دست می دهند. بنابراین با گذر زمان در صورتی که شما به سلامت این ناحیه از بدن خود به اندازه کافی توجه نکنید، حالت کشسانی که به صورت طبیعی در این قسمت وجود دارد از بین رفته و شما را دچار مشکلات عدیده ای می کند. برخی از مهمترین دلایلی که منجر به شل شدن واژن می شوند، عبارت هستند از:

  • زایمان طبیعی افزایش وزن و چاقی بلند کردن وسایل سنگین آسیب های وارد شده به لگن یائسگی درد کمر عطسه و سرفه های مکرر یبوست مکرر انجام دادن ورزش های سنگین

روش های تنگ کردن واژن روش های متعددی برای تنگ کردن واژن وجود دارد که انتخاب بهترین آن ها با توجه به شرایط افراد و تحت نظر متخصص زنان و زایمان مورد نظر صورت می گیرد.

تنگ کردن واژن با نخ تنگ کردن واژن و یا لیفت آن با نخ، یکی از روش هایی است که موجب رفع افتادگی واژن می شود. این روش بدون خونریزی و بیهوشی انجام می شود و از همین رو، راهکاری غیر تهاجمی محسوب می شود. نخ هایی که به منظور تنگ کردن واژن به کار می روند، موجب کلاژن سازی پوست شده و پس از مدتی نیز جذب می شوند. اما نکته ای که وجود دارد، جنس و نوع آن ها نباید به گونه ای باشد که پس از مدتی بافت واژن به حالت اولیه خود بازگردد. بنابراین خانم هایی که نگران باقی ماندن رد جراحی در اندام تناسلی خود هستند، می توانند از این روش استفاده کنند.

تنگ کردن واژن با لیزر لیزر نیز یکی از روش های بی خطری است که کاربردهای فراوانی دارد و در زمینه تنگ کردن واژن نیز از آن استفاده می شود. این روش به صورت سرپایی و بدون هیچ بیهوشی قابل انجام پذیری است. تنگ کردن واژن با لیزر چند مزیت مهم دارد که عبارتند از:

  • بدون درد و خونریزی افزایش کلاژن سازی پوست رفع افتادگی رحم رفع علائم بی اختیاری ادرار بروز نتیجه نهایی بلافاصله پس از عمل ماندگاری نتیجه تا طولانی مدت بدون نیاز به دوره نقاهت رفع سوزش و خارش واژن هزینه مقرون به صرفه در مقایسه با روش جراحی

تنگ کردن واژن با RF یکی از جدیدترین تکنولوژی هایی که برای تنگ کردن واژن به کار برده می شود، دستگاه RF است که امواج رادیوفرکانسی از خود تولید می کند. این امواج با نفوذ در اعماق بافت واژن موجب افزایش خونرسانی و جریان آن، تولید کلاژن های بیشتر، ایجاد گرما و بهبود ارتجاعیت پوست واژن می شود که در نتیجه می تواند گشادی واژن را درمان نماید. تنگ کردن واژن با آر اف نیز روشی سرپایی است که بدون نیاز به بیهوشی انجام می گیرد و هیچ شرط سنی خاصی برای آن نیز وجود ندارد.

جراحی واژینوپلاستی در صورتی که افتادگی یا شلی واژن به قدری شدید باشد با سایر روش ها برطرف نشود، از روش جراحی یا به اصطلاح، واژینوپلاستی استفاده می شود. برخلاف روش های مذکور،عمل واژینوپلاستی با استفاده از بیهوشی و بی حسی انجام می شود. سپس جراح نواحی افتاده و پوست هاص اضافی را برش زده و جدا می کند. در نهایت نیز نواحی لازم با بخیه بسته می شوند. مدت زمانی که طول می کشد تا جراحی به پایان برسد، بسته به پیچیدگی عمل، حدود 1 الی 2 ساعت خواهد بود.

جراحی پرینورافی پرینه به ناحیه بین واژن و مقعد بانوان گفته می شود که در اثر فشارهای متعدد دچار پارگی و شل شدگی می شود. حال این فشارها می تواند در نتیجه زایمان طبیعی باشد یا حمل اجسام سنگین، ورزش های سنگین و … . در صورت بروز چنین مشکلی لازم است نسبت به ترمیم بافت آسیب دیده اقدام نمایید. این جراحی با ترمیم عضلات کف لگن می تواند تا حد زیادی، افتادگی واژن را نیز بهبود ببخشد. حتی گاهی ممکن است پرینورافی به صورت همزمان با واژینوپلاستی نیز انجام شود.

 

اگر برای تنگ کردن واژن اقدام نکنید، چه می شود؟

پس از مشاهده علائم گشاد شدن واژن به دلایل ذکر شده، بسیاری از بانوان به دنبال راه هایی برای تنگ کردن واژن می گردند. فراموش نکنید که شل شدگی واژن علاوه بر کاهش اعتماد به نفس بانوان و همچنین کاهش کیفیت رابطه جنسی می تواند موجب عوارض جدی تری نیز شود. به همین دلیل است که در این گونه مواقع تنگ کردن واژن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد شد. از جمله عوارض ناشی از افتادگی واژن، می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • ایجاد عفونت واژن به صورت مکرر و متوالی احتمال افزایش میکروب های ناحیه واژن ابتلا به مشکل بی اختیاری ادرار افزایش ترشحات واژن

اگر میخواهید برای تنگ کردن واژن اقدام کنید حتما به دنبال بهترین متخصص زنان باشید که تنجربه زیادی در این زمینه دارد. شما میتوانید سوالات و تجربیات خود را در خصوص این جراحی ها در وب سایت دکتر شهناز شایانفر به آدرس www.drshayanfar.com  مطرح کنید.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دکتر شهناز شایانفر متخصص زنان

دکتر شهناز شایانفر پس از اخذ دیپلم به عنوان رتبه اول استان، در سال ۱۳۶۷ با کسب رتبه ۲۴ در کنکور سراسری در رشته پزشکی دانشگاه تهران پذیرفته شدند.پس از فراغت از تحصیل با معدل A، موفق به اخذ درجه تخصص جراحی زنان و زایمان در سال ۱۳۸۱ شدند و از آن زمان تاکنون با انجام بیش از پانزده هزار عمل جراحی متنوع و کسب تجربه فراوان دوره های مختلف فوق تخصصی دوره لاپاراسکوپی، دوره هیستروسکوپی، دوره کولپوسکوپی و دوره لیزر را نیز در دانشگاه تهران گذراندند.

اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۸۸۰*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش