اطلاعات تماس
  • 091172*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011185690818182

علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچال ال جی

کد: 140011185690818182

https://bit.ly/3B2Xiki

، (اخبار رسمی): صفحه نمایشگر یخچال ال جی ممکن است که بنا به دلایل مختلفی خاموش شود . در این صورت دیگر نمی توان به اطلاعات یخچال دسترسی داشته باشیم .

علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچال ال جی
علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچال ال جی

 

یخچال ها یکی از مهم ترین وسایل زندگی هستند که بیش از نیم قرن می باشد که انسان ها از این وسیله ی مفید استفاده می کنند. یخچال امروزی دارای ویژگی های جدید تری هستند. یکی از آبشن های جدید یخچال استفاده از صفحه نمایشگر در اجزای تشکیل دهنده آن میباشد. صفحه نمایشگر اطلاعات زیادی را نشان می‌دهد. در ادامه به توضیح بیشتر در مورد صفحه نمایش یخچال ال جی می‌پردازیم.

صفحه نمایشگر یخچال ال جی

صفحه نمایشگر اطلاعاتی نظیر دما یخچال، فریزر، تعویض فیلتر، باز بودن درب، قفل کودک و ….. را در اختیار ما قرار می دهد و در صورت بروز مشکل فنی در قسمت داخلی یخچال به صورت خودکار هشدار می‌دهد. تنظیمات صفحه نمایشگر به صورت دستی می باشد و هر شخص میتواند آن را تنظیم کند. با استفاده از اطلاعات فحه نمایشگر می توان به اطلاعات مهم یخچال پی برد .

صفحه نمایشگر تقریبا با تمام قسمت های مهم یک یخچال از جمله برد الکترونیک، سیم کشی، اتصالات و بخشهای دیگری از قطعات یخچال در ارتباط باشد. اگر در قسمتی از این بخش‌ها مشکل یا نوساناتی پیش بیاید قطعا برروی صفحه نمایشگر تاثیر گذاشته و امکان خاموش شدن و یا به درستی عمل نکند آن وجود دارد. به صفحه نمایشگر دیسپلی نیز گفته می شود.

 

چرا صفحه نمایشگر یخچال ال جی روشن نمی شود ؟

عملکرد صفحه نمایشگر برای صرفه جویی در مصرف برق همواره روشن نبوده و گاهی صفحه نمایشگر خاموش شده تا مصرف انرژی کاهش یابد. البته صفحه نمایشگر در صورت باز بودن درب یخچال و یا فشار دادن دکمه بر روی صفحه روشن می‌شود. در صورت که درب یخچال را باز کرده یا بر روی صفحه نمایش لمس نموده و صفحه نمایش روشن نشود، امکان وجود اشکال و عیب در آن میباشد.

حل مشکل روشن نشدن صفحه نمایش ال جی

اگر صفحه نمایشگر یخچال ال جی شما روشن نمی شود ، بهتر است که یک بار آن را ریست کنید . دکمه ی ریست در یخچال های مختلف ال جی کمی متفاوت می باشد، در نتیجه برای این که بتوانید یخچال را ریست کنید بهتر است که از دفترچه راهنما کمک بگیرید. اگر به دفترچه راهنمای محول دسترسی ندارید ، از روش های زیر استفاده کنید :

– خاموش کردن یخچال و روشن کردن آن پس از مدت ۵ دقیقه
-نگهداشتن همزمان دو دکمه ی Refrigerator+Plus lce پس از چند دقیقه
-نگهداشتن دکمه Reset و یا دکمه Filter برای چند دقیقه
-نگهداشتن همزمان دو دکمه ی Refrigerator+Lock برای چند ثانیه

اگر بعد از تعویض فیلتر همچنان چراغ فیلتر روشن شود باید یک بار صفحه نمایش را ریست کنید تا چراغ فیلترخاموش شود.

علت چشمک زدن صفحه نمایش یخچال ال جی:
-عیب در سنسور فریزر
-وجود عیب در سنسور یخچال
-وجود عیب در سیستم دیفراست
-اشکال در فن یخچال
-وجود مشکل در برد الکترونیک

علل خاموش شدن صفحه نمایش یخچال ال جی

نوسانات یخچال

قطع جریان برق

ایراد در سیم کشی

اشکال در برد الکترونیک

خرابی دیسپلی

خرابی در سوئیچ درب یخچال

متعادل نبودن دمای یخچال

نوسانات یخچال:

وقتی جریان برق قطع می شود ، صفحه نمایشگر خاموش می شود و پس از جریان یافتن برق ، صفحه نمایشگر به صورت خودکار روشن می شود ، اما اگر بعد از مدتی صفحه نمایشگر به صورت خودکار روشن نشد ، باید به صورت دستی تنظیمات را انجام دهید و دستگاه را ریست کنید . اگر به صورت دستی نتوانستید دستگاه را ریست کنید ، بهتر است که از یک تعمیرکار کمک بگیرید .

قطع جریان برق:

اگر متوجه قطع جریان برق شدید باید علت آن را پیدا کنید. برای این کار بهتر است ابتدا به بررسی سالم بودن پریز برق بپردازید. برای تست آن میتوانید از فاز متر و یا دوشاخ شارژر استفاده کنید. اگر پریز شما سالم بود دوشاخه خود یخچال را بر روی پریز دیگر تست کنید و از سالم بودن آن مطمن شوید.

ایراد در سیم کشی:

همان طور که گفته شد، خاموش شدن صفحه نمایش یخچال ال جی با سیم کشی یخچال ارتباط مستقیم دارد. بروز اشکال یا قطع شدن جریان برق در هر یک از قسمت های برد دیسپلی و برد اصلی باید مورد بررسی قرار گیرد در صورت قطع شدن جریان برق باید اشکال توسط یک تعمیرکار متخصص رفع شود .

اشکال در برد الکترونیک:

برد کنترل یخچال در واقع مغز دستگاه می باشد و عملکرد آن شبیه به مغز انسان است که به تمام اجزای بدن فرمان می دهد. در صورت بروز اشکال در این قسمت یخچال به درستی عمل نمی کند.  این قسمت از یخچال بسیار حساس بوده و تنها تعمیرکارن متخصص قادر به تشخیص و درست کردن آن خواهد بود. پس بهتر است کسانی که اطلاعات کافی از این قسمت یخچال ندارند اقدام به درست کردن آن نکنند. برای اطمینان از خرابی برد میتوانید یخچال را خاموش کرده و پس از یک دقیقه دوباره روشن کنید در صورتی که صفحه نمایش روشن نشود احتمال زیاد برد آن دچار مشکل شده است .

خرابی دیسپلی:

گاهی اوقات ممکن است که علت روشن نشدن صفحه دیسپلی ، خرابی خود دیسپلی باشد . دیسپلی ممکن است که در اثر ضربه خوردن یا آبخوردگی خراب شود ، در این صورت دیسپلی نمی تواند با اجزای دیگر در ارتباط باشد . در این صورت دیسپلی باید توسط تکنسین متخصص تعویض شود .

خرابی در سوئیچ درب یخچال:
همان طور که در ابتدا گفته شد با باز و بسته شدن درب یخچال صفحه نمایش روشن و خاموش میشود. گاه بر اثر خرابی سوئیچ درب یخچال صفحه نمایش به درستی عمل نمیکند در صورت بروز مشکل در سیم کشی و سنسور، سوئیچ درب به درستی عمل نمی‌کند و نمیتواند بر روی صفحه نمایش تاتیر بگذارد. البته گاه بر اثر باز بودن طولانی درب یخچال صفحه نمایش خاموش شده که با باز و بسته کردن درب یخچال دوباره روشنمتعادل نبودن دمای یخچال میشود.

 

یکی از نکات مثبت که در طراحی یخچال در نظر گرفته شده است خاموش شدن صفحه نمایش در صورت عدم تعادل در دمای داخلی یخچال است. برای مثال اگر دمای داخلی فریزر افزایش پیدا کند و گرم شود صفحه نمایش یخچال به صورت خودکار خاموش شده که این کار باعث هشدار دادن به شما میشود. این عملکرد یخچال باعث جلوگیری از خراب شدن مواد غذایی شده و اگر به هر دلیلی دمای داخلی یخچال شما گرم شود یخچال شما را نسبت به عملکرد نادرست خود آگاه میکند.

خدمات پس از فروش ال جی

برند ال جی یک برند کره ای بسیار معروف و خوشنام می باشد. این برند جهت حفظ رضایت مشتریان از محصولات خود، خدماتی را با عنوان خدمات پس از فروش ال جی، به تمامی کاربران و استفاده کنندگان از محصولاتش در کل دنیا ارائه می دهد. خدمات موجود در نمایندگی های ال جی به دو بخش کلی یعنی خدمات فروش و خدمات پس از فروش تقسیم بندی می شوند. قطعا در صورت دریافت هرگونه خدمات تعمیرات مرتبط با محصولات ال جی، مراکز اصلی تعمیرات این برند معتبر ترین محل جهت دریافت خدمات پس از فروش می باشند. شما در صورتی که دستگاهتان دارای اعتبار برگه گارانتی باشد و یا اعتبار برگه گارانتی تان تمام شده باشد و یا حتی برگه گارانتی را گم کرده باشید، می توانید جهت دریافت خدمات پس از فروش انواع محصولات ال جی با مراکز مجاز ال جی در شهر خودتان تماس بگیرید.

سخن پایانی

هر چند با خواندن مطالب فوق اطلاعاتی در زمینه خاموش شدن صفحه نمایش یخچال ال جی کسب میکنید، اما عملا قادر به حل مشکل خاموش شدن صفحه نمایش نخواهید بود. زیرا حل این چنین مشکلاتی کار کاملا تخصصی محسوب می‌شود. این احتمال وجود دارد که شما به قصد تعمیر یخچال ال جی اقدامی را انجام دهید و آن اقدام سبب بروز خرابی بیشتر شود. با این حال بهتر است از متخصص کمک بگیرید تا در کوتاه مدت اقدام به رفع عیب یخچال شما کند.

خواندن دو لینک زیر می تواند اطلاعات مفیدی را به شما اضافه کند .

https://www.lgposhtiban.com/refrigerator/screen-turns-off/

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091172*****
[نمایش اطلاعات]