اطلاعات تماس
  • 091172*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108286827318182
در دسترس نیست

علت گرم نشدن غذا در ماکروفر ال جی چیست ؟

علل گرم نشدن غذا در ماکروویو ال جی

کد: 140108286827318182

، (اخبار رسمی): ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی مهم ترین علل گرم نشدن غذا در ماکروفر بپردازیم . برای این که ما بهتر بتوانیم پی به علل گرم نشدن ماکروفر ال جی بپردازیم باید با نحوه ی کارکرد ماکروفر ال جی آشنا شویم .

علل گرم نشدن غذا در ماکروویو ال جی
علل گرم نشدن غذا در ماکروویو ال جی

علل گرم نشدن غذا در ماکروفر ال جی می تواند دلایلی از قبیل :معیوب شدن لامپ مگنترون ،معیوب شدن ترانس ولتاژ بالا ، معیوب شدن دیود ، معیوب شدن خازن ،معیوب شدن میکروسوئیچ ، معیوب شدن برد الکترونیکی و ...

علت گرم نشدن غذا در ماکروفر ال جی چیست ؟

ماکروفر یکی از وسایل برقی بسیار مفید در آشپزخانه ها می باشد که باعث شده تا روند آشپزی بسیار لذت بخش تر و سریع تر شود . شما با استفاده از ماکروفر می توانید هرگونه غذایی را پخت کنید . اما گاهی اوقات پیش می آید که دستگاه به خوبی کار نمی کند و غذا را به خوبی گرم نمی کند . حال ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی مهم ترین علل گرم نشدن غذا در ماکروفر بپردازیم . برای این که ما بهتر بتوانیم پی به علل گرم نشدن ماکروفر ال جی بپردازیم باید با نحوه ی کارکرد ماکروفر ال جی آشنا شویم .

ماکروفر ال جی چگونه کار می کند ؟

ماکروفر برای گرم کردن غذا از نوعی تابش الکترومغناطیس استفاده میکند . انرژی ای که از ماکروفر تولید می شود ، این قابلیت را دارد تا از ظروف شیشه ای و پلاستیکی عبور کند و توسط مواد غذایی جذب شود . در واقع زمانی که اشعه به مولکول های آب موجود در مواد غذایی برخورد می کند ، باعث اصطکاک مولکول های آب می شود و در نتیجه غذا گرم می شود . این افزایش اصطکاک باعث ایجاد انرژی گرمای می شود و در نتیجه غذا گرم می شود .

علل گرم نشدن غذا در ماکروفر ال جی

  • معیوب شدن لامپ مگنترون
  • معیوب شدن ترانس ولتاژ بالا
  • معیوب شدن دیود
  • معیوب شدن خازن
  • معیوب شدن میکروسوئیچ
  • معیوب شدن برد الکترونیکی

معیوب شدن لامپ مگنترون

یکی از مهم ترین علل گرم نشدن غذا در ماکروفر ، معیوب بودن مگنترون می باشد . مگنترون با تولید اشعه های مغناطیسی باعث گرم شدن غذا می شود . مگنترون ممکن است که به علت خرابی فن خنک کننده ، مشکل در فیوز حرارتی ، مشکلات ترانس ولتاژ ، جرقه شدن در اثر خرابی ورقه میکا و ... اتفاق بیوفتد .

معیوب شدن ترانس ولتاژ بالا

یکی دیگر از علل گرم نشدن غذا در ماکروفر می تواند بخاطر خرابی ترانس ولتاژ بالا باشد . ترانس ، ولتاژ 220 ولت برق شهری را به 2000 ولت افزایش می دهد و این ولتاژ را به مگنترون انتقال می دهد تا امواج الکترومغناطیسی تولید شوند . اگر ترانس ولتاژ بالا خراب باشد ، ولتاژ به 2000 نمی رسد و مگنترون روشن نمی شود و در نتیجه غذا گرم نمی شود .

معیوب شدن دیود

یکسان سازی ولتاژی که توسط ترانس ولتاژ بالا تولید می شود وظیفه ی دیود می باشد . دیود وظیفه دارد تا برق متناوب شهری که ac می باشد را به برق مستقیم یعنی dc تبدیل کند . اگر دیود خراب باشد ترانس ولتاژ بالا نمی تواند ولتاژ را بالا ببرد و همین باعث می شود تا غذا گرم نشود .

معیوب شدن خازن

یکی دیگر از مواردی که باعث گرم نشدن غذا در ماکروویو می شود ، خرابی خازن می باشد . خازن در مسیر مدار الکتریکی نصب شده است این قطعه وظیفه دارد تا جریان متناوب را به جریان دایرکت یا همان مستقیم تبدیل کند ، و سپس جریان مستقیم وارد ترانس ولتاژ بالا می شود . حال اگر خازن خراب باشد چنین مراحلی اصلا انجام نمی شود و در نتیجه انرژی لامپ مگنترون نیز اصلا تولید نمی شود .

معیوب شدن میکروسوئیچ

میکروسویچ وظیفه ی قطع و وصل کردن جریان برق را به عهده دارد . میکروسویچ قطعه ای می باشد که در نزدیکی درب قرار دارد و توسط یک زبانه که روی چفت درب وجود دارد فعال می شود . اگر میکروسوئیچ خراب باشد ، برد الکترونیکی فکر می کند که درب دستگاه باز است و دستور روشن شدن به دستگاه داده نمی شود و اصلا فرآیند گرم شدن شروع نمی شود .

معیوب شدن برد الکترونیکی

اگر تمامی مواردی که در بالا به آن ها اشاره شد را بررسی کردید و مشکلی نداشتند ممکن است که ایراد از برد باشد . زیرا برد قطعه ی کوچکی می باشد که تمامی فرآیند ها در ماکروفر را مدیرت می کند ، حال اگر برد الکترونیکی خراب باشد ، تمامی قسمت ها در دستگاه با مشکل مواجه می شوند ، یکی از این مشکلات نیز می تواند همین معضل گرم نکردن ماکروفر ال جی باشد .

نکاتی در خصوص نگهداری و جلوگیری از خرابی ماکروفر ال جی :

  • هرگز ماکروفر را به صورت خالی روشن نکنید .
  • برای گرم کردن آب از ماکروفر استفاده نکنید .
  • موقع باز و بسته کردن درب دستگاه دقت کافی را داشته باشید .
  • فضای داخل و خارج ماکروفر را همیشه تمیز نگه دارید .
  • هرگز از ظروف فلزی برای گرم کردن غذا در ماکروفر استفاده نکنید .
  • روی غذا از پوشش فویل آلومینیومی استفاده نکنید .
  • برای جلوگیری از نوسانات برق حتما از محافظ برق استفاده کنید .

در صورتی که برای تعمیر ماکروفر ال جی به تعمیرکار متخصص نیاز داشته باشید می توانید با نمایندگی تعمیرات دیبا پشتیبان ایرانیان که در تهران فعالیت می کند تماس بگیرید تا علاوه بر خدمات مشاوره رایگان از خدمات منحصر به فرد تعمیرات این مرکز نیز بهره مند شوید .

لازم به ذکر است که مقاله ای که مطالعه کردید از لینک زیر و از مجموعه مقالات آموزشی سایت دیبا پشتیبان ایرانیان استخراج شده است :

https://www.lgposhtiban.com/microwave/microwave-oven-lg-not-heating/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091172*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه