اطلاعات تماس
  • 091091*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011185690916278

آشنایی با تاثیر داستان در آموزش زبان انگلیسی

کد: 140011185690916278

https://bit.ly/3rx8F0V

، (اخبار رسمی): شما می توانید از داستان ها برای یادگیری و آموزش زبان انگلیسی استفاده نمایید و در این مطلب به صورت کامل در اینباره اطلاعات و منابع بسیار عالی را در اختیارتان قرار داده ایم.

استفاده از داستان ها یکی از روش های کاربردی در آموزش زبان انگلیسی می باشد
تاثیر داستان در آموزش زبان انگلیسی

کتاب داستان، یک پیشنهاد عالی برای گذر از کسالت ناشی از مطالعه مداوم کتب درسی است و یکی از راه های مناسب برای آموزش زبان انگلیسی می باشد.

کتاب داستان، یک پیشنهاد عالی برای گذر از کسالت ناشی از مطالعه مداوم کتب درسی است و یکی از راه های مناسب برای آموزش زبان انگلیسی می باشد. در واقع با خواندن داستان‌ها و رمان‌ها می‌توانید به اعماق وجود شخصیت‌های ساختگی یا واقعی نویسنده بروید این کتاب‌ها نه تنها برای تجربه حس خوب کارآمد است، بلکه تقویت زبان با استفاده از داستان یکی از روش های بسیار کاربردی و موثر می باشد.آموزش زبان انگلیسی با داستان یکی از متدهای بسیار کارآمد برای یادگیری لغات جدید وآشنا شدن بیشتر با ساختارهای گرامری است. برای پیشرفت بیشتر، بهترین راه خواندن و خواندن است. هرچه این مهارت را در خود بهتر کنید، بیشتر می‌خوانید و هرچه بیشتر بخوانید بیشتر یاد می‌گیرید.

شما باید در نظرداشته باشید که روش خواندن کتاب داستان در زبان مادری با زبان در حال آموزش کاملاً متفاوت است و نباید از تکنیک های زبان مادری استفاده کرد.
اول به این نکته بپردازیم که ما دو مدل خواندن داریم:
•    Extensive Reading
•    Intensive Reading
وقتی شما یک صفحه را می‌خوانید و سعی می‌کنید از تمام دقت و حواس خود خط به خط و کلمه به کلمه استفاده کنید و به زبان دیگر با تمام تمرکز در عمق کتاب فرو روید و به دنبال گرامرهای جدید زبان انگلیسی و لغات و کالوکیشن‌های انگلیسی جدید هستید این تکنیک Intensive یا Bottom Up است.

اما در Extensive شما صرفاً برای علاقه خودتان کتاب می‌خوانید، بیشتر جنبه تفریح دارد و هدف آن است که در معرض زبان قرار بگیرید و لذت ببرید. در این روش بهتر است که در سطح Intermediate یا Upper Intermediate باشید.

نکات کلیدی

1- اشتباه عمده زبان آموزان در تقویت زبان با استفاده از داستان وقتی است که بعد از خواندن چند صفحه از کتاب و برخورد با لغات دشوار سریع از خودشان ناامید می‌شوند. اینکه با یک لغت دشوار یا جدید روبرو می‌شوید به این معنی نیست که شما به اندازه کافی خوب نیستید و یا دانش کافی ندارید بلکه باید بپذیرید که شما در پروسه یادگیری هستید و کاملًا طبیعی است اگر خطا و اشتباهی دارید. این ویژگی زبان آموزان موفق است.
2- سعی کنید از کتاب هایی با موضوع مورد علاقه خود استفاده کنید. علاقه شرط اصلی برای ادامه دادن کتاب است و خستگی کمتری سراغ شما می‌آید. به طور مثال اگر به کتاب‌های با محتوای روانشناسی علاقه دارید، این دسته از کتاب ها را در برنامه خود قرار دهید.
3- از کتاب‌های مناسب سطح خود استفاده کنید. اگر تازه شروع به یادگیری زبان انگلیسی کرده‌اید بهتر است از داستان‌های کوتاه استفاده کنید که تعداد صفحات شان زیاد نیست و تعداد لغت کمتری دارد. بعد از اینکه آرامش، اعتماد به نفس و دانش لازم را کسب کردید، یک قدم فراتر و سراغ متن‌های دشوار تر روید.

پروسه Reading

اصولاً هرکسی روش خاص خود را برای خواندن مطالب دارد. اما روش گفته شده در پایین یک روش کلی است:
•    سعی کنید یک بخش را کامل تمام کنید تا محتوای کلی آن بخش را متوجه شوید. دیکشنری خود را کنار بگذارید. می‌توانید زیر کلمات دشوار خط بکشید یک خلاصه کلی از آن بخش برای خودتان بنویسید.
برگردید به کتاب و دوباره بخوانید ولی این زمان بیشتری بگذارید و به جزئیات بپردازید و سعی کنید به خلاصه قبلی، جزئیاتی از قبیل حوادث، مکان‌ها، شخصیت‌ها و... را اضافه کنید.
این مرحله وقت استفاده از دیکشنری است بعد از پیدا کردن معانی لغات، بهتر است با کلمات جدید جمله بسازید تا بیشتر در حافظه شما بماند. در آخر سعی کنید تمام کلمات را در دفتر جداگانه یادداشت کنید و از برگه های پراکنده پرهیز کنید. همین مراحل را برای بخش‌های بعدی کتاب استفاده کنید.
•    یکی دیگر از بهترین روش ها گوش دادن به فایل صوتی در حین مطالعه است.همزمان می‌توانید مهارت شنیداری خود را تقویت کنید و هم متوجه اشتباهات تلفظی خود شوید. کاملاً طبیعی است اوایل کمی تمرکز برایتان دشوار باشد اما بعد از مدتی به‌طور کامل عادت می‌کنید.
شما می‌توانید در انتها موضوع کلی داستان را برای دوست خود تعریف کنید.اگر موضوع چالشی باشد، امکان بحث و تبادل نظر هم وجود خواهد داشت.

معرفی دو مجموعه معروف برای تقویت زبان با استفاده از داستا

•    مجموعه Oxford bookworms

مجموعه ای بسیارمعتبرو پرطرفدار است که توسط مؤسسه آکسفورد منتشر شده است. یکی از نقاط قوت این کتاب ها این است که توسط مؤلفین آن سطح‌بندی شده‌اند. این داستان ها دارای هفت سطح می‌باشد که شامل سطوح مبتدی تا پیشرفته است. بنابراین این کتاب ها مناسب همه افراد است.
•    مجموعه Penguin Readers
این مجموعه نیز دارای هفت سطح از مبتدی تا پیشرفته است.این مجموعه علاوه بر متن کتاب، دارای فایل صوتی نیز می‌باشد.
باز هم تکرار می‌کنم شما قرار نیست همه چیز را بلد باشید به‌جای نگران بودن تمرکز خود را روی چیزهای که بلد هستید بگذارید. از پیشرفت و تلاشتان خوشحال شوید. این مهارت نیاز به انرژی و زمان دارد اما شدنی است.
تمرین مستمر باعث می‌شود خواندن رفته رفته برای شما آسان‌تر شده و تبدیل به فعالیتی لذت‌بخش شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091091*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش