اطلاعات تماس
  • 091091*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011205697116278

آموزش نحوه تقویت زبان انگلیسی با استفاده از روش کدینگ

کد: 140011205697116278

https://bit.ly/3sriBZ8

، (اخبار رسمی): در این مطلب به شما آموزش میدهیم تا بتوانید با استفاده از روش کدینگ زبان انگلیسی خود را تقویت نمایید.

آموزش نحوه تقویت زبان انگلیسی با استفاده از روش کدینگ
آموزش زبان انگلیسی با روش کدینگ

حتما شما هم درباره ی روش حفظ لغت و یا حتی حفظ جمله !! به روش کدینگ چیزهایی شنیده اید. در کدینگ در آموزش زبان انگلیسی سعی می شود بین کلمات انگلیسی و فارسی ربطی پیدا کنند و آن را با تکرار زیاد به ذهن بسپارند. این متد یک روش فریبنده است و در ظاهر بسیار کاربردی به نظر می رسد. شاید بعضی‌ها در ابتدای راه فکر کنند این هم یکی از چندین روش یادگیری زبان است و اشکالی ندارد که راه یادگیری آنها با دیگران متفاوت باشد.

درست است که ارتباطی که بین واژه ی انگلیسی و فارسی ایجاد می‌شود گاهی طنز است و باعث می‌شود آن واژه در ذهن بماند، اما موضوع اصلی معایبی است که کدینگ دارد. در ادامه به چند مورد خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

 

1- یادگیری اشتباه تلفظ و عدم یادگیری املای کلمات در روش کدینگ

در روش کدینگ در یادگیری زبان انگلیسی ، زبان آموز سعی می‌کند واژه ی انگلیسی را به شکلی با واژه ی فارسی کد کند. در اغلب موارد تلفظ عبارت کد شده رابطه‌ی دقیقی با کلمه‌ی اصلی ندارد و این امر ضربه‌ی بزرگی را به یادگیری درست تلفظ در ابتدای مواجهه با لغت جدید وارد می کند. در حقیقت باعث جا افتادن تلفظ اشتباه در ذهن ما می‌گردد و برای رفع این مشکل در آینده باید وقت بیشتری نسبت به هنگامی که معنی یک واژه را نمی‌دانیم صرف کنیم.

از سوی دیگر نوشتن املای کلمات جایی در این روش ندارد. و تنها به صورت محدود در هنگام حفظ لغت آن را میبینیم. در صورتی که اگر میخواهیم در نوشته هایمان از کلمات جدید استفاده کرده و یا در متن‌ها آنها را بشناسیم، کدینگ بی فایده است. پس با کدینگ توازن در یادگیری رعایت نمیشود و حتی اگر عبارت کد شده را به خوبی حفظ کنیم و خیلیی خوش بین باشیم، فقط می‌توانیم در هنگام شنیدن و صحبت کردن از آن استفاده کنیم.

 

2- یادگیری ناقص معنی

شاید بگویید روش کدینگ راهی ساده برای یادگیری معانی واژه‌ها است. چطور می‌شود که یادگیری معنی نادرست یکی از مضرات آن باشد؟ پاسخ این است که لغات انگلیسی معمولا دارای چند معنی هستند. بسته به این که در چه جمله ای بیایند معنای متفاوتی پیدا میکنند. مثلا مهم است که نقش کلمه در جمله اسم باشد یا فعل. به عنوان نمونه کلمه ی play تنها در نقش فعل هم معانی گوناگونی دارد. در حقیقت دیدن کلمه در جمله و درک ساختارهای گرامری و ارتباط کلمات با یکدیگر درک درستی از معنی واژه به ما می‌دهد.

در روش درست، باید مترادف ها و متضادهای کلمه و کلمات هم خانواده ی آن را نیز همراه با آن یاد بگیریم. برای کدینگ اغلب معنایی از کلمه ی انتخاب میشود که با عبارت فارسی رابطه نزدیک تری دارد. این معنی، معمولا تنها معنی کلمه نیست. پس یادگیری لغت به این روش ، تمام معنای آن را به ما منتقل نمی کند و حتی در بلند مدت باعث اشتباه در درک جملات خواهد شد.

 

3- با روش کدینگ در وقت صرفه جویی نمیکنید!

باز هم شاید در نگاه اول کدینگ راهی سریع برای حفظ لغات به نظر بیاید ولی با توجه به این که فرد تلفظ نادرست را یاد گرفته است، اصلاح آن خیلی سخت تر از زمانی است که یک کلمه را اصلا نمیداند. پس نه تنها زمانی را که به یادگیری از طریق کدینگ اختصاص داده از دست داده است بلکه زمان بیشتری را هم باید به اصلاح تلفظ اشتباهی که در ذهن دارد بپردازد.

از سوی دیگر وقتی با کدینگ کلمات را یاد میگریم در جمله سازی و روان صحبت کردن دچار مشکل شده و مدام باید به جستجوی واژه ها در ذهن و پیدا کردن کد فارسی آنها بپردازیم. در صورتی که می دانیم در روند یادگیری صحیح تا می‌توانیم باید از ترجمه ی فارسی به انگلیسی پرهیز کنیم و حالا با کدینگ یک مشکل دیگر هم به آن اضافه کرده ایم!

 

سخن آخر

بدیهی است که امکان کد کردن برای همه ی کلمات انگلیسی به فارسی وجود ندارد. هر چند از این روش یا به هم چسباندن حروف اول کلمات، توسط معلمان و دانش آموزان برای به خطر سپردن بعضی فرمولهای ریاضیات، شیمی یا موارد دیگر استفاده می‌شود و کاربردی هم هست، اما در مورد زبان انگلیسی کاربرد زیادی ندارد. اگر بخواهیم زبان آموزی را درست و هدفمند پیش ببریم باید گفت که روش کدینگ روش خوبی برای این کار نیست. البته جنبه ی سرگرمی دارد و برای ایجاد تفریح در روند یادگیری مفید است. پس بهتر است گامهای اول در این راه را درست و دقیق برداریم و وقت و انرژی خودمان را صرف روشی که معایبش بیش از مزایای آن است نکنیم. با کلماتی که تازه یاد گرفته‌ایم جمله سازی کنیم و در فاصله‌های زمانی منظم دوباره به سراغ آنها برویم و مرورشان کنیم تا به صورت درست و با کمترین میزان فراموشی لغات را یاد بگیریم.

 

نظر شما درباره‌ی کدینگ چیست؟

آیا تا حالا از آن برای حفظ لغت استفاده کرده اید؟

https://soheylenglish.com

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091091*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش