اطلاعات تماس
  • 051384*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140012055729518303

آموزش فارکس یا ارز دیجیتال؟ کدام بهتر است؟

کد: 140012055729518303

https://bit.ly/3HutqiI

، (اخبار رسمی): در این مطلب قصد داریم به معرفی و مقایسه بازار فارکس و ارز دیجیتال بپردازیم تا ببینیم کدام بازار برای سرمایه گذاری مناسب است. همچنین در انتها یک دوره خیلی خوب برای آموزش فارکس در مشهد معرفی کرده ایم. شما در این دوره آموزش ترید در فارکس را خواهید دید و کاملا حرفه ای خواهید شد.

آموزش فارکس یا ارز دیجیتال؟ کدام بهتر است؟
فارکس یا ارز دیجیتال

همانطور که دنیای مالی در اطراف ما تکامل می یابد، روش های جدیدی برای مدیریت، معامله و سرمایه گذاری پول ما همچنان ظاهر می شود. یکی از تغییرات مهمی که در دهه گذشته رخ داده است، ظهور ارزهای رمزنگاری شده (یا اگر به اختصار ترجیح می دهید "کریپتو") بوده است - ارزهای دیجیتالی که کنترل مرکزی ندارند، اما امکان تراکنش های بدون اصطکاک را فراهم می کنند و به عنوان واحد حساب در یک سیستم مالی دموکراتیک

این با سیستم مالی سنتی فیات قابل مقایسه است که به بانک‌های مرکزی و دولت‌ها برای صدور و تنظیم عرضه پول و تسهیل مبادلات از طریق یک سیستم پرداخت منظم، در کنار سایر مسئولیت‌ها، متکی است. اکثر کشورها دارای ارز فیات یا ارزی هستند که به یک ارز ذخیره بین المللی مانند دلار آمریکا یا یورو متصل است. هنگامی که شما ارز فیات یک کشور را با ارز کشور دیگر در بازارهای غیرمتمرکز فرابورس مبادله می کنید، آن را ارز خارجی (یا "فارکس") می نامید.

در مورد استفاده از این ارزها برای خرید و فروش کالا و خدمات، تفاوت ها و شباهت های واضحی وجود دارد. همین امر در مورد سرمایه گذاری نیز صدق می کند: معاملات فارکس شباهت هایی با معاملات کریپتو دارد، اما موارد زیادی نیز وجود دارد که هر یک را منحصر به فرد می کند.

این مقاله به ساختارهای بازار و مبادلات مورد استفاده در بازار فارکس در مقایسه با موارد مورد استفاده در کریپتو و همچنین تفاوت‌ها در مقررات و سایر جنبه‌های ترید می‌پردازد.

ماهیت ارز دیجیتال در مقابل فارکس اول، درک ماهیت این دارایی ها حیاتی است.

هر دو برای تعیین قیمت خود به قوانین عرضه و تقاضا تکیه می کنند. اما هر دو به دلیل نحوه بهره مندی از مزایای آن، پروفایل های ریسک متفاوتی دارند.

جاستین گروسبارد، بنیانگذار CompareForexBrokers.com، گفت: «ارزهای فیات دارای ارزش قابل اندازه گیری هستند [در حالی که] ارزهای دیجیتال صرفاً حدس و گمان هستند. ارز به طور گسترده ای به عنوان ارز قانونی شناخته شده است و به عنوان یک رسانه رایج استفاده می شود. علاوه بر این، با حمایت دولت که قادر به کنترل عرضه آن است، عرضه می شود.

کریپتوکارنسی عملکرد یکسانی را ارائه نمی دهد به این معنا که، به استثنای موارد نادر، نمی تواند به عنوان ارز قانونی واجد شرایط باشد، توسط یک دولت حمایت نمی شود، و توسط بانک مرکزی کنترل نمی شود. ارزهای رمزپایه صرفاً بر یک باور مشترک در ارزش خود بین دو طرف متکی هستند.

شرکت کنندگان در بازار اما ماهیت این دارایی ها تنها تفاوت بین ارز دیجیتال و فارکس نیست. افرادی که در این بازارها شرکت می کنند نیز متفاوت است.

نه تنها سرمایه گذاران فردی در فعالیت های تجاری در بازارهای فارکس دخیل هستند، بلکه شرکت کنندگان بزرگ دولتی و نهادی نیز درگیر هستند:

•       دولت ها باید نقشی را ایفا کنند زیرا باید نقدینگی لازم را برای دستیابی به اهداف اقتصادی خود در اختیار بازارها قرار دهند. برعکس، دولت‌ها در حال حاضر بازیگران کوچکی را در بازار کریپتو نمایندگی می‌کنند، اگرچه علاقه به ارزهای دیجیتال تحت کنترل دولت افزایش یافته است.

•       بانک ها و ارائه دهندگان وام بیشتر نقدینگی بازار را تامین می کنند. گروسبارد می گوید که این شرکت کنندگان اغلب نقش ارائه دهندگان نقدینگی را در بازارهای فارکس به دلیل نیاز به مبادله پول از طرف مشتریانی که به خارج از کشور سفر می کنند یا ترید می کنند، یا افرادی که در بازارهای اوراق بهادار خارجی سرمایه گذاری می کنند، بازی می کنند.

•       صندوق های سرمایه گذاری ممکن است از وجوه اضافی یا اهرم خود برای سفته بازی یا سرمایه گذاری در بازار فارکس استفاده کنند.

•       شرکت هایی که در چندین بازار جغرافیایی فعالیت می کنند ممکن است از فارکس برای محافظت در برابر نوسانات ارز استفاده کنند تا از سود در برابر تغییرات مورد انتظار در ارزش گذاری بازار فارکس محافظت کنند.

بازارهای رمزارز تمایل دارند بازیگران کوچکتری داشته باشند و کمتر نهادی یا دولتی حضور داشته باشند.

طبق گزارش خزانه داری بیت کوین، دولت ها، بانک ها، صندوق های سرمایه گذاری و شرکت ها سهم بسیار کمتری از بازار بیت کوین نسبت به بازارهای فارکس دارند. در حالی که بیت کوین نماینده کاملی از کل طبقه دارایی ارزهای دیجیتال نیست، با در نظر گرفتن شکاف بین شرکت‌کنندگان در بازار که مالک بیت‌کوین هستند - بزرگترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار - و کسانی که این کار را ندارند، حداقل می‌توانیم تصوری از تعداد کمی از نهادها یا دولتی داشته باشیم. سازمان ها در مقایسه با فارکس درگیر هستند.

این عدد کمی است. کمتر از 8 درصد از کل بیت کوین استخراج شده متعلق به این سرمایه گذاران است.

اگر منصف باشیم، این فقط نشان دهنده بیت کوینی است که در ترازنامه شرکت های سهامی عام، شرکت های خصوصی، سرمایه گذاران نهادی، بانک ها و دولت ها نگهداری می شود. موارد بیشتری را می توان در بیت کوین غیرقابل دسترس یا بیت کوینی که گم شده یا در کیف پول های رمزنگاری غیرقابل دسترسی قفل شده است ذخیره کرد. اما در حالی که این نشان دهنده درصد بالاتری از بیت کوین است که احتمالاً توسط سایر سرمایه گذاران غیر خرده فروشی نگهداری می شود، داده ها همچنان نشان می دهد. یک سوگیری شدید نسبت به سرمایه گذاران فردی وجود دارد.

اندازه بازار بازارهای فارکس بیشترین حجم را در بین بازارهای جهان دارند. بر اساس آخرین نظرسنجی بانک مرکزی هر سه سال توسط بانک تسویه بین المللی، از سال 2019، بیش از 6 تریلیون دلار روزانه در این بازارهای خارج از بورس معامله شد.

بازارهای ارزهای دیجیتال در چند سال گذشته از محبوبیت بالایی برخوردار بوده اند، اما در حال حاضر هنوز از حجم و فعالیت بسیار کمتری نسبت به بازارهای فارکس برخوردار هستند. کل حجم تجمعی روزانه بازار کریپتو تا سپتامبر 2021 1.3 تریلیون دلار بود.

ساعات کار • بازارهای فارکس روزانه 24 ساعت شبانه روز و 5 روز هفته معامله می شوند. نه تنها بازارهای کریپتو در روزهای هفته شاهد همان نوع فعالیت مستمر هستند، این اقدام در آخر هفته نیز ادامه دارد.

ساختار بازار محل تلاقی معاملات ارزهای دیجیتال و معاملات فارکس در نحوه داد و ستد این دارایی ها است: خارج از بورس، مستقیماً بین طرفین، از طریق یک کارگزار یا صرافی. این بدان معناست که معامله گران قیمت گذاری را بر اساس عرضه و تقاضا بدون نظارت تنظیم کننده ها مذاکره می کنند.

از سوی دیگر، سهام در بورس های سازمان یافته مانند بورس نیویورک، نزدک یا سایر بورس های ملی معامله می شود و قوانین و دستورالعمل های سخت گیرانه تری برای انتشار و افشا دارند.

در دسترس بودن دارایی ها از آنجایی که همه این دارایی ها در بازارهای مختلف هستند، ممکن است برای دسترسی به آنها به حساب ها و سیستم های کارگزاری متفاوتی نیاز داشته باشید. برخی از خدمات دسترسی به یک، دو یا هر سه را فراهم می کنند.

به عنوان مثال، Coinbase محدود به ارائه ارزهای رمزنگاری شده است، در حالی که TradeStation و کارگزاران تعاملی به شما اجازه می دهند در ارزهای رمزپایه، فارکس و سهام سرمایه گذاری کنید.

اگر انتخاب کنید که از یک برنامه سرمایه گذاری برای ترید ارزهای دیجیتال استفاده کنید، ممکن است نتوانید ارزهای رمزنگاری شده خود را به کیف پول های رمزنگاری شده یا به مکانی امن برای ذخیره کلیدهای خصوصی مرتبط با سکه های منحصر به فرد خود خارج کنید. اگر می‌خواهید ارز مجازی خود را به یک کیف پول رمزنگاری برداشت کنید، صرافی‌های تخصصی ارزهای دیجیتال مانند Binance و Coinbase به شما این امکان را می‌دهند.

علاوه بر این، می‌توانید ارز مجازی خود را برداشت کرده و آن را روی کارت‌های نقدی پیش‌پرداخت ناشناس برای برداشت از خودپرداز بارگذاری کنید.

واریز و برداشت پول از حساب های فارکس به روشی آشناتر انجام می شود: معامله گران می توانند حواله های ACH را از حساب بانکی خود انجام دهند، حواله های سیمی انجام دهند، از چک های آنلاین استفاده کنند یا حتی در بسیاری از موارد از کارت های اعتباری استفاده کنند.

جفت های معاملاتی یکی دیگر از تفاوت های معاملات فارکس و معاملات کریپتو، استفاده از «جفت معاملاتی» است.

وقتی یک ارز را با ارز دیگری مبادله می کنید - مثلاً دلار آمریکا با یورو - صرافی ارزش یک ارز را نسبت به ارز دیگر نشان می دهد. به طور خاص، به شما نشان داده خواهد شد که خرید یک ارز دوم (به نام ارز مظنه) برای یک واحد از واحد پول اول (ارز پایه) چقدر هزینه دارد. هنگام معامله فارکس بر روی یک جفت ارز، ارز پایه را خریداری می کنید و ارز مظنه را می فروشید.

به عنوان مثال، اگر می خواهید دلار آمریکا را با یورو مبادله کنید، ممکن است قیمت ذکر شده 1.20 دلار برای خرید یک یورو را مشاهده کنید. این بدان معناست که به ازای خرید هر یورو، 1.20 دلار برای شما هزینه دارد.

در بازار فارکس، جفت‌های معاملاتی که شامل دلار آمریکا می‌شوند، «جفت ارز» نامیده می‌شوند. زمانی که جفت ها به دلار آمریکا مرتبط نباشند، به آنها "تقاطع ارز" می گویند.

در معاملات کریپتو، از نظر فنی همان منطق اعمال می شود. جفت های معاملاتی کریپتو یا جفت ارزهای رمزنگاری شده، شامل مبادله یک ارز دیجیتال با ارز دیگری مانند اتریوم/بیت کوین کش (ETH/BCH) است. (توجه: هر ارز دیجیتال را نمی توان با ارز دیگری، فیات یا مجازی مبادله کرد.)

جفت‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال مهم هستند زیرا برخی از ارزهای دیجیتال را فقط می‌توان با ارزهای دیجیتال دیگر خریداری کرد، بنابراین دانستن این جفت‌ها برای گسترش دارایی‌های رمزنگاری شما ضروری است. این به سرمایه گذاران فرصتی برای آربیتراژ بین جفت های معاملاتی و همچنین مقایسه ارزش نسبی سکه ها می دهد.

رگولاتورها چگونه ارزهای دیجیتال  را در مقایسه با معاملات فارکس مشاهده می کنند؟ بسته به اینکه یک دارایی چگونه طبقه بندی می شود، تابع قوانین و مقررات برخی از آژانس های نظارتی در ایالات متحده و سایر کشورها است.

در حال حاضر، ایالات متحده نظارت جامعی بر ارزهای دیجیتال انجام نمی دهد. در عوض، آنها به مجموعه ای از نظارت نظارتی متکی هستند.

قانونگذاران و سرمایه گذاران به طور سنتی به ارزهای رمزنگاری شده کمی شبیه به تماشاگران سوپرمن می نگرند که می پرسند: "این یک پرنده است؟ آیا آن هواپیما است؟" گرگ کینگ، بنیانگذار و مدیر عامل Osprey Funds، که چندین صندوق ارز دیجیتال را ارائه می دهد، می گوید.

در حالی که این طبقه دارایی با سرعت سرسام آوری رشد کرده است، مقررات پیرامون آن عقب مانده است. اما در اینجا چند واقعیت مهم در مورد مقررات ارزهای دیجیتال وجود دارد:

در سال 2014، کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) ارزهای مجازی را به عنوان یک کالا طبقه بندی کرد. این تصمیم، ارزهای دیجیتال را مشمول مقررات CFTC می‌کند که در چارچوب قرارداد مشتقات استفاده می‌شوند یا اگر شواهدی از تقلب یا دستکاری در معاملات فرامرزی وجود داشته باشد. CFTC ارزهای دیجیتال را از طریق قانون بورس کالا (ECA) تنظیم می کند.

خدمات درآمد داخلی (IRS) با مالیات بر روی ارزهای رمزنگاری شده مانند سایر دارایی های سرمایه برخورد می کند و مالیات بر سود و زیان سرمایه وضع می کند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در حال حاضر بر روی اقدام در برابر عرضه اولیه سکه های ثبت نشده (ICO) متمرکز است.

شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) اخیراً درخواستی برای اطلاعات در مورد دارایی های دیجیتال صادر کرده است، اما در حال حاضر سپرده های رمزنگاری شده را برای بانک های عضو بیمه نمی کند.

شرکت حمایت از سرمایه‌گذاران اوراق بهادار (SIPC) از ارزهای دیجیتال نگهداری شده در حساب‌های کارگزاری سهام سرمایه‌گذاران محافظت نمی‌کند، زیرا طبق قانون حمایت از سرمایه‌گذاران اوراق بهادار، بخش 78lll(14) به عنوان یک "اوراق بهادار" طبقه‌بندی نشده‌اند.

گروسبارد می‌گوید از سوی دیگر، فارکس یا ارزهای سنتی با تعریف نظارتی بالاتری مطابقت دارند و نه تنها به عنوان کالا، بلکه به عنوان اوراق بهادار نیز طبقه‌بندی می‌شوند.

او می‌گوید: «ارزها می‌توانند مانند کالاها عمل کنند، به این معنا که معامله‌گران آن‌ها را می‌خرند و می‌فروشند تا از نوسانات نرخ ارز سود ببرند. با این حال، آنها ضمانت امنیت هستند زیرا از سوی مقام مرکزی صادر می شوند.

در نتیجه، ارزها تحت چندین سطح بالاتر نظارت نظارتی و همچنین حمایت از سرمایه گذار از طریق بیمه FDIC و SIPC قرار دارند.

کینگ می‌گوید از نظر تاریخی، برای اینکه یک دارایی به عنوان یک اوراق بهادار واجد شرایط شود، باید الزامات تعیین شده توسط تست هوی را برآورده کند. این آزمایش به عنوان بخشی از یک پرونده دیوان عالی انجام شد که به دنبال تعیین اینکه آیا معامله واجد شرایط "قرارداد سرمایه گذاری" است یا خیر. طبق حکم دیوان عالی سال 1946، هر معامله ای که یک قرارداد سرمایه گذاری را تشکیل می دهد، اوراق بهادار است و مشمول افشا و ثبت است.

در این مرحله، SEC بیان می کند که رمزنگاری این تعریف را برآورده نمی کند. با این حال، با بررسی بیشتر دولت بایدن، این ممکن است در آینده تغییر کند.

ارز دیجیتال یا ترید در فارکس: هیچکدام برای افراد ضعیف مناسب نیست ده سال پیش، مکالمات در مورد ارزهای رمزپایه عمدتاً در انجمن‌های اینترنتی و اتاق‌های گفتگو به عنوان راه‌حلی ممکن برای بسیاری از مشکلاتی که سیستم‌های ارز فیات فعلی ما را توصیف می‌کنند، باقی می‌ماند: مسائل مربوط به حریم خصوصی، فرماندهی و کنترل متمرکز، سرقت و کلاهبرداری، و موارد دیگر.

اما در حالی که این ارزهای دیجیتال جدید به بسیاری از این مسائل رسیدگی می‌کنند، اما هنوز هم عمدتاً به عنوان جایگزینی برای ارزهای فیات در زندگی روزمره ما عمل می‌کنند.

آنچه در سال‌های آینده خواهیم دید می‌تواند نحوه تنظیم، انتشار و معامله ارزهای دیجیتال را تغییر دهد. بسته به نوع نگاه دولت‌ها به کلاس ارزهای مجازی، ممکن است تفاوت‌های کمتری بین معاملات فارکس و ارزهای دیجیتال مشاهده کنیم - و شاید شباهت‌های بیشتری داشته باشیم.

در هر صورت، نه ترید فارکس و نه معاملات ارزهای دیجیتال برای افراد ضعیف مناسب نیست، زیرا هر دو با خطرات تجاری، نوسانات و پیچیدگی همراه هستند. در حال حاضر، معامله گران با تجربه بهترین نامزد برای معامله در این بازارها هستند زیرا می توانند از تکنیک های کاهش ریسک بیشتری استفاده کنند و معاملات خود را بر این اساس پوشش دهند.

معرفی دوره آموزش فارکس پارسیان بورس با وجود تمام مباحث گفته شده، مواردی مثل ارزش معاملات و اهرم های جذاب بازار فارکس، افراد زیادی را مجذوب خود می‌کند، این مسئله باعث می‌شود که افراد مختلف به سمت بازار فارکس کشیده شوند. آکادمی پارسیان بورس نیز در همین راستا، برای تربیت معامله گران حرفه ای در زمینه فارکس، دوره آموزش فارکس در مشهد برگزار می‌کند.

شما در این دوره آموزش تحلیل تکنیکال به شیوه پرایس اکشن را نیز فرا می‌گیرید. پرایس اکشن یکی از معتبرترین و بهترین شیوه های پرایس اکشن است که نسبت به شیوه های دیگر بازدهی بهتری دارد.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 051384*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه