اطلاعات تماس
  • 051384*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105236352618303

مقاله ای در باب بررسی فورک و تاثیرات آن بر قیمت کریپتوکارنسی ها

فورک چیست و چه تاثیری یر قیمت ارزهای دیجیتال دارد؟

کد: 140105236352618303

https://bit.ly/3PnJw1r

، (اخبار رسمی): فورک چیست و چه اهمیتی دارد؟ منظور از هارد فورک و سافت فورک چیست؟ منظور از سگویت چیست؟ هرآنچه در مورد فورک لازم است بدانید را در این مطلب خواهید خواند.

فورک چیست و چه تاثیری یر قیمت ارزهای دیجیتال دارد؟
فورک چیست

در این مقاله،این موضوع که  فورک‌های ارز دیجیتال چیست و چگونه کار می‌کنند و همچنین تفاوت بین فورک‌های سخت و سافت را مورد بحث قرار می‌دهیم.

فورک چیست و چگونه بر قیمت یک ارز دیجیتال تاثیر می گذارد؟

در این مقاله،این موضوع که  فورک‌های ارز دیجیتال چیست و چگونه کار می‌کنند و همچنین تفاوت بین فورک‌های سخت و سافت را مورد بحث قرار می‌دهیم. همچنین بحث خواهیم کرد که آیا خرید یک کوین ارز دیجیتال قبل از هارد فورک مورد انتظار منطقی است یا خیر. گفتنی است تمامی این مباحث در دوره آموزش ارز دیجیتال در مشهد نیز تدریس می شوند.

فورک چیست؟

در ابتدا، بیت کوین وجود داشت که به عنوان یک جایگزین دیجیتال غیرمتمرکز برای پول نقد طراحی شده بود. با گذشت زمان، ارزهای تخصصی تری مانند ریپل و مونرو ظاهر شدند. این ارزهای رمزپایه جدید نه تنها از جایی بیرون نیامده اند، بلکه بسیاری از آنها فورک شده اند. در گسترده‌ترین مفهوم، فورک صرفاً تغییری در پروتکل بلاک چین است که نرم‌افزار برای تصمیم‌گیری در مورد معتبر بودن یا نبودن تراکنش استفاده می‌کند. این بدان معنی است که تقریباً هر واگرایی در بلاک چین را می توان یک فورک در نظر گرفت.

فورک ها چه زمانی رخ می دهند؟  فورک زمانی اتفاق می افتد که پایگاه کاربر یا توسعه دهندگان تصمیم بگیرند که چیزی اساسی در مورد ارز دیجیتال باید تغییر کند. این می تواند به دلیل یک هک بزرگ باشد، همانطور که در مورد اتریوم اتفاق افتاد، یا اختلافات اساسی در جامعه، همانطور که در مورد بیت کوین و بیت کوین کش دیدیم.

 فورک چه تاثیری دارد؟  

فورک می تواند تاثیر قابل توجهی بر روی ارز دیجیتال داشته باشد. آنها اغلب به دلیل نوسانات قیمت زیاد هستند و در گذشته ثابت شده اند که کاملاً بحث برانگیز هستند.

فورک چگونه کار می کند؟

 دو نوع اصلی فورک وجود دارد: سافت فورک و فورک سخت. سافت فورک چیست؟ سافت فورک هر تغییری است که با عقب سازگار باشد. هنگامی که یک سافت فورک رخ می دهد، گره های قدیمی (رایانه هایی که به شبکه ارزهای دیجیتال متصل می شوند) همچنان تراکنش های جدید را معتبر تشخیص می دهند. با این حال، هر بلوکی که استخراج شود، گره های به روز شده نامعتبر در نظر گرفته می شوند. برای موفقیت، سافت فورک ها به اکثریت قدرت هش شبکه نیاز دارند. در غیر این صورت، آنها در خطر تبدیل شدن به کوچکترین زنجیره و یتیم شدن در شبکه هستند و اساساً تبدیل به یک "هارد فورک" می شوند.

هارد فورک چیست؟

هارد فورک هر تغییری است که سازگاری با عقب را از بین ببرد. گره هایی که نرم افزار قدیمی را اجرا می کنند، هرگونه تراکنش جدید را نامعتبر تلقی می کنند. این بدان معناست که برای استخراج زنجیره‌های «واقعی» جدید، باید به‌روزرسانی شوند. اگر درصد زیادی از جامعه تصمیم بگیرند که می خواهند به استفاده از قوانین قدیمی ادامه دهند، آنگاه زنجیره تقسیم می شود و در نتیجه دو ارز جداگانه ایجاد می شود.

هارد فورک نیاز به اجماع دارد  

هارد فورک نیاز به حمایت اکثریت (یا اجماع) دارندگان کوین متصل به شبکه کوین دارد. برای پذیرش هارد فورک، تعداد کافی گره باید به آخرین نسخه نرم افزار پروتکل به روز شود. این به آنها اجازه می دهد تا از کوین و بلاک چین جدید استفاده کنند. هر گره ای که تصمیم به ارتقاء ندهد، نمی تواند از بلاک چین جدید استفاده کند. اگر تعداد کافی کاربر ارتقاء ندهند، نمی‌توانید به‌روزرسانی تمیزی دریافت کنید، که می‌تواند منجر به از کار افتادن بلاک چین شود. راه‌های مختلفی برای اطمینان از اجماع قبل از فعال‌سازی کامل به‌روزرسانی وجود دارد.

فورک‌های نرم‌افزاری با به‌روزرسانی‌های استخراج‌شده توسط ماینر فورک‌های سافت گاهی از به‌روزرسانی‌های راه‌اندازی استخراج‌کننده استفاده می‌کنند که در آن قدرت هش یک پروتکل جدید باید قبل از پذیرش به‌روزرسانی برابر با درصد معینی باشد. دش از مسترنودهای خود برای ایجاد تغییرات عمده در پروتکل بلاک چین استفاده می کند.

کوین جدید با دفتر مجزا هر روشی که استفاده شود، نتیجه یکسان خواهد بود. اکثریت جامعه باید قبل از ایجاد هر گونه تغییر اساسی موافقت کنند وگرنه در معرض ضربه شدید قرار می گیرید. نتیجه یک به روز رسانی موفق این است که کوین جدید از بلاک چین، از بلوکی که در آن به روز رسانی انجام شده است، جدا می شود. دو کوین مجزا با دو دفتر مجزا، همه از یک بلاک چین.

یک بلاک چین در مقابل دو بلاک چین

در مورد ارتقاهایی مانند SegWit، همه به طور ایده آل به پروتکل جدید ارتقا داده می شوند، بنابراین تنها یک کوین وجود دارد. در موارد هارد فورک، مانند بیت کوین کش، دو کوین و بلاک چین مختلف به طور همزمان پس از فورک اجرا می شوند. مورد دوم نمونه‌ای عالی از یک «هارد فورک» واقعی است و معمولاً به یکی از این دو راه ختم می‌شود: یکی از بلاک‌چین‌ها غالب می‌شود و بلاک‌چین دیگر محبوبیت و ارزش پایینی در جامعه باقی می‌گذارد. هر دو بلاک چین پذیرفته شده اند، به این معنی که آنها با هم زندگی می کنند و مستقل از یکدیگر با پذیرش و ارزش تقریباً برابر جامعه عمل می کنند. اولین نتیجه رایج ترین است، همانطور که در مورد اتریوم و اتریوم کلاسیک اتفاق افتاد، با عملکرد بسیار بهتر اتریوم از اتریوم کلاسیک. مورد دوم کمتر رایج است، اما اتفاق می افتد. بیت‌کوین کش و بیت‌کوین پس از عدم تحقق به‌روزرسانی SegWit 2.x اساساً همزیستی کردند.

تاثیر فورک ها بر جامعه ارز دیجیتال

شاخه ها می توانندتبدیل به یک تجربه مخرب برای جامعه شود. اغلب دیدگاه‌های رقابتی در مورد آینده ارزهای دیجیتال وجود دارد و این می‌تواند منجر به این شود که معامله‌گران و ماینرها احساس کنند که چاره‌ای جز انتخاب راه‌های جداگانه ندارند.

به عنوان مثال، فورک های بیت کوین به بیت کوین کش منجر به تقسیم بین بیت کوین و بیت کوین کش پس از یک سری بحث های داغ در جامعه شد. هنوز هم بین جوامعی که اکنون تقسیم شده اند، بدخواهی زیادی وجود دارد، به ویژه در مورد ادعای بیت کوین کش که «چشم انداز واقعی» ساتوشی برای بیت کوین است.

 SegWit 2.X

از سوی دیگر، گاهی اوقات این سطح از شکست می تواند برای جلوگیری از فورک کافی باشد. فورک بحث‌برانگیز SegWit 2.X در سال 2017 لغو شد زیرا طرفداران آن "در این مرحله به اجماع کافی برای به‌روزرسانی اندازه بلوک نرسیده‌اند." این طرح به دلیل نگرانی‌ها مبنی بر اینکه ارتقا می‌تواند منجر به یک هارد فورک دیگر و بی‌ثباتی بیشتر بیت‌کوین شود، متوقف شد.

عواقب هارد فورک چیست؟

هارد فورک‌ها می‌توانند تأثیر عمیقی بر ارزهای دیجیتال داشته باشند، و نه فقط به دلیل عدم اطمینانی که ایجاد می‌کنند. هارد فورک بیت کوین کش نمونه خوبی از مدی است که می تواند اتفاق بیفتد. دارندگان ارز دیجیتالکارنسی "والد" در نهایت با تعداد مساوی کوین های فورک شده مواجه می شوند.

نفوذ معامله گران بزرگ معامله گران بزرگ یا نهنگ ها می توانند امواج بزرگی را در بازار ایجاد کنند. نهنگ ها معمولاً سازمان های بزرگی هستند که صدها هزار بیت کوین دارند. این کافی است تا تصمیمات آنها به شدت بر جهت گیری بازار تأثیر بگذارد. برخی از تاجران بزرگ خصوصی یا دلفین ها نیز دارای سهام کافی برای تأثیرگذاری بر بازار هستند.

تاثیر شبیه سازی بلاک چین  

در اینجا مثالی از یک مورد لبه نظری است که در آن کل بلاک چین شبیه سازی شده است. بیایید تصور کنیم که مدیر یکی از این نهنگ ها می داند که یک فورک در شرف وقوع است و این باعث می شود که به ازای هر کوین اصلی که نگه می دارند یک کوین جدید دریافت کنند. این به آنها انگیزه قوی برای افزایش سهام خود در توکن والد می دهد. بنابراین آنها شروع به خرید هر توکنی که پیدا می کنند می کنند. اندازه بزرگ آنها به این معنی است که آنها می توانند به طور مصنوعی قیمت ارز مادر خود را پیش از یک فورک افزایش دهند زیرا نهنگ ها و دلفین ها هر آنچه را که پیدا کنند خریداری می کنند. آنها تا شب انشعاب به این کار ادامه می دهند. نهنگ ها با توکن های جدید به نسبت یک به یک پاداش می گیرند. از آنجایی که نهنگ‌ها می‌دانند که قیمت شرکت مادر با اقدامات آنها افزایش یافته است، در هر مبادله‌ای که می‌توانند، هم توکن جدید و هم توکن مادر را تخلیه می‌کنند. این می تواند باعث کاهش ارزش هر دو توکن فورک و والد شود. با گذشت زمان، ارزش آنها شروع به تثبیت خواهد کرد زیرا معامله گران از سود خود برای خرید کوین های ارز دیجیتال بیشتر استفاده می کنند.

همه فورک ها به ارز دیجیتال رایگان منجر نمی شوند

مثال بالا در مورد تقسیم‌هایی که کل بلاک چین در آن شبیه‌سازی شده است نیز صدق می‌کند. بسیاری از فورک ها فقط کد پایه را کپی می کنند، بنابراین تا زمانی که کوین جدید در حال تعمیر است، تکراری ایجاد نمی کند. در این موارد، معامله گران کمی متفاوت عمل می کنند. بسته به شرایط پیرامون فورک، ممکن است ببینید معامله‌گران کوین قدیمی را به نفع شرط‌های «ایمن‌تر» کنار می‌گذارند تا زمانی که تصمیم بگیرند بازار تثبیت شده است. همچنین می‌توانید مشاهده کنید که معامله‌گران تا حد زیادی ارز دیجیتال اصلی را کنار می‌گذارند و به نفع یک فورک جدید هستند، همانطور که در مورد اتریوم و اتریوم کلاسیک اتفاق افتاد (که اولی بسیار بهتر از دومی عمل کرد).

آیا باید ارز دیجیتال را قبل از هارد فورک معامله کنید؟  

هارد فورک زمان بی ثباتی را برای ارز دیجیتال نشان می دهد. جامعه اغلب در مورد این موضوع دچار دودستگی می شود و بازار حتی با توجه به استانداردهای ارز دیجیتال بسیار بی ثبات است. نحوه واکنش شما تا حد زیادی به شرط ارزی شما و نوع فورکی که به آن نگاه می کنید بستگی دارد. مهم: این توصیه سرمایه گذاری نیست. ما تعدادی از استدلال های کلی موافق و مخالف سرمایه گذاری در این کالا را ارائه می دهیم. لطفا قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری از مشاوره حرفه ای استفاده کنید.

آیا می توانید قبل از اینکه نهنگ ها این کار را انجام دهند، بفروشید؟

 در مورد هارد فورک، وقتی ارز "رایگان" دریافت می کنید، منطقی است که ارز خود را حفظ کنید یا حتی عرضه کوین خود را افزایش دهید. نقطه ضعف این است که سایر معامله گران بزرگ نیز همین کار را می کنند. اگر نگران این هستید که نتوانید به اندازه کافی سریع واکنش نشان دهید تا کوین های خود را قبل از ظاهر شدن نهنگ ها بفروشید، بهتر است کوین های خود را درست قبل از فورک بفروشید. ارز "رایگان" را از دست خواهید داد، اما ممکن است بتوانید از نهنگ هایی که می خواهند نرخ خود را افزایش دهند سود ببرید. سپس می توانید از این برای خرید سهام بزرگتر پس از سقوط اجتناب ناپذیر استفاده کنید.

فروش قبل از سافت فورک  اگر به دنبال یک فورک نرم هستید، انتخاب شما کمی ساده تر است.

اگر فکر می‌کنید که فورک به ارز کمک می‌کند، یکی از راه‌حل‌ها جمع‌آوری ارز استاز کاربران علاقه مند، با استفاده از نوسانات قیمت برای افزایش قیمت پیشنهادی خود. اگر فکر می کنید فورک برای یک ارز مضر است، ممکن است عاقلانه باشد که آن را قبل از سقوط بفروشید. به یاد داشته باشید که اگر جامعه از فورک پشتیبانی نکند، هنوز احتمال تقسیم ارز وجود دارد. مهم: این توصیه سرمایه گذاری نیست. ما تعدادی استدلال کلی موافق و مخالف سرمایه گذاری در این کالا ارائه می دهیم. لطفا قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری از مشاوره حرفه ای استفاده کنید.

اطلاعات بیشتر را در منبع مقاله، یعنی اینجا مطالعه فرمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 051384*****
[نمایش اطلاعات]