اطلاعات تماس
  • ۰۹۱۲۸۲*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140012165751518009

مشکلات فراراه ترانسفر پول و راه‌های مقابله با آن

عدم تخصص بعضی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان در زمینه ترانسفر پول

کد: 140012165751518009

https://bit.ly/3Kv3EMZ

، (اخبار رسمی): یکی از مسائل عمده در زمینه تجارت جهانی، مسئله جابجایی پول و آشنایی با شیوه‌های مختلف آن است. مسئله‌ای کلیدی که تجار و بازرگانان ایرانی به دلیل اعمال تحریم‌های ظالمانه، بیش از دیگران به شناخت آن نیازمندند.

عدم تخصص بعضی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان در زمینه ترانسفر پول
عدم تخصص بعضی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان در زمینه ترانسفر پول

یکی از مسائل عمده در زمینه تجارت جهانی، مسئله جابجایی پول و آشنایی با شیوه‌های مختلف آن است. مسئله‌ای کلیدی که تجار و بازرگانان ایرانی به دلیل اعمال تحریم‌های ظالمانه، بیش از دیگران به شناخت آن نیازمندند.

تن دادن به آموزش، تنهاترین راه است 

موردی که باید به آن توجه شود این است که فعالان در امور داد و ستد جهانی، به همان مقداری که باید بر حوزه کاری خود اشراف داشته باشد، می‌بایست راهکارهای ترانسفر پول در دوران تحریم را نیز فرابگیرند تا مجبور به مراجعه به صرافی‌ها و دلالان نشوند.  

همانگونه که مجتبی عزیزیان، به عنوان یک فعال اقتصادی شناخته شده و مدیرعامل شرکت افرازپترو تجارت می‌گوید؛ متاسفانه بیشتر تولیدکنندگان ما به علت عدم شناخت درزمینه انتقال پول وکاربرد بانک های جهانی، دچار دردسرهای بزرگی می‌شوند که این دردسرهای در ایام اعمال تحریم‌ها بیشتر نیز شده است و این عزیزان باید به جای انتخاب راه‌های غیرعلمی و نامطمئن داد و ستد، هرچه زودتر خود را با شناخت این مقوله وفق بدهند.

عزیزیان با اشاره به این نکته که پیمودن راه‌های غیر اصولی تاکنون موجب تحمیل ضرر و زیان‌هایی بزرگ به بسیاری از تجار شده است می‌گوید: گرچه این موضوع بیشتر باید از جانب دوستان آشنا با تجارت جهانی در وزارت امور خارجه پیگیری شود؛ اما تقاضای من به عنوان یک کارآفرین این است که تجار باید در وهله نخست، چهارچوب‌های لازم در این امور را فرا بگیرند و بعد با ارائه یک تقاضای جمعی، پیگیری‌های سیاسی را نیز از کارشناسان متخصص در وزارت امور خارجه مطالبه کنند.

مجتبی عزیزیان ضمن ارائه این پیشنهاد که شرکت‌ها و افراد می‌توانند با مراجعه به مراکز قانونی، با ساختار کلی ترنسفر پول آشنا شوند می‌گوید: ما در این وضعیت تحریم باید تمام تلاش خود را در امر شناسایی راه‌های مختلف و داد و ستد متقابل به کار بگیریم و اگر منتظر سازوکارهای سیاسی نمانیم بهتر است.

به گفته این کارشناس برجسته اقتصادی و کارآفرین ایرانی، ما هم‌اکنون برای برخی از مبادلات جهانی مجبور هستیم که مبالغ هنگفتی را صرف هزینه پرداخت به دلالان بکنیم. نیاز به صرف زمان‌های طولانی رسیدن به یک هدف تجاری از طریق صرافی‌ها و دلالان، درکنار دلهره‌های خاص آن، نیاز آشنایی ما را به شناخت همه‌جانبه وایرترانسفرها (wire transfers) بیشتر می‌کند.

مدیر عامل افراز پترو تجارت با اشاره به این موضوع که وایر ترنسفر، یکی از اشکال متعدد انتقال بانکی شامل روش انتقال وجه از طرق قانونی به دیگران است و انتقال وجه از یک حساب بانکی به حساب بانکی دیگر را نیز شامل می‌شود می‌گوید: این شیوه از ترنسفر پول، معمول‌ترین و ساده‌ترین روش تجارت در امور بین‌الملل است و شما در صورت نیاز می‌توانید با خیال آسوده و اعتماد نسبت به جابجایی وجه اقدام کنید.

عزیزیان با اشاره به این نکته که هر کارگزار شرکت و هر تاجر آزاد می‌تواند با کمی صرف وقت برای آشناشدن با مبانی این دادو ستد در قالب شرکت در کلاس‌های موجود، خود را با نظم ترنسفر پول هماهنگ کند می‌گوید: کشور به دلیل تحریم‌ها در شرایط سختی قرار دارد و همه ما به عنوان یک ایرانی موظف هستیم که امور را در حد توان خود برای هموطانمان تسهیل کنیم و یکی از راه‌های این آسان کردن امور، آشنایی با مبانی روز جابجایی پول برای حرکت چرخ اقتصاد داخلی است.

مدیر عامل افراز پترو تجارت در این باره تصریح می کند: «آن چه که امروزه برای کشور ما مهم است، جابجایی سریع پول در دادو ستدهای مختلف، بدون حضور هیچ واسطه غیر رسمی است و اگر بنا باشد کار ما به همین شیوه ادامه داشته باشد، بدون شک با مشکلات عدیده‌ای در حوزه اقتصاد مواجه خواهیم بود. پس نیاز فعلی ما کمی گذشت از خود و تن دادن به آموزش‌های لازم با هدف عبور از ناملایمات است.»

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • ۰۹۱۲۸۲*****
[نمایش اطلاعات]