اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140012295776618286

توصیه های همراه خودرو برای مراقبت باتری Car battery

کد: 140012295776618286

https://bit.ly/3tG6n0q

، کرج , (اخبار رسمی): هر چه بیشتر در مورد باتری (Car battery) و سیستم الکتریکی خودرو خود بدانید، احتمال گیر افتادن شما کمتر می شود. ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم متوجه شوید که دقیقاً در مورد باتری و سیستم الکتریکی خودروتان چه می‌گذرد.

توصیه های همراه خودرو برای مراقبت باتری Car battery
توصیه های همراه خودرو برای مراقبت باتری Car battery

به طور متوسط، یک باتری 3 تا 5 سال دوام می آورد، اما عادات رانندگی و قرار گرفتن در معرض عوامل، شدید می تواند عمر باتری ماشین شما را کاهش دهد.

باتری ماشین دقیقا چگونه کار می کند؟
باتری ماشین برق لازم برای تامین انرژی تمام اجزای الکتریکی خودروی شما را فراهم می کند. یک باتری جدید ظرفیت خاصی برای منبع تغذیه دارد که به آن آمپر باتری می گویند. با بالا رفتن سن باتری، آمپرهای واقعی که باتری می تواند تامین کند کمتر از امتیاز اولیه آن می شود. هنگامی که آمپر میل لنگ به زیر آستانه بحرانی برسد، روشن کردن خودرو دشوار یا غیرممکن خواهد بود.

اگر چراغ هشدار باتری یا سیستم شارژ روشن شود، مکانیک باید چند آزمایش اساسی را برای تعیین اینکه آیا باتری نیاز به تعویض دارد انجام دهد.

بیایید نگاهی به نحوه عملکرد آن جعبه کوچک قدرتمند بیندازیم:

یک واکنش شیمیایی ماشین شما را وارد عمل می کند: باتری شما انرژی شیمیایی را به انرژی الکتریکی لازم برای تامین انرژی ماشین شما تبدیل می کند و ولتاژ را به استارت می رساند.
جریان الکتریکی را ثابت نگه دارید: باتری شما نه تنها انرژی مورد نیاز برای راه اندازی ماشین شما را تامین می کند، بلکه ولتاژ را نیز تثبیت می کند (این اصطلاح منبع انرژی است) تا موتور شما کار کند.

راه هایی برای سالم نگه داشتن باتری خودرو
اگر عمر باتری خودرو سه ساله است، قبل از شروع زمستان به درستی آن را تست کنید.
اگر باتری ماشین ضعیف شده، سلول های آن را با آب مقطر پر کنید.
باتری خودرو را هر شش ماه یک بار به طور کامل بررسی کنید.
ترمینال‌های باتری را با یک برس سیمی تمیز کنید.
کابل باتری و کانکتورها را بررسی کنید.
ماشین را در یک پارکینگ سرپوشیده پارک کنید.
مطمئن شوید که باتری شارژ شده است.

دلایل خرابی باتری خودرو در زمستان

  • دمای پایین
  • شارژ باتری کم
  • ضعف باتری
  • سولفاته شدن مفاصل

مکانیک‌ها چگونه باتری را تعویض می‌کنند؟

ممکن است یک منبع تغذیه موقت برای جلوگیری از از دست رفتن تنظیمات تنظیم رادیویی یا داده های PCM ذخیره شده در هنگام کم شدن باتری نصب شود. این مرحله زمانی که باتری به طور کامل تخلیه می شود غیر ضروری است. برای تعویض باتری، مکانیک ها ابتدا کابل منفی خودرو و سپس کابل مثبت را از باتری جدا می کنند که در این مرحله سیستم اتصال باتری شل شده و باتری قدیمی خارج می شود.

انتهای کابل و سیم کشی به دقت بررسی می شود تا از تمیزی و عدم خوردگی اطمینان حاصل شود. در برخی موارد، خوردگی می تواند شدید باشد و ممکن است کابل نیاز به تعویض یا تعمیر داشته باشد. باتری جدید نصب شده و سیستم ها دوباره نصب می شوند. ترکیب ضد خوردگی روی پایانه های باتری اعمال می شود. ترمینال مثبت دوباره وصل می شود و به دنبال آن ترمینال منفی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

همراه خودرو

12 سال سابقه کار در امداد خودرو کرج بیش از 30 ایستگاه در سراسر استان البرز اعزام سریع یدک کش به محل شما

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید