اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105076322218286

استارت خوردن و روشن نشدن خودرو

استارت خوردن و روشن نشدن خودرو | بررسی دلایل آن

کد: 140105076322218286

https://bit.ly/3Jf3nOO

، کرج , (اخبار رسمی): بدلایل زیادی وجود دارد که ماشین شما روشن نمی‌شود. قبل از درخواست امداد خودرو، مواردی وجود دارد که می‌توانید خودتان آن را بررسی کنید.

استارت خوردن و روشن نشدن خودرو | بررسی دلایل آن
استارت خوردن و روشن نشدن خودرو | بررسی دلایل آن

برای شروع، مطمئن شوید که فرمان قفل نیست. اگر اینطور است، می‌توانید این مشکل رایج را با حرکت دادن فرمان از این طرف به سمت دیگر و در حین چرخاندن کلید در استارت، برطرف کنید. این تأیید می کند که قفل فرمان مانع از چرخش کامل احتراق به حالت شروع نمی‌شود.

خالی بودن باک بنزین یکی دیگر از دلایل ساده ای است که ماشین شما میلنگ می زند اما روشن نمی شود. اگر قبلا سوختتان کم بود (یا نشانگرتان خراب است)، ممکن است فقط روی «E» باشید و بنزین تمام شده باشد.

ماشین هنوز روشن نمی شود؟
اگر حتی بعد از اینکه فرمان را چک کردید و مطمئن شدید که بنزین دارید، ماشین شما روشن نمی‌شود، ممکن است به دلیل یکی از موارد رایج زیر باشد:

وقتی کلید را می چرخانید و موتور کار نمیکند

  • باتری ماشین خوابیده:  باتری خوابیده رایج ترین دلیل روشن نشدن ماشین است. اگر دستگاه تست باتری دارید، باتری خود را بررسی کنید تا ببینید ضعیف است یا خیر. اگر ندارید، سعی کنید ماشین خود را با کابل های جامپر روشن کنید. پس از یک پرش، اجازه دهید ماشین چند دقیقه کار کند تا دینام زمان لازم برای شارژ باتری را بدهد.
  • خوردگی باتری:  خوردگی روی باتری شما نیز می‌تواند باعث ایجاد مشکل شود و می‌تواند مانع از روشن شدن خودرو شما شود، حتی با یک پرش. پست های باتری خود را بررسی کرده و پاک کنید تا مطمئن شوید که اتصال تمیز و کاملی وجود دارد، سپس دوباره سعی کنید موتور را روشن کنید.

وقتی ماشین روشن نمی شود، فقط کلیک می کند

  • موتور بد استارت:  اگر هنگام چرخاندن کلید یک کلیک شنیدید، اما موتور روشن نمی‌شود، می‌تواند به این معنی باشد که سیستم الکتریکی مشکل دارد. موتور استارت وظیفه چرخاندن فیزیکی موتور و روشن کردن موتور را بر عهده دارد. اگر این مشکل است، به نصب جدید نیاز دارید.

هنگامی که ماشین میل میل می کند اما روشن نمی شود

  • گرفتگی فیلتر بنزین: فیلتر  بنزین از ورود زباله ها به سیستم سوخت خودرو شما جلوگیری می کند. هنگامی که این فیلتر مسدود می شود، می تواند از رسیدن سوخت کافی به موتور جلوگیری کند. اگر این مشکل باشد معمولاً نیاز به جایگزینی است.
  • پمپ سوخت خراب: این می تواند یک رله یا فیوز ساده باشد که ابتدا باید بر اساس دفترچه راهنمای، آن را بررسی کنید. همچنین ممکن است به دلیل خرابی یا خرابی پمپ باشد. این باید توسط یک متخصص مامور امداد خودرو بررسی شود.
  • تسمه تایم بد: تسمه  تایم تضمین می‌کند که سوپاپ‌های موتور در بازه زمانی مناسب باز و بسته می‌شوند تا سوپاپ‌ها و پیستون‌ها هرگز با هم برخورد نکنند. تسمه تایم مهمترین مورد تعمیر و نگهداری در موتور شما است. خرابی تسمه تایم می تواند باعث آسیب فاجعه بار موتور شود که نیاز به تعویض موتور دارد. خودروسازان زمان تعویض تسمه تایم را مشخص می کنند.

وقتی موتور ماشین روشن نمی شود اما چراغ ها کار می کنند

  • سیم پیچ احتراق بد:  وقتی چراغ گنبد شما روشن می شود اما موتور روشن نمی شود، به این معنی است که باتری شما کار می کند اما احتراق شما ممکن است مقصر باشد. سیم پیچ احتراق ولتاژ باتری را به جرقه الکتریکی تبدیل می کند. سیم پیچ احتراق آسیب دیده به این معنی است که آب کافی برای انجام این کار وجود ندارد. شما به یک مولتی متر (ابزاری که برای اندازه گیری جریان الکتریکی، ولتاژ و مقاومت طراحی شده است) نیاز دارید تا قدرت جریان عبوری از سیم پیچ را آزمایش کنید.
  • اگر به مشکلی برخوردید که نمی‌توانید خودتان آن را برطرف کنید (یا اگر در زیر کاپوت خودرو احساس راحتی نمی‌کنید)، با یک مکانیک خودرو قابل اعتماد برای تشخیص و تعمیر مشکل تماس بگیرید. 

جهت دریافت مشاوره و رفع عیوب خودرو در جاده به همراه خودرو مراجعه فرمائید، تا کارشناسان ما در رابطه با مشکل پیش امده مشاوره دریافت کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

همراه خودرو

12 سال سابقه کار در امداد خودرو کرج بیش از 30 ایستگاه در سراسر استان البرز اعزام سریع یدک کش به محل شما

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]