اطلاعات تماس
  • 091207*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140101045779518471

بررسی کامل باطری خودرو و نقش سرباطری در آن

کد: 140101045779518471

https://bit.ly/3Np0BIl

، (اخبار رسمی): باتری خودرو یا باتری خودرو یک باتری قابل شارژ است که برای راه اندازی وسیله نقلیه موتوری استفاده می شود . هدف اصلی آن ارائه یک جریان الکتریکی به موتور استارت برقی است که به نوبه خود موتور احتراق داخلی با انرژی شیمیایی را روشن می کند که در واقع وسیله نقلیه را به حرکت در می آورد.

امیدوارم در مقاله فوق اهمیت باطری و سرباطری را متوجه شده باشید و برای خرید آن اهمیت دهید فروشگاه اینترنتی بست سرا به صورت تخصصی در زمینه فروش انوان سرباطری تخصص دارد.

معرفی باطری خودرو  به طور معمول، راه اندازی کمتر از سه درصد از ظرفیت باتری را مصرف می کند. به همین دلیل، باتری های خودرو طوری طراحی شده اند که حداکثر جریان را برای مدت زمان کوتاهی ارائه دهند. به همین دلیل، برای راه اندازی، روشنایی و احتراق، گاهی اوقات به آنها "باتری SLI" می گویند. باتری های SLI برای تخلیه عمیق طراحی نشده اند و تخلیه کامل می تواند طول عمر باتری را کاهش دهد. 

علاوه بر راه‌اندازی موتور، یک باتری SLI نیروی اضافی لازم را زمانی که نیازهای الکتریکی خودرو از سیستم شارژ بیشتر است، تامین می‌کند. همچنین یک تثبیت کننده است، که می تواند باعث آسیب رساندن به ولاتژ شود. در حالی که موتور در حال کار است، بیشتر نیرو توسط دینام تامین می شود که شامل یک تنظیم کننده ولتاژ برای حفظ خروجی بین 13.5 تا 14.5 ولت است . سلول ها برای ارائه یک سیستم اسمی 12 ولتی (در اکثر وسایل نقلیه مسافربری و کامیون های سبک)، یا دوازده سلول برای یک سیستم 24 ولتی در کامیون های سنگین یا تجهیزات حمل و نقل زمین، به عنوان مثال. 

تاریخچه باطری خودرو

ماشین های اولیه باتری نداشتند، زیرا سیستم های الکتریکی آنها محدود بود. به جای بوق برقی از یک زنگ استفاده شد، چراغ‌های جلو با موتور گازی کار می‌کردند و موتور با میل لنگ روشن می‌شد . باتری خودروها در حدود سال 1920 به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفتند، زیرا خودروها به موتورهای استارت برقی مجهز شدند . باتری مهر و موم شده، که نیازی به پر کردن مجدد نداشت، در سال 1971 اختراع شد .

اولین سیستم های استارت و شارژ به صورت سیستم های 6 ولتی و زمین مثبت طراحی شدند که شاسی خودرو مستقیماً به ترمینال باتری مثبت متصل است.  امروزه تقریباً تمام وسایل نقلیه جاده ای دارای سیستم زمین منفی هستند. ترمینال منفی باتری به شاسی خودرو متصل است .

اولین سیستم های استارت و شارژ به صورت سیستم های 6 ولتی و زمین مثبت طراحی شدند که شاسی خودرو مستقیماً به ترمینال باتری مثبت متصل است. امروزه تقریباً تمام وسایل نقلیه جاده ای دارای سیستم زمین منفی هستند.  ترمینال منفی باتری به شاسی خودرو متصل است .

خودروها تا اواسط دهه 1950 از سیستم های الکتریکی و باتری های 6 ولتی استفاده می کردند. تغییر ولتاژ 6 به 12 ولت زمانی اتفاق افتاد که موتورهای بزرگتر با نسبت تراکم بالاتر نیاز به قدرت الکتریکی بیشتری برای راه اندازی داشتند.  خودروهای کوچک‌تر که برای راه‌اندازی به برق کمتری نیاز داشتند، 6 ولت بیشتری داشتند، برای مثال فولکس‌واگن بیتل در اواسط دهه 1960 و سیتروئن 2CV در سال 1970.

در دهه 1990 یک استاندارد سیستم الکتریکی 42 ولت پیشنهاد شد. در نظر گرفته شده بود که لوازم جانبی الکتریکی قوی‌تر و دسته‌های سیم‌کشی خودرو سبک‌تر باشد. در دسترس بودن موتورهای با راندمان بالاتر، تکنیک‌های جدید سیم‌کشی و کنترل‌های دیجیتال، و تمرکز بر سیستم‌های خودروهای هیبریدی که از استارت/ژنراتورهای ولتاژ بالا استفاده می‌کنند، فشار برای تعویض ولتاژ اصلی خودرو را تا حد زیادی از بین برده است.

نفش سرباطری

پس از بررسی کامل باطری به سراغ سرباطری می رویم و اینکه نقش سرباطری در خودرو چیست 

برای اتصال برق باطری به سیم کشی خودرو از سرباطری استفاده می شود و اگر احیانا از سرباطری های بی کیفیت استفاده شود باعث ایجاد خلل در عملکرد خودرو می شود و همچینین ایجاد در محل اتصال شود که باعث کاهش عمر باطری خودرو هم می شود

امروزه سرباطری ها را به گونه ای می سازند تا کاربر بتواند در سریعترین زمان ممکن آن را باز و بست کند زیرا در صورت وقوع آتش سوزی در سیم کشی خودرو اولین کاری که می بایست انجام داد این است که جریان برق را قطع کرد تا از گسترش آتش در خودرو جلوگیری کند

سرباطری ها امروزه از آلیاژ های متفاوتی ساخته می شود که بدون شک بهترین آلیاژ ممکن مس می باشد زیرا رسانایی بالایی دارد و همچینین سولفاته نمی بنند

امروزه سرباطری های دیجیتال هم ساخته شده است به گونه ایی که سرباطری های میزان ولتاژ موجود در باطری ها در نمایشگر خود نشان می دهند که کمک زیادی به تعمیر کاران برق خودرو می کند و همچنین شایان ذکر است که سرباطری خودرو های سبک و سنگین با هم تفاوت دارد و در هنگام خرید می بایست به این نکات توجه کرد

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091207*****
[نمایش اطلاعات]