اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140101055780518475

چطور پوند دانشجویی دریافت کنیم؟

پوند دانشجویی چیست؟

کد: 140101055780518475

https://bit.ly/3iAilm9

، (اخبار رسمی): نقل و انتقال ارز و به طور کلی مسائل مربوط به ارز دانشجویی، یکی از مهم‌ترین مسائلی است که چه قبل از مهاجرت تحصیلی و چه حین زندگی در خارج از کشور باید از آن اطلاعات کافی داشته باشید.

پوند دانشجویی چیست؟
پوند دانشجویی چیست؟

خدمات ارز دانشجویی، پوند
اولین چیزی که باید درباره خدمات ارز دانشجویی بدانید این است که برای انتقال وجه از ایران به انگلستان، باید یک صرافی قانونی و معتبر را به عنوان واسطه انتخاب کنید و از این طریق وجه خود را از ریال به پوند تبدیل کنید. در واقع شما از طریق صرافی، مقدار معینی از پوند را خریداری خواهید کرد. حال، اگر این کار یک خرید ساده است، چرا می‌گوییم صرافی مورد نظر باید حتماً قانونی و باسابقه باشد تا بتواند به عنوان واسطه‌ای معتبر برای شما عمل کند؟
این صرافی ابتدا باید مدارک هویتی و منبع پول را بررسی کرده و سپس مقدار معین از ارز مورد نظر شما را خریداری کند تا بتواند این ارز را با وجه ریالی شما مبادله کند. تهیه این ارز گاهی زمان می‌برد، زیرا بعضی از فروشندگان ارز مدارک هویتی مورد نظر را نداشته یا آن‌ها را به صرافی‌ها ارائه نمی‌کنند. یک صرافی قانونی و معتبر باید همواره این مدارک هویتی را پیش از خرید ارز بررسی کند تا مشکلی در خدمات ارزی خریدار ایجاد نشود. از این نظر فرایند خرید پوند دانشجویی با پوند غیردانشجویی یکسان است.

بیشتر بخوانید: حواله بانکی چیست؟

از آنجا که میان بانک‌های ایران و انگلستان ارتباط مستقیمی وجود ندارد که دانشجویان یا خانواده آن‌ها بتوانند از این طریق پول خود به صورت پوند به خارج از کشور انتقال دهند، این خدمات ارز دانشجویی به واسطه صرافی‌ها انجام خواهد گرفت. صرافی‌های معتبری که پوند دانشجویی را به حساب دانشجوی مشغول به تحصیل در انگلستان منتقل می‌کنند، باید در هر دو کشور ایران و انگلیس به ارز دسترسی داشته باشند و پس از دریافت وجه ریالی از شما در ایران، از طریق حساب تجاری خود در انگلیس، پوند را به حساب دانشجوی مورد نظر منتقل کنند.
از آنجا که این انتقال ارز، به نحوی بی‌واسطه و توسط خود شما انجام نمی‌شود، مهم است که از اعتبار و قانونی بودن صرافی مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید. توجه داشته باشید که پرداخت‌های شخص ثالث یا نقدی به حساب‌های انگلیس می‌تواند زمینه مشکوک شدن بانک‌های انگلیس به این نقل و انتقالات را ایجاد کند و گاهی این امر موجب مسدود شدن حساب بانکی شما در انگلیس نیز خواهد شد. مزیت مهم یاری گرفتن از صرافی‌ها این است که از آنجا که این صرافی‌ها در انگلیس حساب تجاری دارند و از این طریق پوند دانشجویی را به حساب شما انتقال می‌دهند، این محدودیت و ریسک در خدمات ارز دانشجویی از میان خواهد رفت. در واقع یکی از دلایل مهمی که باعث می‌شود دانشجویان وجه پوند را توسط یک صرافی قانونی به دانشگاه منتقل کنند، احتمال برگشت پوند به حساب فرستنده به دلایل مختلفی نظیر رد شدن ویزا، مشکل در حساب بانکی فرستنده و... است. حال اگر پوند از حساب مشتریان یک صرافی به دانشگاه پرداخت شود و به دلایل بالا این پول برگشت داده شود، احتمال از دست دادن پوند بسیار زیاد خواهد بود. درحالیکه اگر پوند از حساب رسمی یک صرافی پرداخت شده باشد و برگشت داده شود، صرافی به راحتی به این پول دسترسی دارد و آن را دوباره ارسال خواهد کرد یا آن را به شما برمی‌گرداند.

 

حوه دریافت پوند دانشجویی

پوند دانشجویی چه فرقی با پوند آزاد می‌کند؟ ارز دانشجویی به طور کلی مقدار معینی از ارز است که با نرخ دولتی و به طور سالیانه به دانشجویانی که در دانشگاه‌های خارج از ایران تحصیل می‌کنند تعلق می‌گیرد. برای اینکه امکان خرید این ارز به شما تعلق بگیرد، باید شرایط زیر را دارا باشید:

1- دانشگاه محل تحصیلتان مطابق نظر وزارت علوم معتبر باشد.
2- خروج از کشور به صورت قانونی انجام شده باشد.
3- مدت تحصیلی بیش از حد مجاز نداشته باشید (یعنی مدت دوره کارشناسی بیش از شش سال، کارشناسی ارشد ناپیوسته بیش از سه سال، کارشناسی ارشد پیوسته بیش از هشت سال و دکتری بیش از پنج سال نبوده باشد).
4- فاصله دو مقطع تحصیلیتان بیش از یک سال نبوده باشد.

اگر شرایط فوق را دارا هستید، می‌توانید برای دریافت پوند دانشجویی اقدام کنید. ثبت‌نام برای دریافت ارز دانشجویی نیز نیاز به طی مراحلی دارد:

- ثبت‌نام در سامانه نشا (سامانه اختصاصی دریافت ارز دانشجویی)
- ورود به پروفایل خود در سامانه نشا و ثبت درخواست نامه معرفی به بانک (نامه‌ای که در آن تأیید شده که شما به مدت معینی دانشجوی مورد تأیید وزارت علوم و واجد شرایط برای دریافت ارز دانشجویی از بانک می‌باشید)؛ برای اینکه این مرحله با موفقیت به انجام برسد، ابتدا باید فرمی که در سامانه در اختیارتان قرار می‌گیرد را به دقت پر کنید و سپس درخواست خود را ثبت کنید. پس از ثبت موفقیت‌آمیز درخواست، باید بتوانید درخواست خود را در میان دیگر درخواست‌ها در لیست انتظار مشاهده کنید.
- بررسی درخواست شما توسط کارشناسان انجام شده و نتیجه آن از طریق ایمیل و پیامک برایتان ارسال خواهد شد. در صورت رد درخواست نیز می‌توانید دوباره درخواست خود را بعد از رفع ایرادات قبلی، ثبت نمایید و منتظر تأیید بمانید.
- قبل از مراجعه به مؤسسه باید هزینه‌ای بالغ بر 115هزار ریال را به حساب سازمان امور دانشجویان واریز کنید.

پس از دریافت پوند دانشجویی، باید این ارز خارجی را به حساب خود در انگلیس منتقل کنید و همان طور که پیش از این اشاره کردیم، این کار به نحو مستقیم برای ایرانیان میسر نیست و باید از طریق واسطه‌ای انجام بگیرد. صرافی لندن به عنوان یک صرافی قانونی، اعتبار لازم برای چنین انتقالی را داراست و می‌تواند پوند دانشجویی شما را به حسابتان در انگلیس منتقل کند.

اگر برای خدمات ارز دانشجویی یا نحوه دریافت و قیمت پوند دانشجویی به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، می‌توانید از کارشناسان صرافی برتر کمک بگیرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بانک، بیمه و سرمایه | علم و آموزش