اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140101145792518499

دم دست ترین کارهایی که برای جلوگیری از سرقت خودروی شما لازم است

چرا سارقین از وایزر دلخوشی ندارند؟

کد: 140101145792518499

https://bit.ly/3NDcYkp

، تهران , (اخبار رسمی): سرقت خودرو یکی از معضلاتی است که نه تنها در جامعه ما، بلکه کم و بیش و با تفاوت‌هایی، در اغلب کشورهای جهان وجود دارد. با این وجود به دلایل مختلفی، این مشکل اجتماعی در جامعه ما نمود بسیار بیشتری دارد. یکی از دلایل این تفاوت و اهمیت آن، در این است که خودرو در کشور ما یک کالای سرمایه‌ای محسوب می‌شود.

سارقین از قفل و زنجیر دل خوشی ندارند!
چرا سارقین از وایزر دلخوشی ندارند؟

در حالی که در کشورهای دیگر خودروهای متعارف و معمولی به عنوان کالای مصرفی تلقی می‌شوند و سرقت آن مانند ایران، تاثیر شدیدی بر روند عادی زندگی افراد و احیانا اقتصاد و معیشت خانواده برجای نمی‌گذارد.

همه این مسائل باعث شده است که کارشناسان و متخصصین فناوری‌ها و محصولات ایمنی به طور پیوسته در حال افزایش کارکرد‌های ایمنی محصولات خود باشند. جالب این جاست که در کشور ما نیز می‌توان برخی از تازه‌ترین تکنولوژی‌های مقابله با سرقت‌های درجا یا انواع دیگر سرقت‌های جزئی اتومبیل را در بازار پیدا کرد.

مالَت را محکم بگیرد همسایه ات را دزد نکن!

اگر چه این ضرب المثل بسیار مشهور است، اما در این جا منظور ما فقط بخش اول آن است. در واقع کارشناسان پلیس و نیروهای امنیتی و انتظامی ‌و حتی تولیدکنندگان وسایل نقلیه شخصی به طور پیوسته به رانندگان و مالکین خودروها توصیه می‌کنند که قبل از همه چیز با رعایت مسائل ایمنی ساده راه‌های دسترسی به خودرو و سرقت کلی و جزئی آن را برای سارقین دشوارتر کنند.

البته باید در ابتدا این نکته را یادآوری کرد که به صفر رساندن امکان سرقت هیچ خودرویی میسر نیست. در واقع به موازات رشد تکنولوژی‌های ایمنی و آموزش پیشرفته‌تر مردم، روش‌های انحصاری و ابداعی سارقین برای از کار انداختن سیستم‌های ایمنی و به سرقت بردن خودروهای فاقد این سیستم‌ها، متنوع‌تر شده و مهارت این افراد به طور پیوسته بیشتر می‌شود.

همه ما احتمالا شاهد ویدیوهایی بوده ایم که سارقین حرفه ای دستگیر شده، به درخواست پلیس و برای عبرت گرفتن مردم، در «چشم به هم زدنی» دربهای اتوموبیل‌های ساخت داخل و حتی اتومبیل‌های خارجی را باز می‌کنند. اما ناگفته پیداست که باز کردن دربهای اتومبیل وقتی به سرقت کلی آن منجر می‌شود که در داخل ماشین ترفند‌های ایمنی رعایت نشده باشد.

کار را برای سارقان دشوار کنیم 

یک بررسی روانشناسی نشان می‌دهد که وقتی اتومبیلی بیش از یک ابزار ایمنی را با خود داشته باشد، سارقین از تلاش برای سرقت آن صرف نظر کرده و سراغ اتومبیل سهل‌الوصول‌تر دیگر می‌روند. تصور کنید شما اتومبیل خود را در کوچه ای پارک کرده و علاوه بر فعال کردن سیستم دزدگیر، از قفل و زنجیر برای فرمان، قفل پدال و حتی قفل کشویی فرمان نیز استفاده کرده‌اید. کاملا مشخص است دزدی که زمان برای او بسیار اهمیت دارد و به خاطر عمل بزهکارانه، در وضعیت استرس و تعجیل هم قرار دارد، در چنین شرایطی حتما از اتومبیل شما صرف نظر کرده و برای سرقت سراغ گزینه دیگری خواهد رفت. موضوع به همین سادگی است. به قول معروف، ایجاد «هفت خوان رستم» در مقابل راه سارقین مهم‌ترین راه برای اطمینان از دزدیده نشدن ماشین شماست.

با این حال، همچنان که اشاره شد هیچ راهی برای به صفر رساندن احتمال سرقت یک اتومبیل وجود ندارد. به این معنی که اگر همه این ابزارها را به کار برده باشید. باز هم در شرایطی که وقت کافی وجود داشته باشد یا اتومبیل شما در یک جایی پارک شده باشد که برای سارق ایده‌آل تلقی گردد، او می‌تواند همه این ابزارهای به کار بسته شده را از کار بیندازد و خودرو شما را به سرقت ببرد.

بنابراین نکته دیگری که در رعایت الگو‌های عمومی‌ جلوگیری از سرقت باید رعایت شود جای پارک ماشین شماست. همچنان که در هشدارهای پلیسی و دستگاه‌های امنیتی و ایمنی هم به طور پیوسته تکرار می‌شود، پارک کردن ماشین شما در یک محیط کاملا خلوت و در سایه یا پوشش درختان و جاهایی که امکان استتار سارق، هنگام ارتکاب سرقت، وجود دارد، احتمال به سرقت رفتن اتومبیل شما را بسیار بالا می‌برد.

این‌ها مطالبی است که سارقین دستگیر شده‌ای که با پلیس همکاری داشته و اطلاعات حرفه‌ای خود را در اختیار کارشناسان انتظامی ‌قرار داده‌اند، کاملا آن را تایید کرده‌اند. همین اطلاعات به دست آمده از سارقین در عین حال نشان می‌دهد که این گروه از ابزار قفل و زنجیر مناسب (اگر در بستن ماشین خودرو استفاده شده باشد) دل خوشی ندارند و معمولا چنین اتومبیلی به عنوان گزینه سرقت انتخاب نمی‌شود.

نتیجه این مباحث این است که شما باید با کنار گذاشتن تنبلی و سهل انگاری مسیر دسترسی به ماشین‌تان را برای سارقین دشوار کرده و وسیله خود را به عنوان یک گزینه مناسب و راحت برای سرقت در مقابل چشم او قرار ندهید.

البته نکات ریز و فوت و فن‌های خاصی مانند از کار انداختن بخشی از سیستم‌های حیاتی ماشین به کمک سوییچ‌های مخفی و مانند آن هم وجود دارد که با مراجعه به آموزش‌های روتین دستگاه‌های انتظامی‌ و کارشناسان مکانیک خودرو، می‌توان به آن‌ها دسترسی پیدا کرد. اما نکته مهم در همین چند مساله ای نهفته است که در بالا اشاره شد که ماحصل و خروجی تمام آن‌ها در مقوله «عدم سهل‌انگاری» خلاصه می‌شود.

اگر فلان کار را کرده بودم...

اگر با مالباختگانی که اتومبیل آن را به شکل کلی یا جزئی مورد سرقت قرار گرفته، صحبتی داشته باشید، اغلب اظهارنظرهای آن‌ها در یک مساله مشترک است و آن این که اگر برای مثال فلان کار را نکرده بودم، سرقت انجام نمی‌شد. در واقع همه این اگر و اما‌هایی که مالباختگان از آن صحبت می‌کنند در عبارت «سهل‌انگاری» که در بالا اشاره شد خلاصه می‌شود.

با همه این توضیحات و با وجود تمام تکنیک‌ها و راهکارهایی که به برخی از آن‌ها اشاره شد، نباید فراموش کرد فناوری و محصولات جدید تولید شده و راهکارهای دیجیتالی که امروزه برای جلوگیری از سرقت‌های کلی و جزئی اتومبیل‌ها معرفی شده اند بسیار قابل اتکا و قابل اعتماد هستند.

تکنولوژی ها چه می گویند؟‌

یکی از تکنولوژی‌هایی که در این زمینه مدتی است معرفی شده و سارقین به میزان قابل ملاحظه ای از آن وحشت دارند فناوری «جی پی اس» است که به طور پیوسته اتومبیل شما را از طریق ماهواره کنترل کرده و علاوه بر ارائه اطلاعات مستمر از وضعیت ماشین شما، در صورت به سرقت رفتن آن به سادگی و بر بستر اینترنت مکانی که خودرو شما به آن جا منتقل شده یا در حال انتقال است را روی نقشه نشان می‌دهد. داشتن این ابزار به آسانی به شما این امکان را می‌دهد که با همکاری پلیس در عرض یک الی دو ساعت اتومبیل به سرقت رفته خود را یافته و دوباره آن را در اختیار بگیرید.

هرچند که تمامی ‌این امکانات فرصت مناسبی برای همه فراهم کرده است، باز هم یک روش سنتی است که مطمئن هستیم سارقین از آن دل خوشی ندارند. همان قفل و زنجیر سنتی و قدیمی. بنابراین قفل و زنجیر را فراموش نکنید حتی اگر ماشین شما «جی پی اس» دارد. بالاخره دردسرهای دنبال کردن خودرو را که نمی‌توان نادیده گرفت.

شرکت‌های متعددی در کشور ما تکنولوژی‌های کنترلی برای جلوگیری از سرقت خودرو ارائه می‌کنند که شرکت وایزر یکی از آن‌هاست.

وایزر را بهتر بشناسید

وایزر که سایت آن به نشانی www.wizer.ir قابل دسترس است با ارائه انواع جی پی اس‌های روزآمد با قیمت‌های مناسب و مدل‌های متنوع یک راه حل مناسب و همیشگی برای جلوگیری از سرقت اتومبیل شما را پیشنهاد می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت این شرکت مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید