اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140101215807118025

کتاب وقتی که بچه بودم به چاپ دوم رسید

دیدار عجیب با مصدق و هدایت

کد: 140101215807118025

https://bit.ly/3vsivCb

، تهران , (اخبار رسمی): کتاب «وقتی که بچه بودم» نوشته‌ی «اسماعیل یغمایی» باستان‌شناس بنام ایران که از سوی انتشارات دادکین منتشر شده، به چاپ دوم رسید.

در این کتاب به تهران قدیم سفر کنید و با اتفاقات تاریخی دهه ۳۰ ایران «روزهای سخت مصدق»، «اعتراضات مردم در بلوای نان»، «زندگی در عزلت ملک‌الشعرا بهار» و «روزهای پرشکوه انتشارات امیرکبیر» آشنا شوید.

کتاب «وقتی که بچه بودم» نوشته‌ی «اسماعیل یغمایی» باستان‌شناس بنام ایران که از سوی انتشارات دادکین منتشر شده، به چاپ دوم رسید. 

«اسماعیل یغمایی» در کتاب خود به اتفاقات تاریخی دهه ۳۰ ایران و به حوادثی مانند «روزهای سخت مصدق در زندان»، «اعتراضات مردم در بلوای نان دوران حکیم‌الملک»، «زندگی در عزلت ملک‌الشعرا بهار» و «روزهای پرشکوه انتشارات امیرکبیر»  و دیدار اتفاقی با صادق هدایت نقب می‌زند، اتفاقاتی که با زندگی او گره خورده و تالیف این خاطرات آن‌ها را زنده می‌کند.

 او در این کتاب نگاه صادقانه‌ و صمیمانه‌ای به مردانی چون «صادق هدایت» دارد و از اولین و آخرین دیدار کوتاهش با این نویسنده و تاثیر این برخورد در زندگی‌اش می‌نویسد.

او درباره‌ی این اثر خود نوشته است: «... وقتی در کوچه پس کوچه‌های خاکی ان روزهای دو پرسه می‌زنم و به یاد وقتی که بچه بودم می‌افتم، هنوز هم نمی‌دانم سیاه بودند یا سپید. آن موقع‌ها دلم می‌خواست مثل همه‌ی بچه‌ها بازی کنم، سینما بروم، مسخره‌بازی دربیاورم و با آن‌ها از ته دل بخندم... بعضی جمعه‌ها با پدر و مادرم بروم خانه‌ی فامیل پا توی بیابان‌های شاه عبدالعظیم بدوم و الک دولک بازی کنم.

اما همه‌ی این آرزوهای بچه‌گانه بیش از سه یا چهار بار پیش نیامد و همه‌ی آن‌ها به رویا پیوست. اما همان‌ روزها بی‌آن‌که بخواهم توانستم، ببینم استاد بهار را که برای کبوترهایش دانه می‌ریخت، دکتر مصدق را که سرم داد می‌زند؛ بچه برو کنار، برو گمشو! و کف دست‌های زرد و بی‌روح صادق هدایت را با آن خط‌های صاف؛ و از ترس این‌که باغبان حکیم‌الملک مرا به کلانتری نبرد، ساعت‌ها یک گوشه قایم شدم. شاید...»

از این باستان‌شناس، تا کنون کتاب‌های «داستان پیامبران»، «، «شوش، شهر پانزدهم»، «کاخ بردک سیاه»، «آرایه‌های زینتی در ایران باستان»، «گیسوان هزارساله»، «نقاط امن»، «دژ استعمار»، «آن قصر که جمشید...» منتشر شده است. با خواندن این کتاب می‌توانید به خاطرات تهران قدیم سفر کنید و با دهه ۴۰ ایران رو در رو شوید.

این کتاب با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه، در ۱۴۸ صفحه با جلد گالینگور و عکس‌هایی که تا امروز منتشر نشده است. علاقه مندان می‌توانند برای تهیه این کتاب به صفحه‌ای در اینستاگرامی انتشارات دادکین به آدرس dadkinpublisher@ مراجعه کرده یا با شماره ۰۹۱۲۳۰۸۲۱۸۸ تماس بگیرید. ارسال به تمام نقاط کشور رایگان است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]