اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140111107143118025
در دسترس نیست

کتاب «جهان ایرانی و همسایگانش در پیش از تاریخ» منتشر شد

جهان ایرانی در یک کتاب

کد: 140111107143118025

، تهران , (اخبار رسمی): کتاب «جهان ایرانی و همسایگانش در پیش از تاریخ» نوشته‌ی سیدمنصور سیدسجادی، باستان‌شناس و پژوهشگر پیشکسوت منتشر شد. این کتاب نقبی است به جهان‌ ایرانی در ۶ هزارسال پیش، زمانی که پایه‌های تمدن ایران و همسایگانش گذاشته می‌شود، شرق دارد از خاورمیانه طلوع می‌کند و سرزمین ما مرکز برخورد تمدن‌ها می‌شود.

جهان ایرانی در یک کتاب
جهان ایرانی در یک کتاب

آیا ایران سرزمینی قدرتمند در دوران باستان بوده است؟ آیا درباره شهرهای باستانی ایرانی و این‌که چگونه مردم توانستند این سرزمین را بسازند می‌دانید؟

این کتاب برای نخستین بار در چهار فصل گام به گام مراحل پایه‌گذاری تمدن در ایران و همسایگانش را با اتکا به یافته‌های محوطه‌های باستان‌شناسی مورد بررسی قرار می‌دهد. با خواندن این کتاب می‌توانید به بسیاری از سوالاتی که درباره پیشینه‌ی ایران باستان در ذهن دارید پاسخ دهید؛ از چگونگی ساخت نخستین سرپناه‌ها، برپایی زمین‌های کشاورزی، تقسیم‌کار، تخصصی‌شدن امور تا شکل‌گیری دولت‌-شهرها و بزرگترین امپراتوری‌های تاریخ بشر.

ما همواره به دستاوردهای تمدنی ایران افتخار می‌کنیم، به این‌که سرزمین‌ ما زمانی مرکز برخورد تمدن‌ها بوده است؛ آیا این ادعا واقعیت دارد؟ آیا ما مرکز برخورد تمدن‌ها بودیم؟ چه اتفاقی در جهان باستان افتاد؟

در این کتاب درباره تعاریف دوره‌های باستان، انسان و دو انقلاب در دنیای باستان و فلات ایران و گذر از روستا به سوی شهر و همسایگان ایران از آسیای مرکزی، آناتولی، بین‌النهرین و جهان هندی می‌خوانید.

سیدمنصور سیدسجادی، باستان‌شناس و پژوهشگر درباره روند رسیدن ایران به تاریخی باشکوه می‌گوید: «این روند شاید برای چندین میلیون سال طول کشیده که از این مدت آگاهی یقینی در دست نداریم اما و به هر حال طولی نکشیده که انسان(که نسبت به سایر پستانداران دارای هوش و ذکاوت بیشتری بوده) به فکر آن رسیده که جز از دانه‌های گیاهی و یا باقی‌مانده‌ها جانوران دیگر که گردآوری می‌کرده می‌توانسته خود راسا به تهیه غذای مورد نیاز خود بپردازد و بنابراین ذخیره این مواد برای فصولی که اینکار مقدور نبوده یا مشکل بوده است اقدام کند. یکی از این روش‌های اولیه تهیه غذا، علاوه بر گردآوری دانه‌ها و میوههای خوراکی، اقدام به شکار جانوران و ذخیره‌سازی گوشت و پوست آن‌ها برای فصول سخت و غیرقابل شکار بوده است.»

نویسنده کتاب جهان ایرانی و همسایگانش در پیش از تاریخ تاکید می‌کند: «اگر تحقیقات و بررسی‌های باستان‌شناسی نبود، اطلاعات گرانبهایی در مورد سلسله‌ها و فعالیت‌های آنان، چه مثبت و چه منفی نیز دردست نبود. از طرف دیگر مورخانی ( بویژه یونانیان ) که بخش‌های مهمی از تاریخ ما را نوشته‌اند، نیز وقایع را هم سمت و هم سوی منافع خود منتقل کرده‌اند . لشکرکشی 2700000 نفره خشایارشا به یونان از جمله آن‌هاست. آیا جابجایی این تعداد نفر انسان و طبعا کلیه تجهیزات و جانوران در 2500 سال پیش کار پیش پاافتاده و ساده‌ای بوده است؟ اگر تنها به تامین آب آشامیدنی و تغذیه این لشکر میلیونی فکر کنیم بخودی خود متوجه می شویم که در این گفتار گزافه‌گویی بسیار شده است.»

این کتاب را انتشارات دادکین؛ در قطع وزیری، ۳۵۱ صفحه، همراه با تصویر در قیمت ۱۸۵ هزارتومان وارد بازار کتاب شده است. برای تهیه این کتاب با مسئول فروش انتشارات به شماره تلفن ۰۹۱۲۳۰۸۲۱۸۸ تماس بگیرید و کتاب را با ارسال رایگان دریافت کنید یا به کتابفروشی دی، واقع در ایرانشهر، خیابان کلانتری مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | نشریات و کتاب