اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140101235812415838

کار کردن کولر آبی بدون آب

آیا کولر آبی بدون آب میسوزد؟

کد: 140101235812415838

https://bit.ly/36igsb1

، تهران , (اخبار رسمی): مراقبت و سرویس و تعمیر به موقع کولر آبی بسیار اهمیت دارد.آیا فکر کردید که اگر کولر آبی بدون آب کار کند ممکن است چه اتفاقی بیفتد؟ در ادامه این مطلب به آن میپردازیم

با شروع فصل گرما و شروع فصل تابستان استفاده از کولرهای آبی و گازی در منازل و محل کار ضروری می شود در واقع بدون استفاده از کولر آبی یا گازی نمی‌توانیم که گرمای هوای تابستان را تحمل کنیم.

یکی از نگرانی هایی که برخی از مشتریان دارند و همواره از کارشناسان می پرسند این است که کولر آبی چگونه ممکن است که دچار خرابی و یا سوختگی شود آیا استفاده از کولر آبی بدون آب باعث سوختگی کولر میشود یا خیر؟

قطعات کولر آبی ( تعویض پروانه کولر آبی ) که در مجموع در کنار یکدیگر باعث ایجاد هوای مطلوب و خنک می کنند هر یک وظیفه ای دارند. در کولر آبی شما پمپ آب وظیفه انتقال آب از کف کولر آبی به سمت بالا و پخش کردن آن بر روی پوشال یا پد سلولزی را برعهده دارد . از این طریق با ریختن آب و با کمک سرمایش تبخیری شاهد تولید هوای مطلوب و خنک می باشیم .

تصور کنید که پمپ کولر آبی شما دچار سوختگی شده است و وظیفه خود را یعنی انتقال آب از کف کولر بر روی پوشال ها را انجام نمی دهد . در این صورت بخشی از فرایند سرمایش تبخیری اتفاق نمی‌افتد و تنها کولر آبی شما مانند یک پنکه معمولی باد می زند .

سرویس کولر آبی جنت آباد

اما آیا علاوه بر خنک کردن هوا در صورت خرابی پمپ کولر آبی این اتفاق باعث سوختن و آسیب به قطعات دیگر در کولر آبی نیز میشود یا خیر ؟ زمانی که پمپ کولر آبی شما کار می کند و آب را از کف پول روی پوشالها انتقال می‌دهد باعث می شود تا از طریق من که هوا به داخل کولر آبی یک فضای خنکی را نیز در داخل کولر آبی به وجود بیاورد . 

اما پاسخ به سوال شما. اینکه کولر آبی بدون آب و پمپ کولر آبی دچار خرابی و یا سوختن سایر قطعات مانند دینام کولر آبی می‌شود یا خیر بستگی به شرایط آب و هوایی منطقه زندگی شما دارد .

اگر شما در یک منطقه زندگی می کنید که هوا بسیار گرم است درجه هوا زیاد و آفتاب مستقیم تابش دارد اگر که پمپ کولر آبی شما کار نکند و شما اقدام به روشن کردن کولر آبی کنید رفته رفته به دلیل افزایش دمای دینام کولر آبی و افزایش دمای دستگاه شما باعث آسیب به سایر قطعات از جمله دینام کولر آبی شما می شود .

اما اگر شما در یک منطقه زندگی می کنید که آب و هوای ملایم و نسبتاً خنکی دارد و آفتاب شدید و یا درجه هوای بالایی ندارید استفاده از کولر آبی بدون پمپ کولر و یا بدون آب احتمال آسیب رساندن به سایر قطعات بسیار کم است.

اما در هر صورت پیشنهاد استادکاران تعمیر کولر آبی این است که همواره زمانی که از کولر آبی استفاده می کنید از کارکرد صحیح آن مطمئن شوید.

حتی اگر کار کردن کولر آبی شما بدون آب یا بدون پمپ کولر آبی به دستگاه شما صدمه نرساند در واقع باز دهی ای هم  برای شما نخواهد داشت چرا که کولر آبی زمانی که بدون آب کار کند هوای خنک و مطلوب را به وجود نخواهد آورد.

 این که چگونه کولر آبی باعث می شود از طریق آب هوای مطلوب و خنکی را به وجود بیاورد برای تمامی ما کاملا واضح می باشد. زمانی که آب بر روی پوشال های کولر آبی می ریزد هوای گرم در  هنگام ورود به داخل کولر آبی با این پوشالها برخورد می‌کند و هوای مرطوب و خنک را به وجود خواهد آورد.

 زمانی که کولر آبی شما بدون آب کار می کند باید دلیل آن را متوجه میشوید. برخی از دلایلی که باعث کار کردن کولر آبی بدون آب می‌شود و در زیبا یکدیگر بررسی خواهیم کرد :

  • عدم وجود آب در کف کولر
  • سوختن پمپ کولر آبی
  • مسدود شدن مسیر آب رسانی بر روی پوشال ها
  • خرابی شناور کولر آبی و خشک بودن کف کولر آبی
  • خرابی کور کن کف کولر و تخلیه آب از آن

کولر آبی یکی از حساس‌ترین قسمت‌های کولر آبی شما می باشد و دلیل این حساسیت هم الکتریکی بودن این قسمت از کولر آبی است . پمپ کولر آبی معمولاً به دلایل شاید دچار سوختگی و خرابی می‌شود:

  • وجود نوسان در برق
  • پاشش آب
  • عدم سرویس درست در زمان سرویس کولر آبی

 در برخی مواقع خرابی شناور کولر باعث می‌شود تا آب کف کولر و حد نصاب نرسد و پمپ توانایی مکش و پمپاژ آن را بر روی پوشالها نداشته باشد . ممکن است که پیچ کور کن  در کف کولر دوچار خرابی و یا نشتی باشد و هر چقدر که آب درون کف کولر جمع میشود از طریق خرابی پیچ کورکن تخلیه می شود.

 در آخر ما سعی کردیم که در این مطلب شما را با عواقب  کم آبی کولر آبی و یا بدون آب کار کردن کولر آبی آشنا کنیم و در کنار آن رفع عیب ما نیز به شما بگویید . می توانید برای رفع مشکلات و سرویس و تعمیر کولر آبی خود از استادکاران مجموعه خدمات تاسیسات غرب تهران کمک می‌گیرید در صورتی که دچار مشکل و سوال شدید می توانید با تماس گرفتن با کارشناسان این مجموعه سوال خود و ابهام خود را بپرسید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ صحیح را از آنها دریافت کنید. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی