اطلاعات تماس
  • 021448*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102045936618664

نکات مهم در خرید ملک در ترکیه

خرید ملک در ترکیه با چه شرایطی امکان پذیر است؟

کد: 140102045936618664

https://bit.ly/3Kd8rSD

، تهران , (اخبار رسمی): دولت ترکیه با تدبیری که اندیشید و با وضع این دو قانون، قصد دارد پول آمده از خارج را وارد چرخه اقتصاد کشور کند

خرید ملک در ترکیه با چه شرایطی امکان پذیر است؟
خرید ملک در ترکیه با چه شرایطی امکان پذیر است؟

خرید ملک در ترکیه ، موضوعی است که با توجه به افزایش تقاضا برای خرید ملک در ترکیه ، احساس شد که حتما باید به آن پرداخته شود.

ترکیه در دو قاره اوراسیا قرار دارد. و یک کشور توریستى است که سالانه گردشگران زیادى از سرتاسر دنیا را جذب خود مى‌کند. از دلایلى که گردشگران ترکیه را به عنوان مقصد خود انتخاب مى‌کنند، مى‌توان به پایین بودن ارز و قوانین مربوط به مهاجرت (خرید خانه ) اشاره کرد.

کسانی‌که قصد مهاجرت به ترکیه و تصمیم به گرفتن اقامت دارند، مى‌توانند از طریق خرید خانه اقدام به اقامت کرده و سالانه آن را تمدید کنند. به این دلیل که اخذ اقامت ترکیه و تمدید آن با خرید ملک در ترکیه ممکن است، خرید خانه در ترکیه از اهمیت بالایى برخوردار است و این امر باعث شده است که خرید و فروش خانه در ترکیه در سال‌هاى اخیر افزایش پیدا کند.

چرا سرمایه گذارى در بازار مسکن ارزشمند است؟

امروزه تنها کار کردن و کسب درآمد نیازهاى زندگى ما را تامین نمى کند براى به دست آوردن سرمایه و ثروت بیشتر باید به فکر راه هایى براى افزایش سرمایه بود . سرمایه گذارى در املاک با توجه به روند روبه رشد تورم ، حتى اگر به افزایش ارزش دارائى منجر نشود؛ دست کم مى تواند جلوی کاهش ارزش پول را بگیرد. هرچند بازارهاى مختلفى مانند بورس نیز براى سرمایه گذارى وجود دارد اما سرمایه گذارى در بازار مسکن و املاک به سایر بازار ها اولویت دارد . در ترکیه نیز مانند بسیارى از کشورهاى پیشرفته جهان صنایع و مشاغل مربوط به ساختمان رونق بسیارى دارد که رونق این بخش مى تواند به صورت مستقیم بیش از 300شغل و به صورت غیر مستقیم بیش از 1300شغل و حرفه را رونق دهد.

بررسی جوانب خرید ملک در ترکیه

سرمایه گذارى از طریق خرید ملک یکى از بهترین نوع سرمایه گذارى است. که علاوه بر سرمایه گذارى نیز قیمت ها افزایش پیدا مى کنند. و خرید ملک همراه با ارزش افزوده بوده که یکى از بهترین نوع سرمایه گذارى به حساب مى آید. و براى افرادى که تجربه کافى در زمینه خرید ملک در بازار را ندارند، توجه به عامل هایی چون تقاضاى بازار ،امنیت بازار و میزان عرضه مى تواند بر افزایش سودشان کمک کند.

بازار مسکن همیشه نسبت به تورم پیشرفت قیمت دارد. و براى مالکان این ملک ها ارزش افزوده اى حداقل به نسبت افزایس حجم نقدینگى ایجاد کرده است. براى سرمایه گذارى بهتر در بازار املاک عامل هایى وجود دارد که کسانیکه تازه کارند، و سرمایه گذارى مى کنند، پیشنهاد مى‌شود.

نکاتی درباره خرید ملک و قانون پایه در ترکیه

نکات مهم خرید ملک در ترکیه : طبق تبصره ۳۵ قانون املاک و اراضی به شماره تصویب ۲۶۴۴ در ۱۸ ماه مه سال ۲۰۱۲ تملک و خرید ملک برای تمامی اتباع خارجی در ترکیه بلا مانع اعلام شد.

(با توجه به تحولات سیاسی منطقه و بعضی از کشور های آفریقایی، در حال حاضر محدودیت هایی برای بعضی از شهروندان کشور های ذکر شده اعمال شده است)

در مورد لیست شهروندان کشورهای مجاز به خرید ملک در جمهوری ترکیه می‌توانید از کنسولگری و سفارت ترکیه در کشور مبدا سوال کنید و یا مستقیما به سازمان ثبت و نقشه برادری اراضی ترکیه تماس بگیرید (شهروندان ایران مجاز به خرید ملک هستند)

شهروندان خارجی می توانند هر نوع ملکی از جمله (خانه،تجاری،زمین و اراضی ) را با کسب استعلام از مراجع مربوطه خریداری کنند. شهروندان خارجی که اقدام به خرید زمین برای ساخت ملک می کنند، می بایست طی دو سال اقدام به شروع ساخت پروژه معرفی شده به وزارتخانه کنند.

شرایط ،محدودیت و عقود لازم برای خریدار خارجی

الف : هر شهروند خارجی می‌تواند تا مرز ۳۰ هکتار از اراضی جمهوری ترکیه را خریداری‌ کند.

ب : شهروند خارجی حق تملک و یا اجاره اراضی جمهوری ترکیه را که در مناطق نظامی-امنیتی واقع شده اند ندارد.

ج : شهروند خارجی می‌تواند تنها تا ۱۰ درصد از اراضی و املاک هر ناحیه/شهر را خریداری نماید.

د : شهروندان خارجی و یا شخصیت های حقوقی ثبت شده در خارج از ترکیه می‌توانند از مالکین و موسسات مالی (بانک) معتبر درخواست خرید اعتباری داشته باشند و قانون محدودیتی در این مورد ندارد.

 شرایطی که باعث می شود ملک و عقود مربوطه کالم یکن طلقی شوند عبارت است از:

  • اگر عقود و ملک مورد معامله باعث نقض و شکسته شدن قانونی شده باشد.
  • عدم تایید ملک یا معامله از سوی وزارتخانه و ارگان های امنیتی.
  • پایان یافتن مهلت قانونی برای شروع پروژه (ها) ی معرفی شده به وزارتخانه مربوطه.
  • عدم پایان کار طبق برنامه ارائه و ثبت شده به وزارتخانه مربوطه.

چگونگی فرآیند خرید خرید ملک در ترکیه

برای خریدار می بایست دارای تابعیت یکی از کشور های مجاز به خرید ملک در ترکیه باشد. اتباع ایرانی جزو شهروندان مجاز به خرید ملک در ترکیه هستند.

درخواست مالک و یا وکیل قانونی او می بایست، درخواست خود مبنی بر ارائه اقدامات مقدماتی انتقال سند را پیش از انجام هرگونه عقدی در سازمان ثبت اسناد و املاک ارائه کند. در صورت عدم ارائه درخواست در زمان مقرر، انتقال سند با تاخیر مواجه خواهد شد.

پیشنهاد ما

خرید ملک در یک کشور خارجی ممکن است خطراتی را در بر داشته باشد. ما پیشنهاد میکنیم از افراد دارای تجربه و معتبر برای مشاوره گرفتن در این رابطه استفاده نمایید تا دچار ضررهای هنگفت نشوید.

موسسه گلوبال کادرو با سال ها تجربه در بخش های مختلف اقامتی، کاری، خرید و فروش و... در کشور ترکیه به شما در این بخش کمک خواهد نمود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گلوبال کادرو

موسسه بین المللی گلوبال کادرو، موسسه ای خصوصی است شعب آن در داخل و خارج ترکیه بصورت رسمی و با مجوز ثبت شده نزد دولت ترکیه فعالیت دارند لذا در مورد کلیه خدمات به شما قرارداد ارائه می کند. هزینه خدمات استاندارد بوده و با توجه به نوع خدمات تعیین می گردد و از سوی کارشناس مسئول معین شده از طرف موسسه برای هر موضوع بصورت رسمی به شما اعلام می گردد. گلوبال کادرو خود را ملزم به رعایت اصل رازداری و محرمانه بودن اطلاعات مشتریان دانسته و همواره در این راستا گام بر می دارد.

اطلاعات تماس
  • 021448*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون