اطلاعات تماس
  • 021448*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104296307518664

ازدواج بین المللی چه مزایایی دارد؟

ازدواج در ترکیه

کد: 140104296307518664

https://bit.ly/3J3ye0S

، تهران , (اخبار رسمی): ثبت ازدواج در ترکیه از آن جهت حائز اهمیت است که می تواند بستر مناسبی برای اخذ ویزای پیوستن به همسر و مهاجرت به اروپا و آمریکا باشد.

ازدواج در ترکیه
ازدواج در ترکیه - گلوبال کاردو

ازدواج در ترکیه دارای اعتبار بین المللی است. سند ازدواج ترکیه در سایر کشورهای اروپایی، آمریکا و کانادا قابل قبول و معتبر است.

کشور ترکیه یکی از کشورهای عضو کنوانسیون بین المللی احوال شخصیه است. مدارک شناسایی صادر شده از کشورهای عضو این کنوانسیون ، در سایر کشورهای عضو نیز قابل قبول و معتبر است. یکی از این مدارک ، سند ازدواج است. به همین دلیل گفته می شود ازدواج در ترکیه دارای اعتبار بین المللی است و سند ازدواج ترکیه در سایر کشورهای اروپایی ، آمریکا و کانادا قابل قبول و معتبر است.

شرایط ازدواج در ترکیه

برای انجام کارهای حقوقی در هر کشوری باید طبق قانون آن کشور صورت گیرد. و مراحل و مراتب قانونی آن طی شود.  ازدواج در ترکیه نیز به همین صورت است. ازدواج در ادارات شهرداری ترکیه صورت می گیرد. برای ازدواج بین المللی در ترکیه ابتدا باید مدارک مورد نیاز تهیه شود. تهیه مدارک برای اشخاص با شرایط مختلف، متفاوت بوده و هر مدرکی مورد قبول شهرداری های ترکیه نیست.

مدارک ازدواج بین المللی در ترکیه

همانطور که گفته شد برای ثبت ازدواج باید مدارکی تهیه شود، اما هر مدرکی مورد قبول اداره شهرداری ترکیه نیست. اشخاص با ملیت ها و تابعیت ها و شرایط مختلف، مدارک متفاوتی باید تهیه کنند.

برای تهیه مدارک ابتدا باید توجه داشته باشید که ازدواج در ترکیه با پاسپورت شهروندی انجام می گیرد. و با داشتن تراول داکیومنت (پاسپورت مسافرتی) نمی توانید در ترکیه ازدواج کنید. اما اگر تراول داکیومنت دارید ، می توانید با کارشناسان موسسه بین المللی گلوبال کادرو در میان بگذارید، تا با ارائه راه حل های قانونی ازدواج شما را ثبت کنند.

با توجه به تفاوت در تهیه مدارک ازدواج در ترکیه برای اشخاص مختلف، بهتر است جهت اطلاع از مدارک مورد نیاز ازدواج بین المللی، با مشاوران و کارشناسان موسسه بین المللی گلوبال کادرو تماس گرفته. کارشناسان باتجربه موسسه، پس از بررسی شرایط شما و همسرتان، مدارک مورد نیاز را تعیین می کنند. همچنین در تهیه مدارک نیز به شما کمک می کنند.

ترجمه مدارک ازدواج در ترکیه

یکی از نگرانی ها و سوال های زوجین پیش از سفر به ترکیه در مورد ترجمه مدارک مورد نیاز ازدواج است. در مورد این موضوع باید به توضیحی داده شود. در اصل و در حالت عادی برای ازدواج نیاز به ترجمه مدرک از ایران ناست. و نیاز نیست مدرکی را از ایران ترجمه کنید. اشتباهی که اکثرا انجام می دهند و تمامی مدارک شناسایی خود را در ایران ترجمه می کنند. و تایید سفارت هم میگیرند. که هزینه زیادی هم دارد. اما بعد از مراجعه به موسسه گلوبال کادرو و صحبت با مشاوران این موسسه متوجه می شوند که نباید ترجمه انجام می دادند و متحمل هزینه اضافه شده اند.

نکات مهم و شرایط خاص در ثبت ازدواج ترکیه

۱- در خصوص زنانی که طلاق گرفته‌اند در بعضی موارد گفته شده که باید از زمان طلاق ۳۰۰ روز گذشته باشد تا فرد بتواند مجددا ازدواج کند ولی این موضوع فاقد اعتبار و صحت است.

به بیان دیگر این موضوع برای شهروندان خارجی با توجه به تفاوت احوال شخصی هر فرد که تابع حقوق شهروندی آن شخص است اعمال نخواهد شد.

اما، گاهی برخی شهرداری­‌ها به دلیل عدم آشنایی با دستورالعمل­‌ها در خصوص پناهندگان، ممکن است ۳۰۰ روز را برای همه اعمال کنند. اما برای خانم های ایرانی این مدت ۱۰۰ روز می‌باشد.

۲- در خصوص خانم‌­هایی که برای اولین بار ازدواج می­‌کنند کسب اجازه پدر ضروری است. البته این را در نظر داشته باشید که دولت ترکیه این اجازه را نیاز ندارد. اما با توجه به اینکه تهیه مدارک شهروندان ایرانی از خود دولت ایران صورت می‌­پذیرد در این مورد رعایت قوانین دولت ایران اجباری است.

لذا خانم­ های ایرانی که اجازه پدر ندارند، و برای نخستین بار است که ازدواج می­‌کنند لازم است تا برای تهیه برگ صلاحیت ازدواج که یکی از مدارک ضروری است، اقدام کنند. این برگه پس از تنظیم قرارداد در مؤسسه، با توجه به چهارچوب­‌های مورد نیاز که توسط کارشناس حقوقی تهیه و تنظیم می­‌شود، در اختیار شما قرار می­‌گیرد تا به همراه سایر مدارک ارائه نمایید. (اگر بنا به هر دلیلی نتوانستید آن را تهیه نمایید مؤسسه راه ­حل‌های حقوقی متفاوت و جداگانه­‌ای را برای هر پرونده به صورت خاص مطرح می­کند تا بتوانید آن مدرک را تهیه و ارائه نمایید)

۳- اداره مهاجرت و ویزا در استانبول از اواسط سال ۲۰۱۵ ازدواج­‌هایی را که بصورت وکالتی در ایران انجام شده باشد قبول نمی­‌کند. بنابراین اگر در ایران ازدواج وکالتی کرده­‌اید، ممکن است این سؤال برای شما پیش بیاید که آیا باید طلاق ایرانی ثبت کنید و عده نگه دارید یا خیر؟

ثبت ازدواج  در ترکیه در شرایط کرونا

با توجه به شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا و محدود شدن فعالیت های اداری به صورت حضوری و انجام امور به صورت آنلاین ، و یا حتی تعطیلی بخش قسمت ها، کار ازدواج در ترکیه در شرایط کرونا به چه صورت است؟

این سوالی است که در اولین تماس با مشاورین ازدواج موسسه گلوبال کادرو، پرسیده می شود.

در اینجا باید اشاره کرد که باتوجه به شیوع این ویروس، اما همچنان کار ازدواج قابل انجام است. فقط در برخی موارد رعایت شرایطی الزامی شده.

به عنوان مثال مراجعات به ادارات و سفارت ها حتما نیازمند وقت قبلی است.

جهت ورود به ادارت دولتی ترکیه و اداره ازدواج در روز عقد، گرفتن کد سلامت HES KOD ضروری است.

یا برخی سفارت ها مدت زمان ۱۴ روزه قرنطینه در نظر میگیرن. البته قرنطینه به این معنی که وقت سفارت را برای ۱۴ روز بعد از ورود به ترکیه به متقاضی می دهند.

اگر با هماهنگی و اطلاعات کامل به ترکیه سفر کنید می توانید در کمترین زمان ثبت ازدواج انجام دهید. کافیست با مشاورین ازدواج موسسه بین المللی گلوبال کادرو تماس بگیرید.

مشاورین و کارشناسان گلوبال کادرو در سریعترین زمان ممکن و با وقت گیری از سفارت ها تعداد روزهای انجام کار و همچنین تعداد مراجعات شما را به حداقل می رسانند. و نگرانی از این بابت ندارید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گلوبال کادرو

موسسه بین المللی گلوبال کادرو، موسسه ای خصوصی است شعب آن در داخل و خارج ترکیه بصورت رسمی و با مجوز ثبت شده نزد دولت ترکیه فعالیت دارند لذا در مورد کلیه خدمات به شما قرارداد ارائه می کند. هزینه خدمات استاندارد بوده و با توجه به نوع خدمات تعیین می گردد و از سوی کارشناس مسئول معین شده از طرف موسسه برای هر موضوع بصورت رسمی به شما اعلام می گردد. گلوبال کادرو خود را ملزم به رعایت اصل رازداری و محرمانه بودن اطلاعات مشتریان دانسته و همواره در این راستا گام بر می دارد.

اطلاعات تماس
  • 021448*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون