اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102055938814336

بهترین ترکیب رنگ اتاق خواب چیست؟

پرطرفدارترین ترکیب رنگ اتاق خواب

کد: 140102055938814336

https://bit.ly/38ncgHU

، (اخبار رسمی): ترکیب رنگ اتاق خواب بزرگسالان تنها به معنی زیباسازی نیست بلکه رنگ و تم اتاق روی آرامش، خواب و از بین بردن استرس تاثیر به سزایی دارد، برای همین باید در انتخاب رنگ به اصول روانشناسی دقت کرد

پرطرفدارترین ترکیب رنگ اتاق خواب
ترکیب رنگ اتاق خواب

چند اصل مهم در انتخاب رنگ اتاق خواب

اتاق خواب باید مکانی سرشار از سکوت و آرامش باشد، زیرا افراد بعد از یک روز شلوغ و کار و استرس های زیاد زمانی را در آن می گذرانند. به همین دلیل شرایط اتاق باید طوری باشد که در از بین بردن تمام این حس های منفی تاثیر گذاشته و آنها را از بین برده و شخص را برای یک روز جدید آماده کند.

انتخاب ترکیب رنگ اتاق خواب براساس اندازه اتاق

برای اتاق های کوچک استفاده از رنگ های روشن توصیه می شود. رنگ های تیره اتاق های کوچک را شلوغ و کوچکتر نشان می دهند.

رنگ دیوار اتاق خواب مدرن بر اساس فنگ شویی

از نظر فنگ شویی رنگ هایی که به عناصر طبیعی نزدیک می باشند مورد تایید هستند. رنگ های پنج عنصر طبیعی شامل فلز(خاکستری و سفید)، آب (آبی و سیاه)، چوب(قهوه ای و سبز)، آتش(قرمز و نارنجی) و زمین(زرد کم رنگ و بژ) می باشند  و برای رنگ اتاق خواب باید ترکیب این رنگ ها در تعادل و توازن باشد.

توجه به روانشناسی در انتخاب رنگ

رنگ ها از عناصر مهم در دکوراسیون می باشند زیرا هر کدام باعث برانگیخته شدن حسی در افراد می شوند. به همین دلیل نباید فقط براساس سلیقه انتخاب شوند و باید از نظر روانشناسی و شخصیت فرد مورد بررسی قرار گیرند. به عنوان مثال رنگ قرمز از نظر روانشناسی احساسات را تحریک کرده و باعث ایجاد تنش در فرد می شود و استفاده از آن در اتاق خواب باعث برهم زدن آرامش می شود. در مقابل رنگ گلبهی و نیلی در اتاق خواب بزرگسالان باعث ایجاد آرامش می شود. از دیگر نمونه های مناسب برای اتاق خواب بزرگسالان به ترکیب رنگ خاکستری روشن با صورتی و زرد می توان اشاره کرد.

ترکیب رنگ سبز و نارنجی

یکی از بهترین انتخابها برای رنگ دیوار و سرویس خواب اتاق بزرگسالان و والدین استفاده از رنگ نارنجی است که در طیف رنگ های گرم است. این رنگ باید با رنگ سرد مثل سبز ترکیب شود تا علاوه بر زیبایی بر روی کنترل هیجانات تاثیر بگذارد. ترکیب رنگ نارنجی و سبز تلفیق بسیار خوبی است که در کنار رنگ های گرم و روشن محیطی آرام و زیبا ایجاد خواهد کرد.

ترکیب رنگ سبز و قهوه ای برای اتاق خواب

بر اساس فنگ شویی می بایست تعادل خوبی بین رنگ های پنج عنصر طبیعی ایجاد کرد. رنگ سبز و قهوه ای ترکیب رنگی عالی می باشند که تعادل دو عنصر چوب و زمین را در کنار هم حفظ می کنند. در اتاقی با این ترکیب رنگ باید از اکسسوری های طلایی استفاده کرد تا زیبایی  دو چندان به اتاق داده شود.

ترکیب رنگ خاکستری و زرد

در دکوراسیون مدرن استفاده از رنگ های خنثی مورد توجه قرار گرفته است. اگر تصمیم دارید از رنگ های خنثی استفاده کنید، باید توجه داشته باشید که به صورت افراطی انتخاب نشوند. هارمونی خاکستری و زرد و دیگر رنگ های گرم انتخاب بهتری در این شرایط می باشد. برای حفظ چهره ی مدرن بهتر است از رنگ زرد کمتر استفاده شده و خاکستری رنگ اصلی باشد.

ترکیب رنگ بنفش و خاکستری اتاق خواب

بنفش تیره یک رنگ لوکس برای دکوراسیون می باشد. رنگ بنفش روشن در ابتدا خوشایند می باشد اما به مرور سبب بروز افسردگی شده و آرامش خواب را به هم می زند. به همین خاطر باید با رنگ های دیگر ترکیب شود. استفاده از رنگ خاکستری و سفید در کنار بنفش می تواند فضا اتاق خواب را بهتر کرده و با کمک نورپردازی از تیرگی آن کم کرد.

برای اینکه ترکیب رنگ های بیشتری را دیده و اطلاع بیشتری در این زمینه پیدا کنید می توانید به مجله تخصصی دکوراسیون دکونیوز مراجعه کنید. 

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه