اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102075941918661

سوم تا ششم خرداد ماه در تهران برگزار می شود

نمایشگاه بین المللی ایران هلث با حضور حداکثری شرکت‌های داخلی و خارجی

کد: 140102075941918661

https://bit.ly/3vlUxJX

، (اخبار رسمی): استقبال گسترده شرکت‌های صنعت سلامت از ایران و سایر کشورهای جهان حکایت از آن دارد که فعالان این صنعت در نظر دارند در اولین گام و نخستین حضور جدی خود برای ارائه تجهیزات، محصولات و دستاوردهای پزشکی پس از فروکش کردن تب پاندمی کرونا بسیار جدی تر از گذشته عمل کنند.

نمایشگاه بین المللی ایران هلث با حضور حداکثری شرکت‌های داخلی و خارجی
نمایشگاه بین المللی ایران هلث با حضور حداکثری شرکت‌های داخلی و خارجی

شرکت آوای موفق ایرانیان، که سابقه‌ای طولانی در برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی دارد و متولی برگزاری بخشی از مهم ترین نمایشگاه‌ها در کشور است، بعد از وقفه ای یکی دو ساله، بیست و سومین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی را برای ارائه و معرفی آخرین دستاوردهای مدرن حوزه تجهیزات پزشکی برنامه ریزی کرده است که قرار است از سوم تا ششم خرداد ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شود.

در این نمایشگاه، علاوه بر حضور کشورهایی چون آلمان، انگلیس، ایتالیا، روسیه، عمان، افغانستان، پاکستان، عراق، آذربایجان، سنگاپور، مالزی و... شرکت‌های تولیدکننده داخلی در زمینه تجهیزات پزشکی نیز حضور حداکثری دارند.

استقبال گسترده شرکت‌های صنعت سلامت از ایران و سایر کشورهای جهان حکایت از آن دارد که فعالان این صنعت در نظر دارند در اولین گام و نخستین حضور جدی خود برای ارائه تجهیزات، محصولات و دستاوردهای پزشکی پس از فروکش کردن تب پاندمی کرونا بسیار جدی تر از گذشته عمل کنند.

برگزاری نمایشگاه ایران هلث، در گام بیست و سوم که می‌تواند نوید بخش روزهای بهتری برای حوزه تحهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، دارویی و خدمات سلامت باشد در ذات خود اهدافی چون دورنمای تولید و عرضه مدرن‌ترین دستاوردها در سطح جهان را دنبال می‌کند.

علم پزشکی در سه سال گذشته، شاید سخت‌ترین ایام تاریخ خود در صدسال اخیر را تجربه کرد و فراگیری بیماری کرونا در ابعاد جهانی، کارشناسان علوم پزشکی و تولیدکنندگان تجهیزات در این زمینه را واداشت تا سمت و سوهایی تازه در این زمینه را مورد تحقیق و مطالعه قرار دهند.

شاید به تعبیری بتوان گفت: آنچه اوایل خرداد ماه در نمایشگاه تجهیزات پزشکی ایران هلث شاهد خواهیم بود، نوعی همصدایی جهانی دست اندرکاران حوزه سلامت و تجهیزات پزشکی، برای بهبود کاستی‌ها و ارتقای توان شبکه درمان در مواردی است که در دو سال گذشته شاهد نقایصی در آن بودیم. برای مثال کمبود دستگاه‌های ونتیلاتور در کشور و حتی جهان و سرعت عمل نهادهای بهداشتی در احداث و تجهیز بیمارستان‌های صحرایی و تخت‌های سیار، سرعت عمل در تولید داروهای موثر، ارگانیزه کردن عملکردهای جهانی توزیع خدمات درمانی و مواردی از این دست می‌تواند برخی از مواردی باشد که احتمالا شرکت‌های تخصصی تلاش خواهند کرد نسبت به تسهیل فرایند‌های فوق راه حل‌هایی ارائه دهند.

حضور پررنگ کشورهای مختلف در نمایشگاه ایران هلث، علاوه بر این که نشان از عملکرد موفق برگزار کنندگان آن دارد، از یک شوق و علاقه شرکت‌های سراسر دنیا برای عبور از بحران ایستایی و حضور در یک رویداد فعال و فراگیر و به اشتراک گذاشتن تجربیات سال‌های گذشته، حکایت دارد.

ضمن این که در سویه داخلی، بی شک تاثیرات مثبت این رویداد مهم علمی و صنعتی را در حوزه پزشکی و سلامت کشور، شاهد خواهیم بود.

با مطالعه‌ای گذرا پیرامون اوج‌گیری تولید تجهیزات مدرن پزشکی پس از دریافت هشداری بزرگ چون پاندمی کرونا، پی می‌بریم که احساس مسئولیت با هدف پیشگیری و درمان، به یکی از اهداف بزرگ بشر تبدیل شده است. به گونه‌ای که تولید این تجهیزات با رشدی قابل ملاحظه نسبت با سال ۲۰۱۷ با ارزشی معادل ۴۰۹ میلیارد دلار، به عددی چشمگیر مانند ۶۷۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ رسیده است که نشانگر عمق توجه دست‌اندرکاران حوزه سلامت به این مقوله است. در واقع نه تنها شرکت‌های تخصصی و نهادهای تحقیقاتی، بلکه دولت‌ها و سیاست گذاران نیز از این پس توجه خاصی به این صنعت خواهند داشت و این رویکرد باعث خواهد شد حجم سرمایه گذاری‌ها و گردش مالی در این صنعت به مراتب بیشتر شود.

ایران هلث، Iran Health Exhibitionنمایشگاهی متنوع از دستاوردها و تجهیزات حوزه سلامت است که بر مبنای دانشی با سابقه طولانی عمل می‌کند. به نظر می‌رسد در سالی که قرار است بهای قابل ملاحظه ای به شرکت‌های دانش بنیان داده شود، شروع سال جدید با نمایشگاه ایران هلث دریچه مناسبی برای ورود به سال 1401 است که با نهادینه کردن دانش در بخش درمان و توسعه دستاوردها و فناوری‌ها در صنعت سلامت، بیش از هر چیز شرکت‌های دانش بنیان در حوزه پزشکی به رشد خوبی دست پیدا کنند.

حضور پررنگ شرکت‌های تولید کننده تجهیزات پزشکی داخلی به نوعی تایید این ایده است. اگرچه کشور ما در حال حاضر به عنوان یکی از کشورهای مطرح در زمینه تولید محصولات پزشکی یک بار مصرف مطرح و می‌توان گفت هم‌اکنون در سطح منطقه حرف اول را می‌زند، اما امید است که تجربیات حضور تعاملی در نمایشگاه ایران هلث بیست و سوم زمینه‌های لازم و گام‌های اولیه برای خودکفایی حداکثری کشور در سایر محصولات و تجهیزات به وسیله شرکت‌های ایرانی را فراهم کند. ضمن این که از مساله ایجاد اشتغال در این صنعت که برای کشور نیز امری حیاتی است نباید غافل ماند.

هم‌اکنون شاهد فعالیت ۵۱۰ شرکت دانش‌بنیان در امر تولیدات پزشکی داخلی هستیم که اگر با همین عزم راسخ ادامه بدهیم، بدون شک در زمره بزرگترین‌ها در سطح جهان قرار خواهیم گرفت.

یکی دیگر از اهداف نمایشگاه ایران‌هلث، پیوند دوسویه مراکز تولیدی و کادر درمان است. مساله‌ای که با پایان‌یافتن نسبی بیماری کرونا، بیش از پیش در مرکز توجه‌ها قرار گرفته است. در واقع این نمایشگاه را می‌توان نخستین گام شرکت‌های معتبر دنیا برای پاسخگویی به نیازهای پزشکی تلقی کرد که برای نوع بشر امنیت خاطر و تضمین سلامت بیشتری به همراه خواهد داشت.

شرکت کنندگان و بازدید کنندگان از این نمایشگاه که عددی معادل ۲۵۰۰۰ نفر را شامل می‌شود، علاوه بر بازدید و آشنایی با بهترین و تازه‌ترین تجهیزات مربوط به علوم مختلف پزشکی، می‌توانند در نشست‌های تخصصی تجاری و کنفرانس‌ها و برنامه‌های جانبی شرکت می‌کنند. برنامه‌هایی که برای درک همه سطوح افراد جامعه تدارک دیده شده است. در تعریفی ساده‌تر می‌توان اهداف این نمایشگاه را به این شرح اعلام کرد:

  • تقویت و ارتقای توریسم درمانی
  • حمایت همه‌جانبه از دست‌اندرکاران صنعت و تجهیزات پزشکی
  • کشف ذهنیت‌های نخبه در امر تولید این تجهیزات در سطح داخلی و بین‌المللی
  • آشناکردن مخاطبان با فناوری‌های مدرن جهان

همانگونه که گفته شد، ایجاد تعامل، یکی از اهداف این نمایشگاه است که می‌توان به عنوان نگاهی انسانی تعبیرش کرد. بر همین اساس آنچه که بیش از هر مورد دیگر در مرکز توجه قرار گرفته است، معرفی توانمندی‌ها در تولید محصولات در سطح گسترده جهانی و میزان نفع همه کشورها از این صنعت، در صورت بروز هرگونه نابه سامانی حوزه سلامت است.

نمایشگاه بین المللی ایران هلث با حضور حداکثری شرکت‌های داخلی و خارجی

برای مشاهده این تصویر در سایز اصلی اینجا را کلیک کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بیست و سومین نمایشگاه بین المللی ایران هلث

نمایشگاه بین‌المللی تهران،طی روزهای سوم تاششم خردادماه،میزبان رویدادی بزرگ درزمینه عرصه دستاوردهای تجهیزات پزشکی دندانپزشکی،آزمایشگاهی،دارویی و خدمات سلامت است.نمایشگاهی که به لحاظ حجم قابل توجه شرکت‌های مدعو،یکی از معتبرترین نمایشگاه‌هادر سطح جهان است نمایشگاه ایران‌هلث،درست در زمانی برگزار می‌شود که جهان آرام آرام درحال آغاز کردن دوران آرامش پس از پاندمی کروناست. دورانی تلخ که باهمکاری کادرهای درمان سراسر جهان، درحال محوکامل است.به نظرمی‌رسد که ابتکار دست‌اندرکاران برگزاری این نمایشگاه،بیشتر در محورهایی چون ایجاد نوعی تعامل جهانی و بسط ارتباطات و استفاده‌های دوسویه در زمینه رد و بدل اطلاعات متمرکز است.یعنی همان حرکت مورد ستایش که باید هرچه زودتر آغاز شو. صنعت تولیدتجهیزات پزشکی،دندانپزشکی،آزمایشگاهی،دارویی وخدمات سلامت،صنعتی ایستانیست ونمی‌توان دردوره‌های مختلف،با دیدی یکسان به آن نگاه کرد.همانگونه که می‌دانیم،پیشرفت‌های دقیق ولحظه‌ای درعلم پزشکی که این روزهابه اوج خود رسیده است،بدون وجودابزارآلات مورداحتیاج ورشدصنعت تولید وسائل پیشرفته،کاری تقریباغیر ممکن است فرصتی که بیست وسومین نمایشگاه دستاوردهای مدرن صنعت سلامت،به همت شرکت آوای موفق ایرانیان،در اختیار دست‌اندرکاران صنعت سلامت وپزشکی کشور قرار می‌دهد،فرصتی مغتنم درشناخت ابعاد گوناگون این صنعت واستفاده‌های بهینه در تبادل اطلاعات است،یعنی همان سویه‌ای که باید ازسوی وزارت درمان وآموزش پزشکی،به فال نیک گرفته شده همه گونه حمایت های لازم از فعالان این صنعت صورت گیرد تابه تدریج به مرزهای شکوفایی وخودکفایی در این زمینه نزدیک شویم

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]