اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140103196126418755

شناخت انواع روش های ماساژ و خواص درمانی آن ها

کد: 140103196126418755

https://bit.ly/3mH384F

، (اخبار رسمی): امروزه ماساژ از جنبه تفریحی خود فراتر رفته و به نوعی درمان تبدیل شده است. بر اساس تحقیقات در سال های اخیر، بسیاری از بیماران با استفاده از ماساژ درمانی بهبود یافته اند

شناخت انواع روش های ماساژ و خواص درمانی آن ها
شناخت انواع روش های ماساژ و خواص درمانی آن ها

 البته روش های مختلفی برای ماساژ وجود دارد و هر نوع ماساژ می تواند قسمت خاصی از بدن را درگیر کند. بنابراین قبل از اینکه برای این درمان بروید؛ شما باید هدفی را که این کار را انجام می دهید مشخص کنید.

 به عنوان مثال، بسیاری از افراد ترجیح می دهند از ماساژ درمانی برای کاهش درد عضلانی استفاده کنند. در ادامه با انواع ماساژ درمانی و تاثیرات آن در درمان انواع بیماری ها آشنا می شویم.

 آشنایی با انواع ماساژ درمانی  

 قبل از پرداختن به معرفی انواع ماساژ؛ باید بگوییم که ماساژ همان مالش و ماساژ بدن با دست است. این کار معمولا توسط ماساژدرمانگران با استفاده از تکنیک ها و روش های خاص انجام می شود. در اینجا چند ماساژ درمانی مختلف آورده شده است:

 ماساژ سنگ داغ  

این ماساژ درمانی بهترین گزینه برای افرادی است که از درد و تنش عضلانی رنج می برند. در ماساژ سنگ داغ علاوه بر استفاده از دستان برای انجام ماساژ، ماساژور از سنگ های گرم شده نیز استفاده می کند. استفاده از سنگ های داغ در فرآیند ماساژ باعث می شود عضلات کمتر دچار تنش شوند. جریان خون نیز بهبود یافته و درد تا حد زیادی تسکین می یابد. اما این روش ماساژ درمانی برای چه بیماری هایی درمان می شود؟! به طور کلی ماساژ سنگ داغ به تقویت روحیه و ایجاد آرامش بیشتر کمک می کند. بنابراین افرادی که استرس زیادی دارند می توانند از این روش درمانی برای کاهش استرس استفاده کنند. ماساژ سنگ داغ می تواند تا حد زیادی درد را کاهش دهد و جریان خون را بهبود بخشد. تعجب نکنید اگر یک ماساژور در حین کار سنگ های گرم و گاهی سرد را روی قسمت های مختلف بدن شما قرار دهد. این بخشی از فرآیند ماساژ است. ماساژ سنگ داغ حدود 90 دقیقه طول می کشد.

 ماساژ آروماتراپی  

 اگر از طرفداران ماساژهای رمانتیک هستید؛ توصیه می شود این ماساژ درمانی را برای کاهش استرس و اضطراب امتحان کنید. با ماساژ با رایحه درمانی می توانید خلق و خوی خود را بهبود بخشیده و علائم افسردگی را از بین ببرید. علاوه بر این، کاهش فشار عضلانی و تسکین درد از دیگر فواید این ماساژ است. به طور کلی ماساژ آروماتراپی ترکیبی از اسانس ها و فشار ملایم است. به این ترتیب ماساژور با انتخاب اسانس مناسب، فشار ملایمی به بدن وارد کرده و کار ماساژ را انجام می دهد. این روش ماساژ نیز حدود 60 تا 90 دقیقه زمان می برد.

ماساژ شیاتسو  

 شاید فکر کنید که این ماساژ درمانی، به نام آن، ممکن است کمی دشوار به نظر برسد، اما اینطور نیست.

 انتخاب خوبی برای کسانی است که به دنبال آرامش، کاهش استرس، درد و تنش فیزیکی هستند. این ماساژ ژاپنی بدن و روح شما را تقویت می کند و تمام انرژی های منفی را که در نتیجه استرس، اضطراب و افسردگی هستند، از بین می برد. ماساژ شیاتسو سردرد را تسکین می دهد و گرفتگی عضلات را کاهش می دهد. اگرچه این نوع ماساژ درمانی معمولاً برای کل بدن انجام می شود، اما ماساژدرمانگر فقط می تواند روی قسمت هایی از بدن که نیاز به توجه بیشتری دارند تمرکز کند. ماساژ شیاتسو نیز بین 60 تا 90 دقیقه طول می کشد.

 ماساژ تایلندی  

ماساژ تایلندی انتخاب خوبی برای افرادی است که به دنبال راهی برای کاهش استرس هستند. انجام این ماساژ به افزایش انعطاف بدن و بهبود گردش خون در بدن کمک می کند. بنابراین مصرف آن به افراد کم انرژی بسیار توصیه می شود. در ماساژ تایلندی، ماساژدرمانگر از حرکات متوالی مانند تمرینات کششی یوگا و ماساژ کل بدن استفاده می کند. ممکن است به دلیل فشاری که روی بدنتان با استفاده از کف دست و انگشتانتان وارد می شود کمی درد احساس کنید، اما به خاطر داشته باشید که این ماساژ درمانی می تواند فواید زیادی برای شما داشته باشد. ماساژ تایلندی بین 60 تا 90 دقیقه طول می کشد.

 نقاط ماشه ای  

 ممکن است در طول یک رویداد آسیب زا آسیب دیده و درد مزمن داشته باشید. در این شرایط، انتخاب ماساژ ماشه ای می تواند به کاهش درد و تسریع بهبودی کمک کند. اگر مقداری از بافت عضلانی بیمار به شدت سفت و دردناک شود، از ماساژ نقطه ماشه ای برای برداشتن آن استفاده می شود. این ماساژ دقیقاً روی همان نقاط تمرکز می کند و درد را کاهش می دهد. فرآیند ماساژ نقطه ماشه ای به این صورت است که ماساژور با حرکات طولانی و مداوم فشار روی عضلات را به طور مداوم تشدید می کند. این در نهایت باعث آرامش و آرامش بدن می شود. این ماساژ درمانی نیز ماندگار است.

ماساژ سوئدی  

 انواع ماساژ درمانی – ماساژ سوئدی ماساژ سوئدی در تمام بدن اعمال می شود و به نظر می رسد برای افرادی که تجربه انجام ماساژ را ندارند گزینه مناسبی باشد. برای انجام این ماساژ درمانی، فرد بر روی تخت ماساژ روی شکم خود دراز می کشد و مابقی ماساژ مجرب را ترک می کند. ماساژ از این روش مالش و حرکات دایره ای عمیق استفاده می کند. تکنیک های ضربه زدن، تکان دادن و بیکاری مفاصل نیز بخشی از فرآیند ماساژ سوئدی است. در ماساژ سوئدی، تاکید بر آرامش عضلات است. زیرا باعث افزایش گردش خون و آرامش بدن می شود. ماساژ سوئدی برای آرامش و کنترل درد جزئی بسیار مفید است.

مطالب مرتبط: خدمات ماساژ در منزل

   هزینه ماساژ درمانی چقدر است؟  

بسیاری از مردم در مورد هزینه ماساژ درمانی می پرسند. به طور کلی نمی توان برای انواع ماساژ درمانی قیمت واحدی تعیین کرد. هر نوع ماساژی که انجام شود؛ بسته به اینکه چقدر زمان و انرژی نیاز دارد و چند قسمت از بدن کار می کند قیمت های متفاوتی دارد. البته سالن های ماساژ نیز می توانند قیمت های متفاوتی ارائه دهند. به طور کلی در میان انواع ماساژ درمانی ذکر شده در این مقاله، رایحه درمانی و ماساژ سنگ داغ نسبت به سایرین گرانتر هستند.

 ماساژ تایلندی نیز می تواند هزینه بیشتری برای شما داشته باشد. برای بهره مندی از ماساژ با هزینه مناسب می توانید به مراکز ماساژ مراجعه کنید. مطمئناً ارزش آن را دارد که پس از ماساژ استراحت کنید و احساس خوبی داشته باشید. ماساژ راهی برای به دست آوردن احساس بهتر از نظر جسمی، ذهنی و عاطفی خواهد بود.

 بنابراین منطقی است که این کار را با هزینه نسبتا کم انجام دهید تا سلامت جسمی و نشاط ذهنی خود را حفظ کنید. برای انتخاب نوع ماساژ درمانی می توانید با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید. قبل از انجام ماساژ، توصیه می کنیم انتظارات و خواسته های خود را با یک ماساژدرمانگر در میان بگذارید و از راهنمایی های خود به عنوان یک درمانگر استفاده کنید.

تیپ چین https://tipchin.com

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان