اطلاعات تماس
  • 093917*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140103246133718331

علل تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی ال جی

تخلیخ نشدن آب در ماشین لباسشویی ال جی

کد: 140103246133718331

https://bit.ly/3MPPjeE

، (اخبار رسمی): گاهی اوقات هنگام اتمام کار لباسشویی و هنگام خارج کردن لباس‌ها از ماشین لباسشویی، متوجه می شوید که لباس ها خیس هستند و حتی ممکن است که بوی بدی بدهند. این بدین معناست که لباس‌ها به خوبی شسته نشده‌اند و آب از دستگاه خارج نشده است.

تخلیخ نشدن آب در ماشین لباسشویی ال جی
تخلیخ نشدن آب در ماشین لباسشویی ال جی

تخلیه‌نشدن آب در ماشین لباسشویی ال جی

گاهی اوقات هنگام اتمام کار لباسشویی و هنگام خارج کردن لباس‌ها از ماشین لباسشویی، متوجه‌می‌شوید که‌لباس‌ها خیس هستند و حتی ممکن است که‌بوی بدی بدهند. این بدین معناست که‌لباس‌ها به‌خوبی شسته‌نشده‌اند و آب از دستگاه‌خارج نشده‌است. این مشکل یکی از مشکلات رایج در ماشین‌های لباسشویی است که‌ در مورد ماشین لباسشویی ال جی نیز این موضوع صدق می‌کند. حال در ادامه‌ ما قصد داریم تا در رابطه‌ با مشکل تخلیه‌نشدن آب در ماشین لباسشویی ال جی با شما عزیزان صحبت کنیم.

مهمترین علل تخلیه‌نشدن آب از ماشین لباسشویی ال جی

  • مشکلات مربوط به‌ شلنگ تخلیه
  • مشکلات مربوط به‌ پمپ تخلیه
  • مشکلات مربوط به‌ فیلتر پمپ تخلیه

مشکلات مربوط به‌شلنگ تخلیه

یکی از مواردی که‌در صورت تخلیه‌نشدن آب از ماشین لباسشویی ال جی باید آن را بررسی کنید، وضعیت شلنگ تخلیه‌ است. اگر آب کثیف از دستگاه‌ تخلیه‌ نمی‌شود، اولین موردی که‌باید آن را بررسی کنید، شلنگ تخلیه‌ است. برای بررسی شلنگ تخلیه‌ باید به‌ پشت دستگاه‌ مراجعه‌ کنید. گاهی ممکن است که‌اجسامی‌ از قبیل سکه‌، الیاف لباس، دکمه‌ و... داخل شلنگ تخلیه‌گیر کرده‌باشند. در صورت مسدود بودن شلنگ تخلیه‌ باید اسنداد را برطرف کنید. مورد دیگری که‌باید آن را بررسی کنید، وضعیت تا خوردگی شلنگ تخلیه‌ است. اگر شلنگ تخلیه‌ تا خورده‌ باشد، آب نمی‌تواند از دستگاه‌خارج شود. در این صورت تنها کاری که‌ لازم است آن را انجام دهید، صاف کردن شلنگ تخلیه‌ است. همچنین ممکن است که‌در اثر استفاده‌ طولانی مدت از دستگاه‌و استفاده‌ زیاد از مواد شوینده‌، باقی مانده‌ مواد شوینده‌داخل شلنگ تجمع کند و همین امر باعث انسداد شلنگ شود. در این صورت باید انسداد را بر طرف کنید  یا این که‌ شلنگ تخلیه‌ را تعویض کنید. علاوه‌بر این در صورت سوراخ بودن شلنگ تخلیه‌، باید آن را تعویض کنید.

مشکلات مربوط به‌پمپ تخلیه

مورد دیگری که‌در صورت تخلیه‌نشدن آب در ماشین لباسشویی ال جی باید آن را بررسی کنید، وضعیت پمپ تخلیه‌است. پمپ تخلیه‌وظیفه‌دارد تا با نیرویی که‌وارد می‌کند آب کثیف را از دستگاه‌ تخلیه‌کند. اگر صدای تخلیه‌نشدن آب از ماشین لباسشویی را نمی‌شنوید، پس یعنی آب به‌ خوبی از دستگاه‌شما تخلیه‌ نمی‌شود. در این صورت ممکن است که‌ اشیاء خارجی در داخل پمپ تخلیه‌گیر کرده‌باشد. در این صورت باید انسداد را رفع کنید تا مشکل بر طرف شود. برای خارج کردن جسم اضافی از پمپ تخلیه‌، باید پمپ تخلیه‌ را از دستگاه‌ خارج کنید و آن را بررسی کنید و جسم خارجی را بیرون بیاورید.

برای خارج کردن پمپ تخلیه‌باید مهارت و تجربه‌ی بالایی داشته‌ باشید. اگر این مهارت و تخصص را ندارید، باید از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید. همچنین در صورت سوختگی پمپ تخلیه‌باید این قطعه‌ تعویض شود.

مشکلات مربوط به‌فیلتر پمپ تخلیه

فیلتر پمپ تخلیه‌قطعه‌ای است که‌برای جلوگیری از ورود آشغال و مواد اضافی به‌ پمپ تخلیه‌ساخته‌شده‌است. در صورت مسدودشدن فیلتر پمپ تخلیه‌، آب کثیف از دستگاه‌ تخلیه‌ نمی‌شود. اگر فیلتر پمپ تخلیه‌توسط مواد زائد مسدود شده‌بود، باید آن را تمیز کنید تا مشکل رفع شود. البته‌ برای بررسی فیلتر پمپ تخلیه‌ باید دستگاه‌را از برق جدا کنید. برای بررسی فیلتر پمپ تخلیه‌ باید درپوش جلوی دستگاه‌ را باز کنید و ابتدا شلنگ تخلیه‌ را خارج کنید و سپس آب موجود در شلنگ تخلیه‌ را داخل یک سطل خالی کنید و سپس فیلتر پمپ تخلیه‌ را خارج کنید، برای این منظور باید فیلتر پمپ تخلیه‌را در خلاف عقربه‌های ساعت بچرخانید تا فیلتر پمپ تخلیه‌خارج شود.

بعد از خارج کردن فیلتر پمپ تخلیه‌، باید آن را با آب گرم و مواد شوینده‌بشویید. سپس مجدد فیلتر پمپ تخلیه‌را در جای خود قرار دهید و پوشش فیلتر پمپ تخلیه‌را در جای خود قرار دهید. با تمیز کردن فیلتر پمپ تخلیه‌و انجام این مراحلی که‌ گفته‌شد، باید مشکل تخلیه‌ نشدن آب از ماشین لباسشویی ال جی بر طرف شود. اگر این مشکل بر طرف نشد، باید دستگاه‌ شما حتما توسط یک تکنسین متخصص ماشین لباسشویی ال جی بررسی شود.

نحوه‌ی ریست کردن ماشین لباسشویی ال جی بعد از رفع مشکل تخلیه‌نشدن آب از ماشین لباسشویی

بعد از این که‌ مشکلات تخلیه‌ نشدن آب از ماشین لباسشویی ال جی را رفع کردید، ممکن است که‌ ماشین لباسشویی ال جی شما دچار مشکلات نرم‌افزاری شده‌ باشد. در نتیجه‌ باید دستگاه‌ را ریست کنید. در این صورت ممکن است که‌ شما صدای کار کردن پمپ تخلیه‌ را بشنوید، اما آب از دستگاه‌خارج نشود. در نتیحه‌ باید به‌ ترتیب زیر عمل کنید. باید دستگاه‌ را از برق جدا کنید و و یک دقیقه‌ بر کنید و سپس دستگاه‌ را مجدد به‌ برق وصل کنید و درب دستگاه‌ را 6 بار ظرف 12 ثانیه‌ باز و بسته‌ کنید. در این صورت سیگنال ریست کردن برای برد ارسال می‌شود. با انجام این کار مشکل بر طرف می‌شود. بسیاری از تعمیر کاران از همین روش برای ریست کردن دستگاه‌ استفاده‌ می‌کنند و با انجام این کار در 50 درصد مواقع مشکل ماشین لباسشویی ال جی شما بر طرف می‌شود. نهایتا باید دستگاه‌ را یک بار بدون قرار دادن لباس روشن کنید و بررسی کنید و ببینید که‌مشکل بر طرف شده‌است یا نه‌.

لازم به‌ذکر است که‌این مقاله‌از لینک زیر و از سایت دیبا پشتیبان ایرانیان استخراج شده‌است :

https://www.lgposhtiban.com/washing-machine/reason-why-water-does-not-drain-in-lg-washing-machine/

همچنین اگر در خصوص تعمیر ماشین لباسشویی ال جی به‌ تعمیرکار ماشین لباسشویی ال جی نیاز دارید می‌توانید از طریق لینک زیر با مجموعه‌‌دیبا پشتیبان ایرانیان در ارتباط باشید و درخواست خود را مبنی بر اعزام تکنسین اعلام بفرمایید :

https://www.lgposhtiban.com/repairing-washing-machine/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 093917*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش