اطلاعات تماس
  • 093917*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105276364318331

علت وارد نشدن آب به داخل ماشین لباسشویی ال جی

کد: 140105276364318331

https://bit.ly/3AvXZ7b

، (اخبار رسمی): یکی از مشکلات رایج ماشین های لباسشویی ، مشکلات عدم آبگیری می باشد . مشتریان زیادی بخاطر همین مشکل با مراکز تعمیرات ماشین لباسشویی ال جی تماس می گیرند . مشکل وارد نشدن آب به داخل ماشین لباسشویی ال جی ممکن است بنا به دلایل مختلفی اتفاق افتاده باشد ...

علت وارد نشدن آب به داخل ماشین لباسشیی ال جی
علت وارد نشدن آب به داخل ماشین لباسشویی ال جی

علت وارد نشدن آب به داخل ماشین لباسشیی ال جی

یکی از مشکلات رایج ماشین های لباسشویی، مشکلات عدم آبگیری می باشد. مشتریان زیادی بخاطر همین مشکل با مراکز تعمیرات ماشین لباسشویی ال جی تماس می گیرند. مشکل وارد نشدن آب به داخل ماشین لباسشویی ال جی ممکن است بنا به دلایل مختلفی اتفاق افتاده باشد. حال ما در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با دلایل وارد نشدن آب به داخل ماشین لباسشویی ال جی و رفع مشکل عدم آبگیری ماشین لباسشویی ال جی با شما عزیزان صحبت کنیم. بنابراین اگر ماشین لباسشویی ال جی شما با چنین مشکلی مواجه شده است، ما خواندن این مقاله را به شا پیشنهاد می کنیم.

چرا آب وارد ماشین لباسشویی ال جی نمی شود ؟

همیشه عدم آبگیری به این معنا نیست که اصلا آب وارد ماشین لباسشویی نمی شود. گاهی اوقات ممکن است که آب وارد دستگاه شود، اما سرعت ورود آب به داخل دستگاه به کندی اتفاق بیوفتد و یا دستگاه آهسته از آب پر شود و میزان کافی آب در دستگاه وارد نشود، بنابراین می توان گفت تمامی این مفاهیم نزدیک به یکدیگر هستند. البته توجه داشته باشید که آب مورد نیاز برای شستشو در مدل های مختلف ماشین لباسشویی می تواند متفاوت باشد، به عنوان مثال در ماشین لباسشویی های درب از بالا، به میزان کمتری آب برای شستشو نیاز می باشد. ما در ادامه به بررسی دلایل مختلف وارد نشدن آب به داخل ماشین لباسشویی ال جی می پردازیم.

ارور مرتبط با عدم آبگیری ماشین لباسشویی ال جی

همانطور که می دانید ماشین لباسشویی ال جی، در صورت بروز مشکل، کد های خطایی را به نمایش می گذارد. در ماشین لباسشویی ال جی، ارور وارد نشدن آب به داخل دستگاه با عبارت IE نمایش داده می شود. این ارور بیان می کند که ظرف مدت 8 دقیقه آب به سطح مشخصی نیمرسد. همچنین ارور دیگری که مرتبط با خرابی قفل درب و میکروسوئیچ می باشد، DE است. همانطور که می دانید، در صورتی که میکروسوئیچ درب خراب باشد، دستگاه فکر می کند که درب باز است و نهایتا آبگیری انجام نمی شود.

علل وارد نشدن آب به داخل ماشین لباسشویی ال جی :

معیوب بودن شیر آب منزل معیوب بودن شیر برقی ماشین لباسشویی کم بودن فشار آب پارگی شلنگ ورودی آب مسدود بودن شلنگ ورودی آب مسدود بودن فیلتر شلنگ ورودی آب معیوب بودن سوئیچ درب معیوب بودن برد الکترونیکی معیوب بودن سنسور سطح آب

معیوب بودن شیر آب منزل

برای این که دستگاه بتواند آبگیری انجام دهد، باید شیر آب شهری ( شیر آب منزل یا همان شیری که آب دستگاه از آن تامین می شود )، سالم باشد. سپس باید شیر برقی خود دستگاه بررسی شود. اگر آب از شیر آب خارج نمی شود، احتمالا شیر آب خراب است و باید آن را تعویض کنید. البته توجه داشته باشید که گاهی ممکن است که شیر آب توسط املاح و رسوبات مسدود شده باشد. در این صورت باید با استفاده از یک ابزار املاح را خراش دهید تا آب بتواند از شیر خارج شود. اگر امکان تعمیر شیر وجود نداشت، بهتر است تا آن را تعویض کنید.

معیوب بودن شیر برقی ماشین لباسشویی

اگر شیر آب منزل سالم بود، باید شیر برقی دستگاه را بررسی کنید، زیرا ممکن است که شیر برقی دچار مشکل شده باشد. اگر شیر برقی دچار شکستگی شده باشد، آب نمی تواند وارد دستگاه شود. برای بررسی شیر برقی می توانید از یک مولتی متر استفاده کنید. اگر ولتاژی در شیر برقی وجود نداشت، یعنی شیر برقی خراب است و باید آن را تعویض کنید. اما اگر ولتاژی برای اندازه گیری در شیر برقی وجود داشت، یعنی شیر برقی سالم است و احتمالا قسمت های دیگر دستگاه دچار مشکل شده اند.

کم بودن فشار آب

گاهی ممکن است که آب وارد دستگاه شود، اما سرعت ورود آب به دستگاه کم تر از حد تعیین شده باشد. این بدین معناست که فشار آب ورودی به دستگاه مشکل دارد و احتمالا فشار آب منزل کم است. در نتیجه اگر مطمئن شدید که فشار آب منزل کم است، باید با لوله کش ساختمان صحبت کنید و در صورت لزوم باید برای ساختمان پمپ خریداری کنید، تا این مشکل بر طرف شود.

پارگی شلنگ ورودی آب

اگر دستگاه دچار مشکلات آبگیری است، احتمالا شلنگ ورودی آب دچار آسیب دیدگی شده است. شلنگ وردی آب از جنس پلاستیک می باشد، بنابراین این خیلی محتمل است که شلنگ ورودی آب پاره شده باشد. و یا ممکن است که شلنگ ورودی آب از جای خود خارج شده باشد و همین امر می تواند منجربه نشت آب به بیرون نیز شود. بنابراین باید شلنگ ورودی آب را بررسی کنید و مطمئن شوید که شلنگ از جای خود خارج نشده باشد و یا دچار پارگی نشده باشد. اگر شلنگ پاره شده بود، باید آن را تعویض کنید.

مسدود بودن شلنگ ورودی آب

گاهی اوقات ممکن است که شلنگ ووردی آب توسط رسوبات آب و شن و ماسه و گل و... مسدود شده باشد. علاوه بر این ممکن است که شلنگ تا خورده باشد و همین امر باعث شود تا آب نتواند وارد دستگاه شود. در صورت تا خوردگی شلنگ، که باید آن را صاف کنید و در صورت مسدود بودن شلنگ نیز باید انسداد را بر طرف کنید و یا این که باید شلنگ ورودی آب را تعویض کنید.

مسدود بودن فیلتر شلنگ ورودی آب

اگر دستگاه شما در تامین آب دچار مشکل است، ممکن است که فیلتر شلنگ ورودی آب مسدود شده باشد. اگر فیلتر ورودی آب توسط رسوبات مسدود شده باشد، آب نمی تواند وارد دستگاه شود و یا این که ورود آب با کندی اتفاق می افتد و فشار آب بسیار کم می شود و دستگاه نمی تواند در زمان تعیین شده مقدار کافی آب را تامین کند. در این صورت باید انسداد فیلتر شلنگ ورودی آب را بر طرف کنید.

معیوب بودن سوئیچ درب

اگر درب ماشین لباسشویی به درستی بسته نشده باشد، آبگیری انجام نمی شود. در واقع سوئیچ درب یک ویژگی ایمنی برای دستگاه می باشد و باعث می شود که در صورت باز شدن درب، نگذارد موتور کار کند. اگر سوئیچ درب خراب باشد، دستگاه به اشتباه فکر می کند که درب باز است و دستگاه آبگیری را انجام نمی دهد. در صورت خرابی سوئیچ درب، باید این قطعه تعویض شود.

معیوب بودن برد الکترونیکی

برد الکترونیکی عملکرد تمامی قسمت های مختلف ماشین لباسشویی را تحت الشعاع قرار می دهد. اگر برد خراب باشد، دستور وارد شدن آب به دستگاه صادر نمی شود و آب وارد دستگاه نمی شود. در این صورت باید برد دستگاه توسط فردی متخصص بررسی شود و در صورت نیاز باید این قطعه تعمیر و یا تعویض شود.

معیوب بودن سنسور سطح آب

اگر آب وارد ماشین لباسشویی ال جی نمی شود، ممکن است که سنسور سطح آب دچار مشکل شده باشد. سنسور سطح آب مداری است که شیر ورودی آب را کنترل می کند و مانع از پر شدن بیش از حد دستگاه می شود. اگر این سنسور خراب باشد، شیر برقی روشن نمی شود و در نتیجه دستگاه از آب پر نمی‌شود. در این صورت باید از سالم بودن سنسور سطح آب مطمئن شوید و در صورت نیاز باید این قطعه را تعویض کنید.

بخش عمده‌ای از این مقاله از لینک زیر و از مقالات آموزشی دیبا پشتیبان ایرانیان استخاج شده است. در صورت تمایل می‌توانید وارد لینک زیر شوید و این مقاله را به طور کامل مطالعه بفرمایید:

https://www.lgposhtiban.com/washing-machine/cause-water-does-not-enter-the-lg-washing-machine/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 093917*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

کسب و کار و خرده فروشی | علم و آموزش