اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140103256136318871

راهبند تلسکوپی چه کاربردهایی دارد؟

کد: 140103256136318871

https://bit.ly/3MOlISV

، تهران , (اخبار رسمی): راهبند تلسکوپی یک نوع راهبند خودرویی است که جهت کنترل تردد و دسترسی استفاده می شود. این راهبند با اسم راهبند بازویی، پارکینگی، اتوماتیک، بومدار و اسامی زیاد دیگری هم شناخته می شود.

راهبند تلسکوپی چه کاربردهایی دارد؟
راهبند تلسکوپی جهت کنترل تردد و کنترل دسترسی خودروها استفاده می شود.

بوم یا میله یا بازو یا اهرم که با اسامی زیادی شناخته می‌شود هم بخشی از راهبند است که وظیفه آن ممانعت از ورود خودروها و مسدود کردن راه است.

راهبند تلسکوپی یکی از انواع راهبندهایی است که برای کنترل تردد خودروها و معمولا در ورودی پارکینگ مکان‌های مختلف استفاده می‌شود. این راهبند اسامی دیگری هم دارد که برخی از آنها عبارتند از راهبند بازویی، راهبند میله‌ای، راهبند بومدار، راهبند پارکینگ و ...

راهبند چیست؟

جهت کنترل تردد خودروها از راهبند استفاده می‌شود. کنترل تردد خودرو یعنی بر ورود و خروج خودرو به محلی خاص نظارت و مدیریت داشتن. برای کنترل تردد افراد از گیت های نفررو استفاده می‌شود و برای کنترل تردد خودروها از راهبند. راهبندها برای مقاصد مختلفی ساخته و تنظیم می‌شوند. برای راهبندها اجزای خاصی در نظر گرفته می‌شود که برای کاربردهای مختلف طراحی می‌شوند. با توجه به شرایط به کارگیری راهبند می‌توان از انواع راهبندها و تجهیزات جانبی مختلف هم استفاده کرد که به راهبند متصل شده و هماهنگ با سیستم‌های کنترلی دیگر عمل می‌کنند. برخی از راهبندها برای مسدود کردن و جلوگیری کامل از تردد خودروها طراحی و تنظیم می‌شوند و برخی دیگر صرفا برای کنترل تردد و نظارت یا نظم بخشی بر تردد خواهند بود. انواع راهبندتلسکوپی و بومدار بیشتر عملکرد نظارتی دارند تا بازدارندگی.

اجزای راهبند تلسکوپی

راهبندتلسکوپی یا بومدار از سه جز تشکیل شده‌اند: پایه، سیستم محرک، بوم متحرک.

پایه بخشی از راهبند است که قسمتی از آن زیر زمین قرار می‌گیرد و برای نصب نیاز به حفاری و فنداسیون دارد. بخش بیرونی پایه هم نگهدار سیستم محرک و بوم یا بازوی راهبند خواهد بود. پایه‌های راهبندهای مختلف در ابعاد و جنس دارای تنوع هستند.

سیستم محرک بوم می‌تواند یک موتور الکترومکانیک یا سیستم هیدرولیک باشد و یا سازوکاری در آن قرار گرفته باشد که بتوان با دست و بدون نیاز به نیروی دیگر، بوم را جابجا کرد. در سیستم‌های هیدرولیک که به کمک روغن کار می‌کنند، تغییرات دما و فصول تاثیر مستقیم بر عملکرد درست دارد، درحالیکه موتورهای الکترومکانیک همیشه یکسان کار می‌کنند و تغییر دما بر آنها تاثیری نمی‌گذارد.

بوم یا میله یا بازو یا اهرم که با اسامی زیادی شناخته می‌شود هم بخشی از راهبند است که وظیفه آن ممانعت از ورود خودروها و مسدود کردن راه است. جنس و نوع بوم هم قابل تغییر است. این تغییر به نوع راهبند و کاربرد آن بستگی دارد. همچنین طول بوم نیز قابل تغییر خواهد بود.

انواع بوم در راهبند تلسکوپی

تنوع بوم‌ در راهبندتلسکوپی در طول بوم است. نیاز مشتری و محل نصب راهبند، طول بوم را تعیین می‌کند. . بوم‌های تلسکوپی قابلیت تغییر سایز دارند و می‌توان آنها را کوتاه‌تر یا بلند‌تر کرد. برای راهنمایی بیشتر توصیه می‌کنیم با کارشناسان شرکت دانش‌بنیان ماداکتو تماس بگیرید تا شما را در انتخاب بهتر یاری رسانند.

کاربردهای راهبند تلسکوپی

راهبند تلسکوپی بیشتر برای نظارت و کنترل تردد خودروها در پارکینگ‌ها و فضاهای باز استفاده می‌شود. طول راهبندتلسکوپی یا بومدار معمولا متغیر است.

برای خواندن ادامه مطلب لطفا به لینک زیر مراجعه فرمایید 
https://madaktogate.com/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d8%a8%d9%86%d8%af-%d8%aa%d9%84%d8%b3%da%a9%d9%88%d9%be%db%8c-%da%86%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af%d9%87%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%af%d8%9f/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ماداکتو

شرکت سامانه هوشمند ماداکتو اولین شرکت ایرانی ارائه دهنده راهکارهای تخصصی و جامعه کنترل تردد است که در سال 1385 تاسیس شد. دامنه فعالیت و تونمندی های ماداکتو شامل مشاوره، طراحی، تولید، اجرا، پیاده سازی و ارائه خدمات پس از فروش پروژه های جامعه کنترل تردد سازمانی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | شهر و جامعه