اطلاعات تماس
  • 021460*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104016151017082

آیا واقعا مکمل های بدنسازی باعث چاقی می‌شود؟

کد: 140104016151017082

https://bit.ly/3NpHrB0

، (اخبار رسمی): برخی از افراد نگران این هستند که کراتین آن‌ها را چاق کند. شاید شما هم شنیده‌اید که برخی از ورزشکاران شکایت می‌کنند پس از استفاده از مکمل دچار افزایش وزن شده‌اند اما آیا واقعا مکمل های بدنسازی باعث چاقی می‌شود؟

دلایل افزایش وزن توسط مکمل‌های بدنسازی
آیا واقعا مکمل های بدنسازی باعث چاقی می‌شود؟

درست است که مکمل کراتین می‌تواند باعث افزایش وزن شود اما تنها دلیل افزایش وزن ممکن است این مکمل نباشد، همیشه به خاطر داشته باشید که در کنار این مکمل باید ورزش و تغذیه مناسب هم داشته باشید. به طور کلی دلایل افزایش وزن توسط مکمل‌ها عبارت است از:

 افزایش وزن آب بدن

وزن آب نوعی افزایش وزن است که می‌تواند با کراتین رخ دهد. مکمل کراتین دارای خاصیت احتباس مایعات بوده و می‌تواند باعث افزایش وزن آب شود زیرا این مکمل آب را در درون‌ بدن شما محبوس می‌کند. در نتیجه آن شاهد پف کردن ناحیه اطراف بازو یا پاهای خود خواهید بود. عضلات شما حتی ممکن است بزرگتر به نظر برسد، حتی اگر تازه تمرین خود را شروع کرده باشید. در هفته اول مصرف کراتین برخی از افراد حدود ۲ تا ۴٫۵ پوند افزایش وزن آب پیدا می‌کنند.

 افزایش حجم عضلانی

مکمل‌های بدنسازی و کراتین می‌توانند یک عامل موثر در افزایش قدرت بدنی وزشکاران باشد. با مصرف این مکمل‌ها افزایش قدرت و حجم عضلات خود را مشاهده خواهید کرد که این افزایش حجم عضلات، سبب افزایش وزن بدن هم خواهد شد.

 افزایش وزن غیر عضلانی

در کنار دو مورد قبل، ممکن است با مصرف مکمل بدنسازی کراتین نگران افزایش وزن غیر عضلانی خود (یعنی چربی) باشید اما نگران نباشید. کراتین باعث افزایش چربی یا افزایش وزن غیر عضلانی نخواهد شد. یک قاشق غذاخوری کراتین در روز حدود ۵ گرم کالری دارد که نشان می‌دهد مصرف آن هیچ کالری اضافه‌ای به بدن‌تان نمی‌افزاید. اگر ورزش کنید و یک رژیم غذایی سالم داشته باشید، هیچ افزایش وزن غیر عضلانی را تجربه نخواهید کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021460*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان