اطلاعات تماس
  • 021460*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140209097707417082
در دسترس نیست

مطالعات انجام شده در مورد تأثیر مصرف پروتئین وی بر عضلات

تأثیر مصرف پروتئین وی بر بهبود ساختار و عملکرد عضلات

کد: 140209097707417082

، (اخبار رسمی): عضلات یکی از مهمترین بخش‌های بدن انسان هستند که نقش مهمی در حرکت، قدرت و استقامت ایفا می‌کنند. برای حفظ سلامت و عملکرد عضلات، بدن به پروتئین نیاز دارد.

تأثیر مصرف پروتئین وی بر بهبود ساختار و عملکرد عضلات
تأثیر مصرف پروتئین وی بر بهبود ساختار و عملکرد عضلات

افزایش حجم عضلات و کمک به حجیم شدن آنها، کاهش وزن و فشار خون، کنترل دیابت، افزایش ذخایر آنتی اکسیدانی در بدن، کاهش التهاب و چربی خون از جمله خواص پروتئین وی هستند.

استفاده از پروتئین وی در کنار تمرینات قدرتی، سبب افزایش سنتز پروتئین عضله و رشد توده عضلانی بدون داشتن چربی می‌شود. همچنین، با توجه به این که با گذر از جوانی توده عضلانی کاهش می‌یابد و به جای آن چربی در بدن بیشتر می‌شود، استفاده از پروتئین وی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش دهد. بر اساس برخی از پژوهش‌ها، پروتئین آب پنیر یا وی در مقایسه با دیگر پروتئین‌ها مثل کازئین و سویا تاثیرات بهتری روی رشد عضلانی دارد.

مطالعات انجام شده در مورد تأثیر مصرف پروتئین وی بر عضلات:

تعداد زیادی مطالعه علمی نشان داده‌اند که مصرف پروتئین وی می‌تواند به بهبود ساختار و عملکرد عضلات کمک کند. در یک مطالعه، مشخص شد که مصرف پروتئین وی به مدت هشت هفته باعث افزایش توده عضلانی در افراد سالم شد. در مطالعه دیگری، مشخص شد که مصرف پروتئین وی به مدت شش هفته باعث بهبود قدرت و استقامت عضلات در افراد مسن شد. به طور خلاصه، این مطالعات نشان داده‌اند که پروتئین وی یک منبع پروتئین با کیفیت بالا است که حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری بدن است. پروتئین وی به سرعت جذب شده و باعث افزایش سطح انسولین در خون می‌شود که باعث تحریک سنتز پروتئین در عضلات می‌شود. پروتئین وی همچنین باعث افزایش تولید گلوتاتیون، یک آنتی‌اکسیدان قوی، در بدن می‌شود که به حفظ سلامت عضلات کمک می‌کند.

پروتئین وی به خصوص در دوران رشد عضلانی، رژیم غذایی کم کالری، تسریع ریکاوری عضلات پس از تمرین و جلوگیری از کاهش عضلات در سالمندان مفید است. البته باید توجه داشت که پروتئین وی به تنهایی نمی‌تواند باعث رشد عضلات شود، بلکه باید همراه با تمرینات مناسب و تغذیه سالم استفاده شود.

مقدار مصرف پروتئین وی بستگی به عوامل مختلفی مانند وزن، سطح فعالیت، هدف و نوع تغذیه دارد. به طور کلی، توصیه می‌شود که افراد بالغ روزانه ۰/۸ تا ۱/۷ گرم پروتئین برای هر کیلوگرم وزن بدن دریافت کنند. این مقدار ممکن است برای ورزشکاران، بدنسازان، سالمندان و افراد در دوران رژیم غذایی بالاتر باشد. به عنوان مثال، یک فرد ۷۰ کیلوگرمی که می‌خواهد عضلات خود را افزایش دهد، ممکن است نیاز به ۱۲۶ تا ۱۹۶ گرم پروتئین در روز داشته باشد. البته تمام این پروتئین‌ها نباید از پروتئین وی تأمین شوند، بلکه باید با منابع غذایی دیگر مانند گوشت، تخم‌مرغ، ماهی، لبنیات، سویا و حبوبات تکمیل شود.

بهترین زمان مصرف پروتئین وی نیز بستگی به هدف شخص دارد. برخی معتقدند که پروتئین وی باید در یک بازه زمانی خاص قبل یا بعد از تمرین مصرف شود تا به حداکثر رسانده شود. این نظریه به عنوان “پاسخ anabolic” شناخته می شود که به ایجاد یک محیط مناسب برای رشد عضلات با استفاده از سطح بالاتر هورمون های anabolic (سازنده) در بدن اشاره دارد. اما تحقیقات جدیدی نشان داده است که زمان مصرف پروتئین وی تأثیر چندانی در رشد عضلات ندارد و مقادیر کلی پروتئین دریافتی در طول روز مهم تر است.

منبع

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021460*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان