اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104026152319052

آشنایی با فواید مهم لاغری

کد: 140104026152319052

https://bit.ly/3A3YBRy

، تهران , (اخبار رسمی): لاغری فواید بسیار زیادی دارد که شما میتوانید با دو روش به آن دست پیدا کنید 1-رژیم 2- لیپوماتیک یا اسلیو معده (برای مشاوره رایگان به آدرس سایت ما که در تصویر قید شده است مراجعه کنید)

فواید مهم لاغری
لاغری

حقیقت این است که انسان ها همواره در حال تحول هستند؛ ما همیشه چیزهای متفاوتی را تجربه می کنیم که تغییر می کنند و زندگی روزمره ما را تغییر می دهند. هیچ شکی نیست که چیزهایی مانند ازدواج یا شغل، معاملات بزرگی هستند، چیزهای کوچک مثل کاهش وزن به خصوص وقتی مقدار قابل توجهی است هم چندان بی اثر نیست. تصویر بدن ما نشان می دهد که ما چگونه با دیگران تعامل داشته و چه احساسی داریم، و این که چقدر احساس سالم به زندگی روزمره مان داریم.

اثرات مثبت کاهش وزن در زندگی 

پیشرفت در زمینه شغلی

ممکن است بعد از کاهش وزن رئیس رفتار بهتری با شما داشته باشد زیرا به شما به دید انسانی بااراده نگاه می کند. براساس مطالعات افراد چاق به ویژه زنان، حدود 2.5 درصد کم تر از افرادی با وزن عادی پیشرفت می کنند. ممکن است خیلی نجومی نباشد، اما این تفاوت در خرج و مخارج یک سال به وضوح پیداست.

براساس گزارشات جدید از دانشگاه آکسفورد، یک کاهش وزن سالم می تواند شانس ترفیع کارمندان را نیز افزایش دهد. اگر یک زن با اضافه وزن هستید، شانس پیشرفت شغلی شما حتی کمتر از همتایان شماست چراکه تصورات رایجی که وجود دارد این است که افراد متناسب و به دور از چاقی کار محول شده را با کیفیت و دقت بیشتری انجام خواهند داد.

ابتلا به آلرژی های طولانی مدت فصلی

اگر از زمانی که گل ها شکوفه می دهند، چشم شما خارش پیدا می کند، دلیل آن ممکن است اضافه وزن باشد. این امر به این دلیل است که اضافه وزن می تواند به غدد آدرنالی و سیستم تنفسی فشار وارد کند و علائم آسم و آلرژی را بدتر کند.

داشتن حس چشایی بهتر

بعد از کاهش وزن، ممکن است طعم غذاها را بهتر تشخیص دهید. طبق مطالعه دانشگاه استنفورد، افراد مبتلا به اضافه وزن حساسیت کمتری نسبت به افراد لاغر دارند. ممکن است به این دلیل باشد که حس چشایی با استفاده بیش از حد کمی از کار می افتد.غذاهای سالم را امتحان کنید که قبلا هرگز از آن لذت نمی برده اید تا به این طریق بهتر بتوانید لاغر بمانید.

کنار گذاشتن داروها

همان طور که می دانید داشتن یک وزن سالم می تواند از ابتلا به بیماری هایی مانند ناراحتی قلبی و دیابت جلوگیری کند، اما آیا می دانید که کاهش وزن نیز می تواند به بهبود علایم بیماری فعلی شما کمک کند؟ که ممکن است باعث مصرف دوز پایین داروهای فعلی یا خاص شود.

افزایش میل جنسی

با کاهش شاخص توده بدنی افراد زودتر تحریک می شوند که همه اینها به دلیل افزایش میزان تستوسترون یدن است هم چنین ممکن است داشتن اندام مناسب اشتیاق را در افراد بالا ببرد.

افزایش لذت جنسی

اگر فکر می کنید رابطه جنسی خوبی دارید قبل از اینکه وزن کم کنید منتظر بمانید و آن را با بعد از کاهش وزن بسنجید. در یک نظرسنجی از مرکز پزشکی روی 1،210 فرد با وزن های مختلف، افراد چاق 25 برابر بیشتر از رابطه جنسی خود با همسر ناراضی بودند.

هوش بهتر

اندام لاغر مغز باهوش تر؟ طبق تحقیقات منتشر شده مردان چاق از مهارت شناختی کمتری برخوردارند.

درمان بیماری ها

اضافه وزن و چاقی با بیماری های مختلفی مرتبط است. کاهش وزن و حفظ وزن مناسب فرد را از ابتلا به دیابت یا بیماری های قلبی محافظت می کند. با کاهش وزن می توانید میزان داروها را تا مقدار قابل توجهی کاهش می دهید و دیابت نوع دو را بدون تزریق روزانه کنترل کنید و کمتر داروهای چربی و فشارخون استفاده کنید و بیماری های مزمن مانند آسم و سوزش معده را کنترل کنید.

آسان شدن بارداری

چاقی خانم ها با ناباروری و سندرم تخمدان پلی کیستیک در ارتباط است. کاهش وزن سبب کاهش ناباروری می شود. خانم هایی که قبل از بارداری لاغر می شوند به سلامت کودک و داشتن یک بارداری سالم کمک می کنند زیرا وزن مادر در طول بارداری با انواع شاخص های سلامت کودک ارتباط دارد.

کاهش دردهای مفصلی

قبل از اینکه وزن خود را کاهش دهید، حتما وزن اضافی، به مفاصل شما فشار وارد می کنند پس تعجبی ندارد که خسته و گرسنه شوید. اما وقتی وزن خود را کاهش می دهید مفاصل شما احتمالا انرژی کمتری خواهند داشت و سطح انرژی شما بالا خواهد رفت.

تغییر در اولویت ه

بسیاری از افراد که وزن خود را کاهش می دهند بیان می کنند کاهش وزن ما با تغییر در اولویت هایمان همراه بوده است یعنی در واقع مثل قبل غذا نمی خوریم و سبک زندگی سالم تری را انتخاب و بیشتر ورزش انجام می دهیم.

داشتن خواب بهتر

ممکن است کاملا بی ربط به نظر برسد، اما خرناس، خوابیدن و کاهش وزن رابطه جالبی با یکدیگر دارند. وقفه تنفسی در خواب و خرناس که اغلب با چاقی در اطراف گردن ایجاد می شود می تواند با کاهش وزن 5 درصدی ناپدید شود. بنابراین، زمانی که مقداری وزن خود را کاهش می دهید بهتر می توانید بخوابید، که خود به تسریع روند کاهش وزن شما کمک می کند.

افزایش انرژی

با افزایش وزن و کاهش فعالیت بدن انرژی بدن کاهش می یابد و فعالیت هایی مانند بالا رفتن از پله ها یا دویدن برایتان سخت می شود. با کاهش وزن و لاغر شدن انرژی بدن افزایش می یابد.

کاهش خطر ابتلا به سرطان

اضافه وزن و چاقی موجب التهاب در بدن و عوض شدن سلول های داخل بدن می شود. با کاهش وزن بدن التهاب های خطرناک کاهش و ابتلا به سرطان کم می شود.

درمان افسردگی و بهبود حالات روحی

چاقی سبب افسردگی می شود و افراد بعد از کاهش وزن احساس خوشحالی دارند. با کاهش وزن خلق و خو تغییر می کند.

تغییر طعم غذاها

کاهش وزن سبب تغییر جوانه های چشایی می شودو بیماران تحت عمل جراحی چاقی، طعم غذا را کمتر احساس می کنند بنابراین وزنشان کمتر می شود. 

کاهش علائم آرتروز

چربی اطراف شکم برای استخوان ها مضر است و کاهش وزن درست و با برنامه، استخوان ها را قوی تر می کند و به کاهش علائم آرتروز نیز کمک می کند. 

کاهش هزینه ها

افراد دارای اضافه وزن هزینه های بیشتری از افراد دیگر صرف مراقبت های سلامت می کنند زیرا آمارها نشان می دهد هزینه های درمانی سالانه یک فرد فوق العاده چاق 90 درصد بیشتر از افرادی است که وزن طبیعی دارند.

حفظ بیشتر آرامش

همان طور که می دانید یکی از فواید کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده ال می تواند احساس بهتر باشد که همین امر موجب آرامش بیشتر در زندگی فردی است.

بهبود عملکرد حافظه

اگر در طول زندگی به یادآوردن نام افراد برای شما دشوار بوده است، شاید اضافه وزن دلیل آن باشد. چنانچه در بخش تناسب اندامآورده ایم در یک مطالعه، زنان پس از کاهش وزن بهتر از قبل در آزمون های حافظه عمل کردند. اسکن مغز نشان داد زمانی که زنان وزن خود را کاهش می دهند، فعالیت بیشتری برای سپردن خاطرات و فعالیت کم تر برای به یاد آوردن خاطرات انجام می دهند . برای اطمینان از اینکه قادر خواهید بود اطلاعات حیاتی را در اواخر زندگی به یاد آورید، حتما از غذاهای پر چرب که به مغز آسیب می رساند اجتناب کنید.

تقویت بینایی

چاقی ممکن است شبکیه چشم را نیز تحت تاثیر قرار دهد زیرا چربی بدن با سطح پایین آنتی اکسیدان لوتئین و زئاگزانتین در بافت شبکیه مرتبط است. کاهش وزن اصولی سبب می شود چشمان از آسیب های ناشی از چاقی مانند آسیب حاصل از دیابت نوع دو در امان بماند.

درمان خروپف

چربی های جمع شده در اطراف گردن یکی از علت های آپنه ی خواب و خروپف می باشد. با کاهش وزن و با آب شدن چربی های دور گردن می توانید از شر خروپف راحت شوید و از خوابتان لذت ببرید.

مشاجره بیشتر با همسر

قبلا گفته شده است که کاهش وزن می تواند رابطه جنسی شما را بهبود بخشد، پس می تواند روابط را عاشقانه سازد. در عوض، روانشناسان هشدار می دهند ممکن است پس ازلاغری همسر احساس خطر کند و نگران باشند که شاید توجه رومانتیک به افراد بیشتری دارید و یا از سبک زندگی سالم احساس ناراحتی کنند. نکته مهم این است که نباید با شریک خود دچار اصطکاک شوید و از حفظ اندام صرف نظر کنید.

لذت بخش شدن ورزش

زمانی که اضافه وزن دارید، چندان غیر معمول نیست که سوزش ریه ها و درد مفاصل را احساس کنید. به همین دلیل، وقتی وزن شروع به کاهش می کند، ورزش بیشتر شبیه تفریح تا یک کار عادی خواهد شد.

چندان گرسنه نخواهید شد

پس از کاهش وزن دیگر مثل قبل احساس گرسنگی نخواهید کرد وخیلی کم تر غذا می خورید. به این دلیل که از مواد غذایی سالم تر تغذیه می کنید و مواد مغذی مثل پروتئین و فیبر را افزایش می دهید.

پول بیشتری خرج خواهید کرد

طبق گزارش وزارت امور بهداشتی، کسانی که وزن سالمی دارند، 42 درصد کم تر پول خود را صرف هزینه های پزشکی و بهداشتی نسبت به سایرین می کنند.

دوستان واقعی پیدا می کنید

شکی نیست وقتی جسم تغییر کند، روابط نیز دستخوش تغییرات قرار می گیرد. اکثر دوستان از این تغییرات خوشحال خواهند شد، اما این امکان وجود دارد که برخی حسادت کنند. دوستان به خصوص افرادی که اضافه وزن دارند را تشویق به کاهش وزن کنید.

عرق بیشتری می ریزید

زمانی که اضافه وزن دارید، بیشتر احساس گرما می کنید زیرا دمای بدنتان بالاتر از سایرین است و عرق زیادی می ریزید.

مشاورده دادن

منطقی به نظر می رسد پس از اینکه افراد می بینند شما اضافه وزن خود را کاهش داده اید از شما راهنمایی می خواهند. در مورد همه چیز صادق باشید و چالش هایی که باید بر آن ها غلبه کنید را به اشتراک بگذارید.

منبع : سایت نمناک

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی