اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109056840319052
در دسترس نیست

آیا با قرنیه نازک چشم میتوان لیزیک کرد؟

کد: 140109056840319052

، تهران , (اخبار رسمی): عمل لیزیک با قرنیه نازک بستگی به شماره چشم شما دارد

آیا با قرنیه نازک چشم میتوان لیزیک کرد؟
عمل لیزک با قرنیه نازک

قرنیه نازک شده یکی از عیوب انکساری چشم به شمار می رود. قرنیه نازک شده سبب تغییر شکل قرنیه می گردد، که این مورد به اکتازی شناخته می شود. اکتازی شباهت بسیاری به قوز قرنیه دارد. نازک و شیب دار شدن تحلیل رونده قرنیه را اکتازی می گویند.

بافت بدون عروق و لایه محافظت کننده چشم در برابر عفونت های چشمی  و آلودگی، قرنیه است. این لایه در حفظ بینایی و فیلتر کردن اشعه ها و پرتوهای نور خورشید در برابر چشم، نقش بسزایی را ایفا می کند. این لایه بیرونی علاوه بر محافظت از چشم در شکست نور نیز تاثیر گذار است.

دریافت تصویر واضح و دقیق از اجسام و همچنین تمرکز بر روی نزدیکی و دوری آنها، در پرتو وجود قرنیه چشم صورت می گیرد. بر همین اساس هرگونه بیماری، آسیب، ضربه، آلودگی، زخم و التهاب در این ناحیه، می تواند بر کیفیت بینایی بسیار مؤثر و تاثیر گذار باشد.
هنگامی که شکل قرنیه نازک شده و تغییر کرده، بیماری قوز قرنیه بروز پیدا می کند. در این نوع بیماری، قرنیه به مخروطی و برآمده، تغییر شکل می دهد. این بیماری بر روی کیفیت بینایی چشم بشدت تاثیر گذار است و موجب کاهش آن نیز می گردد. یکی از روش های معمول و رایج برای بررسی و تشخیص نامنظمی قرنیه، توپو گرافی است. این روش در اندازه گیری انحنا قرنیه بسیار حایز اهمیت است.

علایم قرنیه نازک شده ممکن است به راحتی قابل تشخیص نباشد و مراجعه به چشم پزشک برای بررسی دقیق تر نیاز شود، اما به طور کلی تاری دید، کاهش وضوح، نزدیک بینی و آستیگماتیسم می تواند در این زمینه مؤثر و تاثیر گذار باشد. چشم پزشک برای بررسی عیوب انکساری، پلک ها و چشم ها را به صورت دقیق مورد بررسی قرار می دهد. در برخی مواقع ممکن است برای بررسی دقیق تر، از آزمایش هایی نظیر اندازه گیری ضخامت قرنیه و بررسی شکل آن نیز استفاده شود. عمل لیزیک چشم با قرنیه نازک  را حتما باید پیش پزشک فوق تخصص و با علم انجام دهید

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان