اطلاعات تماس
  • 021222*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104086163518575

با بیماری های روانی شایع آشنا شوید

کد: 140104086163518575

https://bit.ly/3IfjtYt

، (اخبار رسمی): بیماری های روانی  مجموعه ای از بیماری ها هستند که بر احساسات و رفتار شما تاثیر می گذارند و همچنین روی روابط اجتماعی شما تاثیر دارد

بیماری های روانی شایع
با بیماری های روانی شایع آشنا شوید

بیماری های روانی  مجموعه ای از بیماری ها هستند که بر احساسات و رفتار شما تاثیر می گذارند و همچنین روی روابط اجتماعی شما تاثیر دارد

در ادامه لیستی از شایع ترین بیماری های روانی را لیست کرده ایم

1) اختلالات اضطرابی: این بیماری شامل اختلالات اضطراب فراگیر، فوبیای اجتماعی، فوبیای خاص (آگورافوبیا و کلاستروفوبیا)، اختلالات پانیک، اختلال وسواس فکری-اجباری (OCD) و اختلال استرس پس از سانحه است.

2) اختلالات رفتاری و عاطفی در کودکان: برخی از اختلالات رفتاری که سلامت روان را به خطر می اندازد مختص دوران کوکی است که رایج ترین آنها اختلال نافرمانی مقابله ای (ODD)، اختلال سلوک (CD) و اختلال نقص توجه و بیش فعالی (ADHD) است.

3) اختلال عاطفی دوقطبی: اختلال عاطفی دوقطبی یکی از بیماری های روانی خلقی  و رفتاری است که قبلا به عنوان "افسردگی شیدایی" نامیده می شد. در طی این بیماری فرد دوره‌هایی از شیدایی (شادی) و افسردگی را به طور مداوم تجربه می‌کند، اگر چه ممکن است فرد هیچکدام از علائم روان پریشی بروز نداده و تجربه نکرده باشد.

4) افسردگی: افسردگی یکی از رایج‌ترین اختلالات رفتاری است که در اثر آن خلق‌وخو دچار تغییرات قابل توجهی می شود. برخی از علائم این بیماری روانی شامل از دست دادن علاقه، حس لذت، کاهش انرژی، گوشه گیری و... است. افسردگی فقط احساس غم نیست. افسردگی انواع و علائم مختلفی دارد. سطوح مختلفی از شدت و علائم مرتبط با افسردگی وجود دارد. علائم افسردگی می تواند منجر به افزایش خطر افکار یا رفتارهای خودکشی شود.

بسیاری از بیماری های دیگر وجود دارند که می توانند باعث اختلال در روزمرگی شما شوند.

بیماری های روانی شایع

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021222*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان